Ihan hirveä ristiriita. Mies on halunnut kolmatta lasta jo monta vuotta, itse en jaksaisi mitenkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä kaksi lasta jo entuudestaan, nuorempi on viisivuotias. Mies on halunnut jo pitkään kolmatta lasta, mutta itse olen nauttinut suunnattomasti, kun elämä on alkanut rankan pikkulapsiajan jälkeen helpottaa. Mies on luvannut jäädä hoitovapaalle jne mutta kuitenkaan ajatus kolmannesta lapsesta ei houkuta. Urakin on minulla vauhdikkaassa nosteessa.

Voinko/kannattaako minun olla itsekäs vai suostunko miehen vuoksi kolmanteen lapseen?

romantiikan takia minä en kyllä lapsia hankkisi. onko reilua lasta kohtaan, jos äidillä on etäinen suhde sen takia ettei olisi oikeasti halunnutkaan lasta

moni varmaan ajattelee, että enhän minä sitä lapselle näytä ja onhan se niin lutunen sit ku se on siinä että siihen ihan rakastuu. no, voi ollakin. tai voi olla olematta. aika monella on se kokemus, että ei olekaan ollut ihan loppuun asti haluttu

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä mies;27975597:
Tunnistaako hyvän vaimonkin jo pelkästään siitä, että hän haluaa lisää lapsia? Muuta ei sitten ilmeisesti tarvita.
Se taitaa olla makukysymys :) Itse kokisin sen kohteliaisuutena miestä kohtaan, jos vaimo haluaa lisää lapsia hänen kanssaan. Mutta olen kai vain romantikko..

[QUOTE="vieras";27975577]Minusta kuulostaa tosi romanttiselta, että mies haaveilee kolmannesta lapsesta. Voi teitä naiset. Ette ymmärrä, kuinka hyviä miehiä teillä on :)[/QUOTE]

On se minustakin romanttista ja ymmärrän kyllä, miten hyvä mies minulla on.

Mutta itsekkyys tässä nostaa päätään. Ei ole helppoa olla pienten lasten (ura)äiti, vaikka onkin osallistuva mies. Ei sitä äitiyttä voi kuitenkaan ulkoistaa.

Yhteistyössä