IBAN tilinumero normaaliksi - en osaa

  • Viestiketjun aloittaja aaaaargh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="jaa";24172701]Kyllä mä verkkopankissa maksaessa käytän ihan tota "tavallista" numeroa.[/QUOTE]

minä kans. mihinkähän ne rahat on mennyt jos ei enää toiminnassa perus tilimuoto
 
..
itse maksan s-pankista kaikki laskut ja niillä ei käy enää mikään muu kuin tuo IBAN muoto.. Tuo tulee myös muille pankeille tässä ihan pian (jos siis ei jo ole käytössä)
Ainakin viime viikolla maksaessani s-pankista kirjoitin tilinumeron siihen vanhaan muotoon ja se oli ok. Siinä muistaakseni luki, että siihen voi syöttää joko IBAN tilinumeron tai sitten vanhan mallisen.
 
"vieras"
Nuo verkkopankit (nordea ainakin) muuttaa sen vanhanmallisen automaattisesti IBAN muotoon, eli siis periaatteessa, vain IBAN käy, mutta tilinumeron voi silti kirjoittaa vanhan mallisena. Olikohan tarpeeksi sekavaa :D
 
Iitu_47
IBAN tilinumeron tarvitsee lokakuun lopusta 2011 lähtien myös kotimaisissa laskuissa ja tilisiirroissa. Tästä eteenpäin "vanhaa" tilinumeroa ei enää tarita. Löysin netistä IBAN laskurin jolla on helppoa laskea kaikki suomalaiset IBAN tilinumerot ja SWIFT/BIC koodit

www.nettipankkiiri.fi/web/pankki/iban

Mukana kaikki suomalaiset pankit. Ootteko kokeillu?
 
  • Tykkää
Reactions: kakskytkaks
IBAN tilinumeron tarvitsee lokakuun lopusta 2011 lähtien myös kotimaisissa laskuissa ja tilisiirroissa. Tästä eteenpäin "vanhaa" tilinumeroa ei enää tarita. Löysin netistä IBAN laskurin jolla on helppoa laskea kaikki suomalaiset IBAN tilinumerot ja SWIFT/BIC koodit

IBAN laskuri - nettipankkiiri.fi

Mukana kaikki suomalaiset pankit. Ootteko kokeillu?
Hyvin toimii tuo IBAN laskuri

IBAN laskuri - nettipankkiiri.fi
 
"Pekka"
Voi helv***!!! Kaikki ny osaa vanhan IBAN-muotoon muuttaa mutta sitä ei edes alunperin kysytty!!! Vaan IBAN Vanhaan muotoon!!!!!!!! Esim. Joihinkin osakevälittäjien sivuille tarvii juuri tuon vanhan, IBAN ei kelpaa!!
 

Yhteistyössä