Ihan ku olis kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muttei kuitenkaan??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muttei kuitenkaan??

Vieras
Kuukautiset on nyt pari viikkoa myöhässä. Silloin kun niiden olisi pitänyt alkaa, maha oli muutaman päivän ihan samalla tavalla kipeä ja olin ihan varma, että ne alkaa hetkellä millä hyvänsä. Mutta mitään vuotoa ei siis kuitenkaan tullut. Onkohan mulla nyt joku hormonihäiriö ja ne jäi vain jostain syystä nyt tämän kerran tulematta? Voiko kuukautiset jäädä vain tulematta, vaikka olisi ihan selvät kuukautiskivut? Muutenkin mulla on tosi niukat ja lyhyet kuukautiset. Pillerit lopetin puoli vuotta sitten ja sen jälkeen tullut ihan säännöllisesti.

Tulee tietenkin mieleen, että olenkohan raskaana. Raskaus olisi mahdollinen ja toivottu, mutta olen tehnyt kaksi pissatestiä (parin päivän välein, kun menkat oli reilun viikon myöhässä), molemmat testit oli negatiivisia. Kuitenkin yleinen raskausoire näyttäisi olevan menkkamaiset kivut, eli niitä tässä nyt siis oli pari viikkoa sitten. Myös raudan makua suussa on ollut ajoittain muutaman kerran, muttei mitään muita oireita. Mitähän tämä nyt on, onko kellään ollut vastaavaa? Ja jos olen raskaana, niin ihme kun testit ei sitä näytä?

No mulla oli aivan sama tilanne vähän aikaa sitten, kivut tuli mutta menkkoja ei. Olin aivan varma että olen raskaana vaikka ekaan testiin sain negan, koska mulla menkat ei normaalisti koskaan ole myöhässä. Ilmeisesti kuitenkin sain "ajatuksen voimalla" kuukautiset myöhästymään, koska juuri kun olin ajatellut testata uudelleen (menkat lähes viikon myöhässä), niin sieltä ne sitten alkoivat. :(

Toki olen kuullut ihmisistä, jotka samoilla oireilla ovat olleet raskaana, vaikka plussaa ei olisi heti tullutkaan. Jos plussaa tai menkkoja ei tule vielä viikkoon, niin pyydä labrasta veritesti.

Voi olla hormonihäiriö. Odota vielä jonkin aikaa ja tee testi. Jos näyttää negaa, varaa lääkäri. Kuukautiset eivät välttämättä ala enää itsestään ilman apua. Oletko mitannut aamulämpöä? Jos se on koholla, 37 asteen tuntumassa tai yli, voit hyvin ollakin raskaana. Jos ei niin todennäköisesti on jokin hormonihäiriö. Ovat todella yleisiä.

Päivitystä tilanteeseen: Kuukautiset nyt kolme viikkoa myöhässä. Mittasin aamulämmön, ei koholla. Eilen ja tänään on tullut ihan vähän ruskeaa tuhrua, muttei kunnon vuotoa. Onkohan nämä nyt ne myöhässä olevat kuukautiset vai jotain muuta vuotoa? Mulla ei ole ollut KOSKAAN mitään ylimääräisiä vuotoja. Kuukautiset mulla on muutenkin tosi niukat ja lyhyet, mutta kyllä nyt kuitenkin 1-2 päivänä tulee ihan kunnon vuotoakin.

En edelleenkään ole tehnyt testejä sen jälkeen kun menkat oli reilun viikon myöhässä, jolloin tuli siis nega. Toisaalta tekis mieli tas testata, mutta toisaalta ei viitsisi, jos sieltä tulee taas nega. Kuten edellinenkin sanoi, kaikenlaisia häiriöitä voi olla, varsinkin kun lopetin puoli vuotta sitten ne pillerit. Odotellaan nyt rauhassa, mitä tässä tapahtuu... :)

just sellaiset puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen ihan ok, sitten alkaa kiertohäiriöt. Niin kauan kestää poistua hormonien elimistöstä. Itselleni kävi noin kuin sinulle, alkuun ihan ok kierto, sitten kp70+. Sain terot muutamaksi kuukaudeksi joilla kierto tasaantuikin hyvin ja on sen jälkeen toiminut.

Minulla myös kävi aikoinaan noin puolivuotta pillereiden lopettamisen jälkeen. Aluksi kierrot olivat päivälleen ja itseasiassa kellon tarkasta aina ajallaan. Mutta sen jälkeen loppuikin kuukautiset ja kiertoni oli pisimmillään lähes 80päivää. Lähes vuoden kärsittyäni hain terolut kuurin, jota söin kuusi kiertoa, mutta sekään ei auttanut kuin hetkellisesti, mutta sitten parin kuukauden päästä kiertoni palautuikin ihan normaaliksi.

Tämä siis esimerkkinä siitä, että hae vaan ihmeessä ajoissa apua kiertohäiriöihin, etenkin jos sinulla on raskautumishaaveita.

Yhteistyössä