IBAN tilinumero, BIC pankkitunniste

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Kuopukseni aloittaa ekaluokan elokuussa ja jään siinä kohtaa lomani jälkeen lyhennetylle työajalle.Olen täyttämässä valmiiksi osittaisen hoitorahan hakemus kaavaketta ja kohdassa tilinumero on IBAN tilinumero ja sen alapuolella BIC pankkitunniste.Mistä ne löydän ja eikö voi enää ilmoittaa tilinumeroa kuten ennen? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mä olen laittanut vain pelkän tilinumeron ja se on riittänyt.

Netin kautta ku täyttelee kelan juttuja, niin ei enää kelpaa noi tavalliset tilinumerot. Pikkasen kihisin kiukusta kun sen asian vuoksi oli lopulta pakko mennä henk.koht kelaan asioimaan, kun en saanut mistään vuokranantajan tilinroa tossa prkleen iban- muodossa :D

Joo Kelan kanssa on tosiaan erityisen hienoa, kun se vuokranantajan tilinumero pitäisi olla IBAN-muodossa, ja sitä kun ei omasta tiliotteesta tsekatakaan. Lisäksi omassa keississäni vuokranantaja (yksityinen) oli jossain Thaimaassa lomalla. Ongelmallisinta oli, etten tiennyt (enkä osannut päätellä) pankkia, jossa vuokranantajani tili oli.

Niinpä tällaisia tilanteita varten on http://ibanjabic.info joka jokaisen kannattaa painaa mieleen siltä varalta, että näin käy. Siellä voi muuntaa esimerkiksi vuokranantajan normaalimuotoisen tilinumeron IBAN-muotoon. Lisäksi sivusto kertoo (esim. vuokranantajan) vanhanaikaisen tilinumeron perusteella myös BIC-koodin.

Jos siis joudutte elämään symbioosissa Kelan kanssa, laittakaa sivusto suosikkeihinne! Tarvitsette sitä vielä! ;)