Ideoita ulkomaalaisen vieraan viihdyttämiseen?

• Viestiketjun aloittaja ideoita?
  • Ensimmäinen viesti
ideoita?
Eräs mies on tulossa suomeen viettämään viikonloppua kanssani. ollaan siis tavattu pari kertaa aikaisemmin ja hän asuu ulkomailla. mitäköhän tekemistä keksisin meille, viimeksi kun hän oli suomessa (ekaa kertaa) niin oli aika pettynyt kun isäntäpariskunta ei ollut keksinyt mitään ohjelmaa. Nyt on siis kyseessä viikonlopun kestävät treffit, mutta olisi kiva tehdä jotain hauskaa, ei vaan nyt tule mieleen mitään erikoista. Help me! Ja siis helsingissä asun. Ollaan alle kolmekymppisiä ja nyt en hae mitään taidenäyttely-linjaa, vaan ihan ehtaa hauskanpitoa :)

myy
Pilkille ja sen jälkeen johonkin takkatulen ääreen syömään tunnelmallisesti. No en tiedä innostutko tuosta pilkille menosta, olis aika eksoottista ja voi olla ihan hauskaakin jos on mukana joku asiansa osaava. Lumikenkäily vois toimia kanssa kun siellä Hesassakin on nyt niin reippaasti lunta.

Mista maasta tama sun vieras on tulossa? ELi arvostaisko lumijuttuja? Pulkkamaki olisi mustakin hyca idea, termariin kaakaota, taskumattiin konjakkia ja tuoretta pullaa. Paaseeko siella jaalle kavelelmaan? Vierailu jaanmurtajalle? Avantouinti? Jaakiekko-otteluun?

TilkkuTyttö
Riippuu varmaan tyypin luonteesta kanssa vähän, mutta suosittelisin jotain talviurheilun kokeilemista, ihan murtomaahiihto/luistelun kokeilu ekaa kertaa saattaa olla tosi hauskaa. Mä pääsin kerran "pätemään" miehelleni kivasti treffeillämme kun oltiin luistelemassa (mies siis ulkomaalainen). Meillä oli kyllä ihan tosi hauskaa kanssa yhdessä luistellessa (ja ehkä mulla erityisen :D )

ap
Tota luistelua mietin, se voisi olla kivaa. Mies on kyllä aika vilukissa, pitäisi keksiä varuiksi jotain muutakin. Ja jos silloin on jotain parinkymmenen asteen pakkasia niin pitäisi olla kyllä jotain kivaa sisäpuuhaakin (siis muuallakin kuin täällä mun luona :D )

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tota luistelua mietin, se voisi olla kivaa. Mies on kyllä aika vilukissa, pitäisi keksiä varuiksi jotain muutakin. Ja jos silloin on jotain parinkymmenen asteen pakkasia niin pitäisi olla kyllä jotain kivaa sisäpuuhaakin (siis muuallakin kuin täällä mun luona :D )
http://www.ruskovilla.fi/verkkokauppa/yksituote.cfm?TuoteID=44&navi=aikuiset&ryhmaid=3&aliryhmaid=1
Tilaa tuolta aluvaatetus niin ei palele taatusti ;)

vieras
Me ollaan täällä Tampereella viety meidän ulkomaalaiset vieraat Pyynikin näkötornille, kun sieltä näkee koko kaupungin. Kaikki ovat siitä tykänneet. Pientä kiertoajelua, vähän näyttää kaupungin keskustaa jne, muttei todellakaan tarvi mitään sightseeingiä järjestää.

Kerran käveltiin talvella vieraiden kanssa uimarantaan katsomaan avantouimareita ja sen jälkeen kotiin saunaan ja sen vierailun he ovat muistaneet myöhemminkin. Ei me olla koskaan mitään kovin erikoista kehitelty ja silti vieraat ovat olleet tyytyväisiä, ehkä juuri se suomalaisen arjen näkeminen onkin ollut se paras juttu.

hmm
Luistelemaan, pulkkailemaan, hiihtämään -katsoisin myös mitä tapahtumia juuri silloin on Hesassa kun hän tulee esim hesarista tai Helsingin nettisivuilta. Onko muuten silloin linnanmäki auki -sinne!!!

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Luistelemaan, pulkkailemaan, hiihtämään -katsoisin myös mitä tapahtumia juuri silloin on Hesassa kun hän tulee esim hesarista tai Helsingin nettisivuilta. Onko muuten silloin linnanmäki auki -sinne!!!
http://www.linnanmaki.fi/

ap
Mä luulen että luistelu merellä/rautatientorilla plus minttukaakao on hyvä paketti! Harmi ettei oo omaa saunaa... Saiskohan jostain vuokrattua saunaa vaan kahdelle? Kiitos ideoista ja eiku seuraa odottelemaan :D

vieras
Minkä maalainen on? Mä veisin sen leffaan. Voi olla kokemus kuulla aidot näyttelijöiden äänet. Sitten varaat etukäteen hyvän raflan. Liika urheilu ja eksotiikan haku voi olla vähän työlästä ja keinotekoista. Suomenlinna voi olla elämys ja shoppailu. Mulla on kokemusta saksalaisista ja ne ainakin tykkää, että on "ohjelma" tiedossa. Ei kuitenkaan tartte olla mitään kauheen erikoista.

ap
http://www.linnanmaki.fi/
Hei joo, tää voisi olla hauskaa, kiitos!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä maalainen on? Mä veisin sen leffaan. Voi olla kokemus kuulla aidot näyttelijöiden äänet. Sitten varaat etukäteen hyvän raflan. Liika urheilu ja eksotiikan haku voi olla vähän työlästä ja keinotekoista. Suomenlinna voi olla elämys ja shoppailu. Mulla on kokemusta saksalaisista ja ne ainakin tykkää, että on "ohjelma" tiedossa. Ei kuitenkaan tartte olla mitään kauheen erikoista.
Meksikolainen. On matkustellut tosi paljon niin siksikin olisi kiva tehdä jotain kivaa täällä, että jäisi hyvä muisto suomesta. En mä ajatellutkaan mitään kauheen ihmeellistä, mut jotain kumminkin, ettei mee ihan kotona kökkimiseksi. Leffoista kyllä tykkää, olis kiva mennä kattoo jotain suomalaista mutta kun niissä ei oo tekstejä! Mut jos vuokrais...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saiskohan jostain vuokrattua saunaa vaan kahdelle?
Saa vuokrattua, mutta Helsingin paikkoja en tiedä yhtään. Tällasissa "pikkujoulunviettoravintoloissa" ym paikoissa on vuokrattavia saunoja, samaten jostain hotelleista tai kylpylöistä voi vuokrata. Halvin olisi tietysti pyytää päästä jonkun tutun luo saunomaan tai kysyä pääsisikö heidän saunavuorolla yleissaunaan. Omasta taloyhtiöstäkin (jos siinä on sauna) voisi tiedustella mahdollisuutta yksittäiseen saunavuoroon.

Yhteistyössä