Ida-Sofia tytölle nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen miettinyt nimeä Ida-Sofia tytölle. Se oli isomummoni nimi. Mitä ajatuksia nimi herättää ja mitä mielikuvia?

Muita vaihtoehtoja ovat mm. Helga Kristiina ja Hilda Ester.

Myös muut mainitut nimet kulkee suvussa paitsi Hilda, se on muuten vaan kaunis nimi, tulee varmaan viikinki-saagoista.

Entä mitä mieltä olette Helga -nimestä? Oli isoäitini nimi :)

Me kehitettiin mun bestiksen kanssa erikoisen kaunis, suorastaan linnanneitomainen nimi:

Linn Lucia

Tulee ihan mielikuva, että prinsessaisen kaunis tyttö kävelee kukkaniityllä pitkässä valkoisessa mekossa, ja pitkät hiukset tuulessa hulmuten :love:

Jos ei halua olla white trashiä, niin kielletyt kirjaimet ovat: B, C, D, F, G, Q, W, X, Å ja Z.

Valitettavasti Ida-Sofia sisältää nyt kaksi kiellettyä kirjainta. Iina-Sonja menisi, niin tyttö saa paremman elämän.

Tiedän yhden 4v Heta-Maijan. Se on myös kaikille samanikäisille ihan vaan Heta-Maija. Ei Heta tai Maija.
Niin varmaan :ROFLMAO:
En nyt saa äkkiseltään päiväkodista/kavereista päähäni kuin kaksi lasta (3&5-kirjaimiset nimet), joita lapset sellaisenaan käyttäisivät. Kaikilla muilla on joku lempinimi tai väännös.

No joo, kun tarkemmin mietin, niin ehkä noin pienillä vielä enemmän oli oikeita nimiä. 5-v eteenpäin turha toivo.

Niin varmaan :ROFLMAO:
En nyt saa äkkiseltään päiväkodista/kavereista päähäni kuin kaksi lasta (3&5-kirjaimiset nimet), joita lapset sellaisenaan käyttäisivät. Kaikilla muilla on joku lempinimi tai väännös.

No joo, kun tarkemmin mietin, niin ehkä noin pienillä vielä enemmän oli oikeita nimiä. 5-v eteenpäin turha toivo.
Ehkä teillä on tuollainen lempinimi- ja väännöskulttuuri. Muualla ei välttämättä ole samanlaista.

Ei millään pahalla, mut Ida-Sofiassa on yhdistynyt 2 niiiiin massanimeä, että kyllästyttää.
Ainut plussa on jos se nimi tosiaan löytyy suvusta ja sillä on tunnearvoa/suvullista arvoa.
Hilda Ester on nimenä paljon parempi.

Mutta, te päätätte. Minkä nimen kohdalla tulee lämmin tunne, mikä saa hymyilemään?

Ester... ei tarvitse olla Einstein tietääkseen mitä vitsiä tästä väännetään :D
:giggle:

Ja aina pitää muistaa, mitä sanamuunnokset tekee. Meitä on aika paljon jotka muuntaa kaiken kuulemansa vaistomaisesti, vaikkei haluttaisikaan :sneaky:

Ei paha, mutta Ida-Sofiasta nyt kumminkin tulee Soda-Ifia ;)

Miettikää näitä kohtaamisia :LOL:

"Hei, olen Vappulan Regina"

"Hauska tutustua, olen Kunttu, Olli"

:ROFLMAO::ROFLMAO:

Yhteistyössä