Ideoita mitä lähtis tekemään / opiskelemaan ja jossa olis hyötyä...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
aiemmasta lähihoitajan koulutuksesta? Alkaa olla mitta täynnä tätä lajia yli 20v jälkeen... Eli alan vaihto ajatuksissa. Ikääkin on jo kohta 50v, että mitään kovin pitkiä aikoja ei jaksais opiskella, eikä se oppikaan enää mene päähän niin vaan näillä kilometreillä, eli mitään tyyliin korkeakouluja tai yliopistoja en lähde enää koluamaan...

Ja peban myymistä on turha ehdotella. Se taitas olla minä, joka joutus maksamaan, että joku haluais puuhastella näinkin vanhan eukon kanssa... :D
 
vierailija
Sosiaaliala. Mutta onko pakko edes kouluttautua? Jos vaan vaihtaisi ihan erilaiseen duuniin. Esim. jos nyt olet sairaalassa, niin lasten pariin tai johonkin nuorisotalolle. Tai kokeile tarjoilemista tai myyjän hommia.
 
vierailija
Kiinteistönvälittäjän työ. On erilaista. On hyötyä hoitoalasta, osaat puhua ja "lukea" asiakkaita. Hoitajat ovat luotettavia, joten uskon että teet laadukkaasti hommat loppuun asti. Ei ole varmaankaan pitkä koulutus.

Itse olen hoitoalalla ja miettinyt täll. vaihtamista ajatuksissani. Olen meinaan kurkkua myöten täynnä.

Puolileikilläni olen ajatellut, että oispa omakotitalo ja perustaisin kennelin. Siitä ei tulisi tarpeeksi rahaa, joten pitäisi hoitotyötä tehdä esim. etätyönä jossain digipalveluissa.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Kiinteistönvälittäjän työ. On erilaista. On hyötyä hoitoalasta, osaat puhua ja "lukea" asiakkaita. Hoitajat ovat luotettavia, joten uskon että teet laadukkaasti hommat loppuun asti. Ei ole varmaankaan pitkä koulutus.

Itse olen hoitoalalla ja miettinyt täll. vaihtamista ajatuksissani. Olen meinaan kurkkua myöten täynnä.

Puolileikilläni olen ajatellut, että oispa omakotitalo ja perustaisin kennelin. Siitä ei tulisi tarpeeksi rahaa, joten pitäisi hoitotyötä tehdä esim. etätyönä jossain digipalveluissa.

Itselläni on ensimm. merkonomikoulutus, on liian vanha eikä riittäisi nykyajan tietoteknisiin juttuihin. Tosin markkinnointiasiat pysyvät aina samoina.
Voisin sihteerijutut ja it-asiat käydä päivittämässä ja hakeutua toimistotöihin.
Ongelma on, etten tod.näk. pääse samoihin palkkoihin sihteerinä kuin nykyisessä terveydenhoitajan työssäni.

Lääke-esittelijän toimeen ei tarvita välttämättä sihteeritaustaa, hoitajan perustutkinto riittää ja perehdyttävät kuitenkin töihin.
En itse ole tuosta lääke-esittelijän työstä kiinnostunut.
 
Jos löytää jonku vanhuksen, jolla on liikaa tilaa. Siihen hänen kavereita. Moni pariskunta joutuu eri hoivakoteihin kun toisen on saatava paikka, ei toinenkaan pärjää yksin.

Tossahan sit jo oiskin liikeidea.

Pariskunta, jonka toinen osapuoli tungetaan hoitoon ku puoliso ei enää jaksa. Ja toinen samanlainen. Mutta sit pitää huomata heti irtisanoutua jos kyse onkin mustisairaasta. Siihen ei yksi ihminen kykene.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja -roosaruusa st: 34086067:
Tossahan sit jo oiskin liikeidea.

Pariskunta, jonka toinen osapuoli tungetaan hoitoon ku puoliso ei enää jaksa. Ja toinen samanlainen. Mutta sit pitää huomata heti irtisanoutua jos kyse onkin mustisairaasta. Siihen ei yksi ihminen kykene.
Ei tietenkään kun täytyy olla 2 paria aina töissä kun muuten menee selkä. Otat pätevän jalkojenhoitajqn ja pilates - ohjaajan ja ompelijan itsesi lisäksi alkuun.
 
vierailija
Jos löytää jonku vanhuksen, jolla on liikaa tilaa. Siihen hänen kavereita. Moni pariskunta joutuu eri hoivakoteihin kun toisen on saatava paikka, ei toinenkaan pärjää yksin.
Tarvitsette 2 tuollaista. Pysyy kunto hyvänä tai paranee entisestään.
 
vierailija
Itselläni on ensimm. merkonomikoulutus, on liian vanha eikä riittäisi nykyajan tietoteknisiin juttuihin. Tosin markkinnointiasiat pysyvät aina samoina.
Voisin sihteerijutut ja it-asiat käydä päivittämässä ja hakeutua toimistotöihin.
Ongelma on, etten tod.näk. pääse samoihin palkkoihin sihteerinä kuin nykyisessä terveydenhoitajan työssäni.

Lääke-esittelijän toimeen ei tarvita välttämättä sihteeritaustaa, hoitajan perustutkinto riittää ja perehdyttävät kuitenkin töihin.
En itse ole tuosta lääke-esittelijän työstä kiinnostunut.
Oletko sä lähihoitaja vai terveydenhoitaja? Jos olet ap siis. Terveydenhoitaja on pitemmälle opiskellut kuin lähihoitaja.
 

Yhteistyössä