If kutsui luvatta paloasemille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
tuostahan oli eilen täällä linkkiä johonkin muistaakseni..
eli aika :o ajattelematon temppu

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/if-kutsui-luvatta-paloasemille/295876

If-vahinkovakuutusyhtiö kutsuu väkeä paloasemille viettämään seikkailupäivää ilman, että paloasemat ovat tempauksessa mukana. Mainostempaus on aiheuttanut sotkun koko Suomessa.

Tällä viikolla radiossa ja lehtimainoksissa on houkuteltu osallistumaan Päivä paloasemalla -tapahtumaan. Mainosten mukaan paloasemilla on ensi lauantaina "hauskoja tehtävärasteja" ja "ohjeita ja neuvoja koko perheelle".

Mainosten mukaan tapahtuman järjestävät paikalliset paloasemat, If ja SPEK eli Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö, joka on pelastusalan koulutus- ja valistusjärjestö.

Ongelma on, etteivät paloasemia hallinnoivat pelastuslaitokset tienneet tempauksesta etukäteen.

Suurin osa asemista ei ole valmistautunut järjestämään lauantaina mitään yleisötapahtumaa. Lauantaiksi on luvassa suureen osaan maata liukas ajokeli, joten palomiehet ovat valmiina onnettomuushälytyksiin eivätkä käytettävissä "seikkailupäivään".

Ei avoimia ovia isoilla paloasemilla

Tapahtumaan on ilmoittautunut VPK-yhdistyksiä etenkin eteläisestä Suomesta sekä joitakin palokuntia myös muualta maasta. Näiden noin sadan porukan lista on esillä vain tapahtuman nettisivulla.

SPEK:n ja If:n järjestelyt perustuvat viime huhtikuussa tehtyyn sopimukseen. Viime vuosina If on sponsoroinut Nou Hätä -koululaiskisaa, mutta yhteinen markkinointi laajennettiin nyt koululaisista perheisiin.

If:n tiedottaja Tina Sademies sanoo, että If ja SPEK tekivät mainokset yhdessä ja yrittivät parhaansa mukaan muotoilla infon oikein.

- Palautetta on tullut ja muutimme jo radiospottia. Ikävä juttu, jos asiasta on aiheutunut vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
No just... Mä sitä linkitin tänne eilen ja tänäänki nostelin... Siis onko sitä nyt vai ei??

onks sulla se linkki tallella?
no joillain on kai joillain ei? en tiedä..niillä vpk asemilla ehkä? :ashamed: sori :ashamed: ymmärtääkseni ne on mukana mitkä on mainittu siinä nettisivulla mut ?

muoks.huomasin alotuksen...

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
No just... Mä sitä linkitin tänne eilen ja tänäänki nostelin... Siis onko sitä nyt vai ei??

no joillain on kai joillain ei? en tiedä..niillä vpk asemilla ehkä? :ashamed: sori :ashamed: ymmärtääkseni ne on mukana mitkä on mainittu siinä nettisivulla mut ?

Nostin äsken. etusivulla

Nostin äsken. etusivulla

joo huomasin.
Voihan olla noilla vpk jutuilla mut maku meni suusta tai siis pohja koko jutulta et onkohan noissakaan sit loppujen lopuksi

Nostin äsken. etusivulla

joo huomasin.
Voihan olla noilla vpk jutuilla mut maku meni suusta tai siis pohja koko jutulta et onkohan noissakaan sit loppujen lopuksi

No juu... Mä olen tota aloitustani yrittänyt pitää ylhäällä, että mahd moni huomais ja pääsis kivaan tapahtumaan... Voi höh...

Nostin äsken. etusivulla

joo huomasin.

No juu... Mä olen tota aloitustani yrittänyt pitää ylhäällä, että mahd moni huomais ja pääsis kivaan tapahtumaan... Voi höh...

:hug: siellä ifin päässä vai missä lienee sais hävetä..nostattaa pettymystä monissa lapsiperheissä että hitto ei sit ookkaan mitään(joo pettymyksiin pitää tottua jne jos joku kommentoi mut mauton veto)..mieki jo riemuissani katoin et jes oiskos täälläkin mut ei löytyny ainakaan listalta..
mein poika nimittäin tykkää palomiehistä ja niistä vermeistä :D

Nostin äsken. etusivulla

joo huomasin.

:hug: siellä ifin päässä vai missä lienee sais hävetä..nostattaa pettymystä monissa lapsiperheissä että hitto ei sit ookkaan mitään(joo pettymyksiin pitää tottua jne jos joku kommentoi mut mauton veto)..mieki jo riemuissani katoin et jes oiskos täälläkin mut ei löytyny ainakaan listalta..
mein poika nimittäin tykkää palomiehistä ja niistä vermeistä :D

Onneks en tolle omalle pojalleni vielä asiasta mitään sanonut, mutta taidanpa aavistaa, että siskoni poika tietää tapahtumasta ja pettyy varmasti jos ei sitä olekkaan.
Pitäiskö laittaa pikkasen palautetta ifille :kieh:

Olenkin miettinyt tuota mainosta monet kerrat. Kyllähän näitä tempauksia aina välillä järjestetään, mutta aikamoista olisi jos yhtenä lauantaina kaikilla paloasemilla järjestettäisiin ohjelmaa. Harmi tietenkin heille, jotka olivat suunnitelleet tapahtumaan osallistumista.

Meidän paikallislehdessä oli onneksi ilmoitus naapurikunnan tapahtumasta. Se siis oletettavasti järjestetään. Hyvä niin, ei tarvi äitin täällä pettyä vaan pääsee palomiehiä katsomaan. :D

Nolo temppu Ifiltä kyllä. :/

joo huomasin.

Monilla pienemmillä paikkakunnilla ei edes oo muuta kun vpk eli ei varsinaista palkkapalokuntaa enää ollenkaan.. Lieköhän täälläkään sit naapurikunnassa vaikka paikallisradiossa näköjään mainos pyörikin.

Ei oo kukaan kuullut sitä mainosta tänään?
Kai se sit on kuitenki niissä paikois missä tuolla nettisivuil luvataa, koska on kai se päivitetty, jos jossain ei tosiaan oo sitä?

mä kuulin, mainostettiin vaan tota osotetta

Yhteistyössä