Iäkkäiden akkojen ilkeilevät kommentit lapsista esim kaupoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetys

Vieras
Kyllä olisi tehnyt mieli kommentoida ilkeästi mutta kuten yleensä niin keksin sopivan ilkeän vastineen vasta kun hetki oli jo ohi.
Kävin 1v8kk ikäisen lapsen kanssa isossa kaupassa, nopea käväisy vaan.
Neiti ei olisi halunnut istumaan ostoskärryn istuinosaan mutta minä hänet päättäväisesti siihen kuitenkin laitoin ja siitähän seurasi aikamoinen huuto.
Eipä siinä mitään, kävin hakemassa esineen mitä olin lähtenyt ostamaan ja lapsi huusi kiukkua vielä kun siirryin parin hyllyrivin ohi seuraavaan kohteeseen. Siinä hyllyrivien välissä oli 50-60v ikäinen akka joka koppavasti totesi kahdelle nuoremmalle naiselle miten mukavaa on kun ei tarvitse olla tekemisissä huutavien kakaroiden kanssa.
Minä vaan katsoin toista nuorempaa naista ja totesin reippaasti ääneen että olisihan se mukavaa joo ja jatkoin matkaa. Lapsikin jo hiljeni kun kiukku alkoi hellittää.
Jälkeenpäin tuli mieleen että olisin voinut vastata että kyllä mä ennemmin kuuntelen huutavaa kakaraa kuin natisevaa vanhaa akkaa.
Onneksi jäi vain ajatuksen asteelle sillä ei oikein kuulu luonteeseen olla töykeä, mutta ihmettelen näitä vanhempia akkoja että mikä tarve heidän on kommentoida ilkeämielisesti ihan tarkoituksella kovaan ääneen ihan kuin jotenkin häiriintyisivät kamalasti lasten olemassaolosta.
Ei ollut nimittäin ensimmäinen kerta, kerran aikaisemmin kuulin samassa kaupassa suunnilleen saman ikäisen akan valittavan kovaan ääneen sitä miten kauppaan tultiin pikkulasten kanssa (silloin 2kk ikäinen vauva nukkui hiljaisena vaunuissa). Sentään ISO kauppa jossa leveät käytävät ja hyvä kulkea, ei pitäisi yksien vaunujen häiritä ketään.
En minäkään nauti kakaroiden huudosta mutta minkäs sille voi, kaupassa on joskus käytävä eikä taaperon kiukku katso aikaa ja paikkaa niin pakosti joskus on huutoa ja sen kanssa nyt on vaan elettävä.

Ne on vaan kateellisia. Ootko nuori äiti? Vanhat akat on kateellisia kun eivät itse aikoinaan nuorina äiteinä päässeet kauppaan tai yleensä minnekkään lastensa kanssa, hellan ja nyrkin välissä vinkuivat ja isovanhemmat hoiti lapset... Jotenkin näin kun ajattelet niin helpottaisko?

Mä ymmärsin sun pointin täysin. Mulle vasta ikään yli 50 v nainen tokaisi kaupassa, kun taaperomme uhmissaan ei suostunut menemään autokärryn autoon istumaan. (normaalisti se kivoin juttu)...Poika tahtoo varmaan kävellä. Kiva siinä on huutava ja rimpuileva lapsi sylissä sitten koittaa hymyillä. Mä tokasin et joo niin tahtoo ja siihen perään, et saa kävellä kyllä, mutta ei täällä ruokakaupassa.

Metsään ei kyllä huutanut kukaan muu kuin lapsi.
Pyrin lapsen kanssa liikkuessa aina huomioida muut. Vaunujen kanssa kun liikuin niin väistelin ja odotin minkä kerkesin, itsellänikin ollut vähän käsitys että "hyökkäysvaunuilla" mennään vauhdilla miten sattuu mutta olen aina varonut toimimasta niin ja olen ystävällisesti kiittänyt jos joku on ovea aukaissut tai muuten helpottanut kulkua. Lapselle yritän opettaa muiden huomioimista ja kohteliaisuutta, siksi minua niin ärsyttää että iäkkäät ihmiset joita kuuluisi arvostaa, käyttäytyvät tuolla tavalla eli laukovat tyhmyyksiä ääneen ikään kuin nuorempien pitäisi heitä kunnioittaa mutta he saavat käyttäytyä tylysti ja mollaavasti.
En ole erityisen nuori äiti, kolmekymppinen kuitenkin.

Niin, minulla ainakin on jo ennakkoluulot juurtuneet syvälle vanhusten käytöstavoista...
Tässä esimerkkejä:
*Rollon kanssa varpaille kun otat tomaatteja, vaikka tilaa on, samalla mutistaan että kun nykyajan kakarat ei osaa käyttäytyä
*Jonotan veikkauksen pisteeseen, jonossa minua edellä ihmisiä ja takana myös, rolloln kanssa mennään tiskille ja sanotaan, minä olen jo tarpeeksi monet kerrat odottanut elämässäni, ei tarvitse enään odottaa..
*Bussiin odotellaan, jonoa taas ennen minua ja minun jälkeen, tulee sieltä kävelykepin kanssa kiilaa ensimmäiseksi ja tiuskii mennessään että väistäkää nyt perkele
*Suhataan maailman omistajan elkein sen orkkis kunnossa olevan daihatsun kanssa keskellä tietä kolmea kymppiä, heristetään nyrkkiä kun ajat ohi, koska on 60 aluetta ja letka perässä...

Lisää esimerkkejä löytyisi jos jaksaisi kirjoittaa, se nyt vaan on niin että kun on vanha niin silloin saa vapaasti valittaa kaikesta eikä kellään ole sanomista asiaan.. ;)

Muistetaan nyt kuitenkin että on niitä mukaviakin vanhuksia =)

Nykyajan eläkeläiset ovat niitä röyhkeimpiä, etuilevat jonoissa ja jyräävät ostoskärryillään tai tukkivat kauppojen käytävät eikä tee elettäkään tehdäkseen tilaa ohi yrittäville.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Tiedätkö, jotenkin sun sävystä saa vähän sellaisen kuvan että niin kuin metsään huutaa, niin niin se myös vastaa...

ihme kommentti. eihän se ap huudellut mitään ennen kuin se vanha akka rupes rutisemaan.

Yhteistyössä