Ihan kauhea riita miehen kanssa ja lapset pelästyi tosi pahasti :(

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
9 vuotias Tyttö halusi katsoa muuta ohjelmaa kuin mies. Mies kuitenkin päätti että hänen ohjelmaansa katsotaan. Tyttö istui säkkituolissa ja piti käsissään isoa vauvan lelua. Hän heitti lelun suutuspäissään suoraan taaksepäin ja lelu osui miehen jalkaan. En ehtinyt tehdä mitään kun mies nappasi tyttöä kädestä ja veti hänet vauhdilla lattialle ja huusi että lopeta. Tytön ilme oli tosi järkyttynyt ja hän nousi itkien takaisin tuoliin. Minä sain aivan älyttömän raivokohtauksen. Huusin aivan suoraa huutoa miehelle raivoten että tuollainen väkivaltainen paska saa häipyä ovesta ulos ja vaikka mitä muuta. Löin myös suutuspäissäni miestä jalkaan. Tyttö alkoi itkeä tosi hysteerisesti ja hoki että ei häneen sattunut ja me vanhemmat ei saada erota. Pieni poikamme on vajaa 2vuotias ja hän alkoi myös itkemään. Nostin pienen syliini ja jatkoin raivoamistani miehelle. Olin niin vihainen että olisin halunnut hakata mieheni. Jotta en olisi enempää käynyt mieheen käsiksi niin huusin ja raivosin vaan. Tyttö itki edelleen ja anoi meidän tekevän sovinnon. Minä jatkoin huutamista ja pikkuinen sylissäni pelkäsi minua. Mies suuttui oikein tosissaan ja nousi uhkaavasti eteeni. Huusin ja itkin moneen otteeseen että PAINU VITTUUN TÄÄLTÄ. Mies meni takaisin paikalleen ja huusi minun olevan hullu. Tärisin ja itkin ja huusin. Tyttö itki aivan paniikissa ja pikkuinen sylissäni itki myös. Hän halusi alas sylistäni ja meni isänsä luokse turvaan.
Riita kesti ainakin 10 minuuttia ja oli täyttä kaaosta. Lopulta rauhoitettiin tilanne ja minä aloin tekemään iltapuuroa pikkuiselle. Tyttö söi iltapalansa ja teki sovinnon isänsä kanssa. Minä halasin tyttöä ja pyysin myös häneltä anteeksi että huusin. Keskusteltiin vielä sänkyyn mennessä asiasta ja lupasin että me ei isän kanssa erota. Kerroin että haluan suojella lapsiani ja se mitä isä teki oli väärin. Tyttö nyyhkytti pitkään ja surkeana. Lopulta hän nukahti kuten myös pikkuinen. Miehen kanssa ei enää puhuttu mitään.
Ihan kauheaa ja lapset muistaa tämän varmasti ikuisesti. Meillä ei normaalisti koskaan tapella noin rajusti ja olisi kyllä saanut jäädä tälläkin kertaa väliin. Itken ja tärisen edelleen. Kaduttaa ja hävettää :(

Alkuperäinen kirjoittaja jeesus:
Onnea vaan lastenne traumatisoitumisen johdosta. Vitun ääliöt kun ei osaa käyttäytyä aikuisten lailla!!!
Mutta kiva että sä olet täydellinen :saint:

Ap:lle voimia. Mennyttä ei saa tekemättömäksi, yrittäkää vaan selvittää tilanne mahd hyvin lasten kanssa jos tuntuu että tyttöä jää asia vaivaamaan. Ja näyttäkää heille että olette miehen kanssa sopineet. Lasten pitää nähdä myös se puoli :)

En tiedä. Mä kyllä hakisin apua, jos riidat tuollaisiksi äityy. Selvästikään kummallakaan ei ole kykyä hillitä itseään. Se, että väkivaltaista käyttäytymistä harrastetaan vielä lasten edessä ja nimenomaan vielä lapsi sylissä, tekee kaikesta monta kertaa pahempaa. Sääli, että kerroit vain isän tehneen väärin, koska kyllähän sinäkin ihan väärin toimit.

Mymmeli
Tollaisia ylilyöntejä voi sattua kenelle tahansa. Pääasia minusta oli, että selvitit asian tytön kanssa. Nuorempi unohtaa kyllä ja tytön kanssa vois musta vaikka vielä huomenna jutella ettei jää painamaan, sanoa hänelle että voi puhua jos joku asia jäi mietityttämään vielä. Ei meistä kukaan ole täydellinen, älä liikaa itseäsi ruoski, nyt vaan eteenpäin rauhallisempana ja ens kerralla lasket sataan :)

vieras
no hyvähän se on että saitte kuitenki sovittua eikä tarvinu riidoissa mennä nukkuun,ja huomenna ku tilanne rauhottunu nii sovitte miehen kans ja otatte lapset mukaan siihen keskusteluun.

tuutikki
Just joo, mielestäni sinä pahensit vain tilannetta huutamalla. Mielestäni siinä vaiheessa kun tyttö oli isänsä käsissä niin olisit voinut sanoa rauhallisesti että nyt lopetaan.

vieras
Ylilyöntejä sattuu, mutta miksi? Miten teillä muuten miehen kanssa menee? Kuulostaa siltä, että taustalla on jotain paljon, paljon enemmän kuin yksi riita tyhjästä. Omasta kokemuksesta tiedän, että kun on ne riidat oikeasti ihan muusta, tuollaisesta pienestä jutusta tulee ihan kamala sota.

Niin... Meillä huudetaan ja USEIN. Kiinnikäyminen ei toki ole suotavaa, mutta en minä usko, että mitään täysin peruuttamatonta on tapahtunut. Täällä on taas liikkeellä niin pirun täydellistä porukkaa.... Sovitte asian, pyydätte anteeksi toisiltanne lasten nähden, rauhoitutte ja rakastatte. Elämä ei aina ole niin auvoista. Mutta jos pystytte nyt nollaamaan tilanteen ja menette rauhassa eteenpäin, toisianne kunnioittaen, juttu unohtuu, ja mitään peruuttamatonta ei ole sattunut.

sos
Jokus voi keittää yli. Ja sitten siitä useimmiten selvitään. Hienosti olivat sopineet ja äiti hoiteli lapset rauhallisesti jutellen nukumaan. Hienoa. Voimia teille!
"Surullinen" tuli hakemaan palstalta apua ja ymmärrystä, melko ikävä vastaanotto täällä.

:eek:

Jos mä olen joskus tuossa pisteessä, niin haen apua. Itseni hillitsemiseen. Ja siihen, että lasten isä osaa hillitä. Tuo ei ole suojelua. Sun tehtävä olis ollu ottaa lapsi syliin, katkaista tilanne napakasti ja saada lapsen olo jälleen turvalliseksi. Ja illalla juttelua miehen kanssa siitä, että nyt on joku piste ylitetty ja lapsen kanssa siitä että teko oli väärin ja sä pidät huolen ettei se toistu.

Helppoa olla jälkiviisas. Mut kyl sä raivostuit syystä mut TODELLA VAHVA REAKTIO - mistä se kumpuaa?

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Sinähän teit yhtä väärin kuin miehesikin kun menit fyyssisesti toista lyömään!
niinpä. ei ole oikein korostaa, että vain isä teki väärin, myös se oma teko oli yhtä väärä. (tosin pakko sanoa, että hiukan paremmin ymmärrän ap.n reaktion, kuin ihmisen, joka käy lapseen käsiksi..)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Sinähän teit yhtä väärin kuin miehesikin kun menit fyyssisesti toista lyömään!
niin tein. Olemme miehen kanssa eri mieltä siitä saako lapsia tukistaa tai muutenkaan satuttaa.Tästä on ollut vääntöä tosi kauan ja viimeksi ihan muutama päivä sitten kun huomasin että mies oli tukistanut pikkuista ja siksi pieni varjeli jo valmiiksi päätään kun menin hakemaan häntä pois pahanteosta.En pidä siitä että mies tukistaa ja tekee muutakin noin tyhmää ja olen koittanut takoa järkeä hänen päähänsä.Hän on kuitenkin sitä mieltä että ilman tukistamista kasvaa kurittomia kakaroita.
Nyt minulla meni totaalisesti kuppi nurin.Olisi tehnyt mieli lyödä nyrkillä naamaan mutta löin jalkaan. Tosi väärin sekin.Mies teki väärin ja minä tein väärin,niin se on.Molemmat pyydettiin tytöltä anteeksi ja myönnettiin tehneemme väärin.Myöhäistä on katua mutta kadun todellakin ja soimaan itseäni.Miehellä on varmasti yhtä paha mieli.
Kyllä me tappelemme miehemme kanssa mutta ei koskaan noin vakavasti.Tämä oli ensimmäinen kerta kun lapsemme näki jotain näin kamalaa.Normaalisti riitely on sellaista sanailua joka aika nopeasti laukeaa.

a
Ei täällä mun mielestä ole mitään "taydellisiä ihmisiä liikkeellä" vaan mä ainakin kerron omasta kokemuksesta, että mulle on jäänyt tuollaisesta traumat ja voin sanoa että se varmasti muokkasi mua ja sitä minkälainen musta kasvoi..

-
Mä voisin suuttua samanlaisesta asiasta -minusta lapsia ei millään syyllä kiskota väkivalloin (näin siis asian ymmärsin). Toisaalta taas tuntuu, että jotakin patoutumaa teidän vanhempien välillä on, kun sinulta petti noin totaalisesti pinna.

vieras
Mä olen nähnyt vanhempien riitelevän ja jopa huutavan toisillen, mutta mitään traumoja ei oo jäänyt, kun ei aina elämä ole niin kivaa. Tuo lyöminen ja kiroilu on jotenkin sopimatonta.

Nyt vain sovitte lasten edessä kunnolla ja huomaavat, että elämä jatkuu riidan jälkeen. Ja jätätte väkivallan pois.

Yhteistyössä