Ihan paskaa kun en pysty harrastamaan mitään liikuntaa kun ei ole koskaan lapsenvahtia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mitä vikaa:
ja kohtahan sun lapset on jo niin isoja että pärjäävät pari tuntia kotona yksinkin. vuosi pari vielä. Eikö miestä ole kuvioissa?

Mutta vähiten liikkuvat yleensäkin 30-45-vuotiaat. on työtä ja vastuuta lapsista. ennen lapsia olisin väittänyt tekosyyksi mutta tukiverkottomana (mies on- töissä)2 äitinä huomannut, että liikkumiseen ei ole aikaa ja kun lapset ovat pieniä, on niin väsynyt, että ei jaksakaan.

mun mielestä ois kyllä syytä lähinnä kannustaa, jos joku ruuhkavuosia elävä ylipäänsä tahtoo itselleen kuntoiluaikaa! onhan se varmasti vaikeampaa, mutta tässä iässä nyt viimeistään kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä jos lähdet lastesi kanssa pyörälenkille, siinä saa kaikki liikuntaa.

Mulla ei ole pyörää.. Ja mä voin kuvitella, ettei ainakaan tuo 5-v jaksa pitkiä pyörälenkkejä. 5km on varmaan aika maksimi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lenkkeilyssä on se vika, että se on ollut mun ainoa liikuntamuoto viimeiset vuodet joten se puuduttaa. Mä haluan mennä uimaan, ohjattuun liikuntatuntiin, joogaan, tanssimaan jne.
Ja ei, miestä ei ole kuvioissa, ei kai tää muuten näin hankalaa olisikaan.. :(

Ymmärrän hyvin. Itse tulisin hulluksi, jollen pääsisi säännöllisesti ihan kunnon hikijumppaa. Mulla on mies ja mummu lähellä, eli onneksi pääsenkin.

Onko sun lapsilla sellaisia kavereita, joille voisivat mennä sovitusti kylään pariksi tunniksi vaikka kerran viikossa (vastavuoroisesti tietysti)? Pääsisit sillä aikaa itse urheilemaan.

Lenkkeilyssä on se vika, että se on ollut mun ainoa liikuntamuoto viimeiset vuodet joten se puuduttaa. Mä haluan mennä uimaan, ohjattuun liikuntatuntiin, joogaan, tanssimaan jne.

Ymmärrän hyvin. Itse tulisin hulluksi, jollen pääsisi säännöllisesti ihan kunnon hikijumppaa. Mulla on mies ja mummu lähellä, eli onneksi pääsenkin.

Onko sun lapsilla sellaisia kavereita, joille voisivat mennä sovitusti kylään pariksi tunniksi vaikka kerran viikossa (vastavuoroisesti tietysti)? Pääsisit sillä aikaa itse urheilemaan.

Tuo onkin hyvä idea. Nuoremmalla on yksi sellainen kaveri, jonka äidiltä voisin ehkä kysyä. Vielä kun saisin nipistettyä jostain kerran tai kaksi lisää, niin siitä uimisesta alkais olemaan ehkä jotain hyötyä. Ylipainoa kun on päässyt kertymään..

kannattaa ostaa tanko ja siihen jotain painoja.. ei taida kovin paljoa maksaa.. ja liikkeet saa katottua you tubesta... isoveli sanoi että se on tehokasta .. teki mulle ohjelman ja sano että sillä kun tekee 2-3 kertaa viikossa niin kuukaudessa näkyy jo tuloksia.. aika rankka se on mut..kestää n. 50-60min

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
kannattaa ostaa tanko ja siihen jotain painoja.. ei taida kovin paljoa maksaa.. ja liikkeet saa katottua you tubesta... isoveli sanoi että se on tehokasta .. teki mulle ohjelman ja sano että sillä kun tekee 2-3 kertaa viikossa niin kuukaudessa näkyy jo tuloksia.. aika rankka se on mut..kestää n. 50-60min

Näin suosittelen minäkin. Esim. NetAnttilasta saa tilattua vaikka millaista kuntovälinettä jo salikortin hinnalla. Ja tosiaan ap:n lapset on sen ikäisiä, että vuoden kahden päästä ne lapset voi jättää jo keskenäänkin pariksi tunniksi...

Tuo onkin hyvä idea. Nuoremmalla on yksi sellainen kaveri, jonka äidiltä voisin ehkä kysyä. Vielä kun saisin nipistettyä jostain kerran tai kaksi lisää, niin siitä uimisesta alkais olemaan ehkä jotain hyötyä. Ylipainoa kun on päässyt kertymään..

Yksi kerta kerrallaan, siitä se lähtee :) Toivottavasti onnistuu!

No hyvä, että muutit mielesi. :)

Yhteistyössä