Ideoita kaipaan! (Mitä ruoaksi seuraavista aineista?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli haluttais tehdä joku helppo laatikkotyylinen ruoka, mutta en osaa itse keksiä ja soveltaa...osaisko joku teistä avittaa?

Eli mulla on kalkkunan fileesuikaleita, kermaa ja koskenklaskijan sulatejuustoa. Ajattelin että jos näitä laittais makaroonien kera uuniin...siis tekisin vähän niinkuin makaronilaatikon tjtn.

Mutta tartteeko tuo munan joukoonsa...siis meinaan että kun normisti teen jauhelihamakaronilaatikon munamaitoon.

Tai oisko jollakulla ideaa miten saisin tuon vielä vähän enemmän poikkeemaan perus makaronilaatikosta? Tomaattimurskapohjaisen laatikon olen juuri tehnyt, joten sekään ei nyt ole hyvä. Onko olemassa vielä muita?

Ja ajattelin laittaa joukkoon porkkanaa...raasteena, vai viipaloituina?

Palana kestää kypsyä niin paljon kauemmin kuin makaroni,riisi tms.
En laittais munaa.Sulatejuuston sulattaisin ruokakerman joukkoon.

Porkkanaa raasteena juu. Ei tarvii mitään munamaitoa enää, eiköhän tuo sen verra tokene jo sulatejuustollakin, kermaa tai maitoa vaan perään. Rohkeesti vaan maustaa sen lihan, tulee muuten tosi mautonta...

Ok, kiitos teille :)

Oko 175 astetta ja vajaa tunti ok, kuten teen jauhelihamakaronilaatikonkin?

Ja osaatteko vielä kertoa että paljonko tarvii laittaa nestettä jos en keitä makaroneja etukäteen, vaan ne sitten kypsyy siinä uunissa?

Tee riisi pohjainen laatikko?
Keität riisin (3dl) paistat suikaleet ja sipulia. Sit kaikki vaan vuokaan(koskenlaskija varmaa olis hyvä sulattaa kermaan) ja avot!! 200c n. 45min

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Tee riisi pohjainen laatikko?
Keität riisin (3dl) paistat suikaleet ja sipulia. Sit kaikki vaan vuokaan(koskenlaskija varmaa olis hyvä sulattaa kermaan) ja avot!! 200c n. 45min

Mun tekee nimenomaan mieli makaronia :) Enkä mä AINA jaksa riisiä ja broileria tai riisiä ja kalkkunaa.

Mutta mä merkkaan tuon ylös, voin joku toinen kerta tehdä riisin kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onko lasagnelevyjä? Teet siitä semmosen lasagnen sovelletun version.

Ei ole, kun ne loppu kun tein pari päivää sitten lasagnea :)

Ok. Hyvää tulis varmasti myös, jos teet perunaviipaleista/kesäkurpitsasta/munakoisosta moussakamaisen ruuan. Ja siihen kaveriks makaronisalaattia, jos makrua tekee mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksikunkysyn:

Oletko sä joku uusavuton vai mikä, kun vähän väliä kyselet ruuanlaittoon liittyviä asioita?
:ashamed:

Parempi se on kysyä etukäteen kuin sössiä tietämättä mitä tekee. Pikkuhiljaa siinä kehittyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksikunkysyn:

Oletko sä joku uusavuton vai mikä, kun vähän väliä kyselet ruuanlaittoon liittyviä asioita?
:ashamed:

Parempi se on kysyä etukäteen kuin sössiä tietämättä mitä tekee. Pikkuhiljaa siinä kehittyy.

Jos se on uusavuttomuutta että pyydän neuvoja ja ideoita, niin kai mä sitten olen :D

Kyllä mä joitakin ruokia osaan tehdä ja olen ihan hitosti kehittynyt nyt juurikin sen avulla että olen kysellyt. Mutta en mä tosiaan osaa päästäni soveltaa, kun en aina onnistu vaikka mulla ois rautalankaohjeetkin.

Yhteistyössä