ICSI/IVF lyhyt ja pitkä kaava, mitä eroa?

• Viestiketjun aloittaja julianna
  • Ensimmäinen viesti
julianna
Eli siinä kysymys, mitäeroa on ivf/icsi-hoidoissa lyhyellä ja pitkällä kaavalla? Meillä edessä ensimmäinen ICSI hoito maalis-huhtikuussa, eikä lääkäri puhunut mitään kummalla kaavalla se meille tehdään. Sanoi vain että hoito aloitetaan lopettamalla minun hormonitoiminta, jolloin voi tulla vaihdevuoden kaltaisia oireita.Sen jälkeen kasvatellaan munarakkuloita ja ultraillaan, sitten laitellaan irroituspikki jne... eli kumpikohan kaava meillä on siis edessä? Vika on miehessä ja hän päivää ennen punktiota vie spermanäytteen, mikäli tulos on heikko, tehdään kivesbiopsia. Nyt odottelemme miehen verikokeiden tuloksia. Mies on jo 2 siemennestnäytettä antanut, sperma huonoa. minulta otettu verikokeet ja ultrattu, ei löytyyt vikaa.

Katapultti
Hei julianna!

Teillä mennään pitkän kaavan mukaan, kun kerta oma hormonitoiminta ajetaan alas. Sillä estetään oma ovulaatio. Lyhyellä kaavalla on sama periaate, mutta koska se on uudempi hoitomuoto (ovulaatio estetään toisella hormonilääkityksellä kuin pitkässä kaavassa) niin usein aloitetaan pitkän kaavan mukaan (siitä on eniten kokemusta). Näin ainakin sillä klinikalla jossa itse käyn.

Itse aloitan pitkän kaavan mukaan viikon 3 loppupuolella, ensimmäinen IVF/ICSI edessä.

Tsemppiä ja onnea teille (peukuttelen tässä samalla meillekin... :) )!!

Yhteistyössä