Ihan oikeasti, MIKSI kirkko on mennyt näin hulluksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mikä heidän intressinsä on yrittää ylläpitää turvapaikkajärjestelmän väärinkäyttöä, jossa ne kaikkein rikkaimmat, vahvimmat ja röyhkeimmät joilla ei ole perusteita turvapaikkaan, yritetään saada jäämään tänne millä kepulikonstilla tahansa?

Koska eihän tuo MILLÄÄN tavalla ole kristinuskon mukaista. Krisitinuskon mukaan puolustetaan niitä heikoimpia. Ei röyhkeitä, etuoikeutettuja hyväksikäyttäjiä.

Onko se jokin epätoivoinen yritys tehdä kirkosta taas relevantimpi ja suurempaa yhteiskunnallista valtaa käyttävä toimija?

Jos kyllä, niin miten voivat olla noin pihalla laajan kansan tunnoista? Kyllä, suomalaiset ovat tapakristittyjä jotka eivät kirkossa niin usein käy, mutta ilmeisesti valtaosalle kuitenkin kristinusko ja sen perusarvot ovat tärkeitä. Ja ihan jos niitä kristinuskoja kunnioitettaisiin paremmin kirkon piirissä ja perinteistä pidettäisiin paremmin kiinni, niin varmasti paljon useammat kävisivätkin aktiivisemmin kirkossa.

Mutta nyt tuntuu siltä, että kirkko aktiivisesti ajaa kristinuskoisia pois.

MIKSI?

Pari syytä tulee mulle mieleen...
-jäsenkato, ja sen myötä trendien mukaan meneminen+ mielistely, ja tässä tapauksessa trendikkäiden suvaitsevaisten mielistely.
-opillinen luopumus. Siis vaikka kristinusko on armoa&rakkautta, niin oppia ei voi siitä koskaan irrottaa.
Opillinen luopumus alkoi naispappeuden sallimisella, jatkui sateenkaariporukan tekemisten siunaamisella ja jatkuu laittomasti maassaolevien muslimien hyysäämisellä.

Luulen että ennen pitkää saamme kuulla kirkon päättäjien suusta lauseita "Allah ja Jahve on samoja jumaluuksia", "voimme rukoilla yhdessä muslimien kanssa", joita kuulee jo nyt.

Ilman kristillistä oppia kristinusko on vain maallinen sosiaalilaitos. Tai tulevaisuudessa: islamilainen sosiaalilaitos.

Pari syytä tulee mulle mieleen...
-jäsenkato, ja sen myötä trendien mukaan meneminen+ mielistely, ja tässä tapauksessa trendikkäiden suvaitsevaisten mielistely.
-opillinen luopumus. Siis vaikka kristinusko on armoa&rakkautta, niin oppia ei voi siitä koskaan irrottaa.
Opillinen luopumus alkoi naispappeuden sallimisella, jatkui sateenkaariporukan tekemisten siunaamisella ja jatkuu laittomasti maassaolevien muslimien hyysäämisellä.

Luulen että ennen pitkää saamme kuulla kirkon päättäjien suusta lauseita "Allah ja Jahve on samoja jumaluuksia", "voimme rukoilla yhdessä muslimien kanssa", joita kuulee jo nyt.

Ilman kristillistä oppia kristinusko on vain maallinen sosiaalilaitos. Tai tulevaisuudessa: islamilainen sosiaalilaitos.
Itse asiassa paavi oli jo julistanut jossain että Jeesus oli muslimi. Näin sen lehtiartikkelinkin jossain ja siinä oli videopätkä missä hän sen lausui.

Itse asiassa paavi oli jo julistanut jossain että Jeesus oli muslimi. Näin sen lehtiartikkelinkin jossain ja siinä oli videopätkä missä hän sen lausui.
Paavi nyt on jo aikaa sitten lässyttäny että muslimeilla ja kristityillä on sama jumala.
Kummasti vaan Muhammed käski hyökätä vääräuskoisten eli myös kristittyjenkin kimppuun...

Se liittyy siihen, että paheksut jonkun toisen uskonnon kohdalla asiaa, vaikka oma jumalasi toimi täysin samoin.
Ei juutalaiset toimi maailmanvalloittajina kuten muslimit, vaan kun Israelin maapläntti oli saatu, olivat/ovat rauhassa.

Mutta pointtinihan tuossa sotimiskohdassa oli se, että ei Muhammed kristityistä tykänny. Sä jumetuit epäolennaiseen.

Eli ovat 2 eri uskontoa.

Kirkko ei voi mennä valtion lain ohi. Ks. Ylen dokumentti Sharialakia Tanskassa, Itse mietin vakavasti eroa ev. lut. kirkosta koska suojelee ihmisiä, joilla ei ole laillista oikeutta olla maassa. Lakia rikkova toiminta ei ole toimintaa, jota haluan veroillani tukea :(

Yhteistyössä