iäkkäät ja ylipainoiset lasta haluavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marja 38 vee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marja 38 vee

Uusi jäsen
18.12.2008
5
0
1
:snotty: hei olen vasta alkumetreillä lastani hakemassa..yksityisellä olin inssissä ja 3-4 clomikiertoa takana ja nyt maaliskuussa hesan naikkarille menossa ivf suunntaavaan hoitoon ja tietty lapsettomuuden ja ikäni lisäksi löytyy viä painoakin jota kovasti yritän poistaa..onko täällä ketään kohtalotoveria jonka kanssa tsempattas ja kerrottas kuulumisia???

Heip Marja,

Olen 37-v ja ylipainoakin kertynyt. :(
Olemme olleet reilut puolivuotta Helsinkiläisellä Klinikalla hoidossa ja pp7 menossa toista IVF:ää. Toivottavasti tällä kertaa tärppää. :)

Toivotan onnea ja voimia tuleviin yrityksiin. d:)b

no toivotaan todellakin että tärppää..millaisia muniksia sinulla oli/tuli,entäs miehesi tuotokset,oletko inssejä kokeillut tai clomeja.
eikä sanoneet painosta mitään sinulle kun hoitoja aloittelit,ehkä et ole niiiin suuri kun minä bmi 38 ja 35 vaativat naikkarille että edes aloittavat ivf hoidot..huh huh jotenkin on niin toivoton olo,nyt napsin clomeja viä ja jouluna täytys pupuilla taas kerran

No hei vaan taas,

Pidetään peukkuja, että saadaan maailman paras joululahja. Meillä on sellainen tausta, että hoitovirheen vuoksi kohdunulkoinen johti munajohdinten/-torvien poistoon, joten ainut vaihtoehto on IVF/ICSI. Ei siis ole kokeiltu insssejä tms. Munikset laadultaan ok: ei erinomaisia (ikä vaikuttaa), mutta kelvollisia. Kaikki eivät hedelmöity eivätkä jakaudu normaalisti, mutta aina joku kuitenkin. :) Mies täysin kunnossa ja laatu hyvä. :whistle:

Mulla BMI on 33-34, joten siinä suhteessa vähän olen ehkä pidempi, koska paino on kuitenkin korkea minullakin. Olen yksityisellä klinikalla, joten ovat varmasti vähän hienotunteisempia kuin tuolla julkisella puolella, mutta painosta kyllä keskustelimme myöskin. Minulla on lievää PCO:ta, joka aiheuttaa painon nousua, vaikken söisi mitään, ja siihen sain lääkitykseksi Metformin-nimisiä tabuja. Nyt on paino lähtenyt alaspäin huimaa vauhtia. :)

Tsemppiä pupuiluun ja jouluun :laugh:

minä kanssa halusin metua kokeilla,eivät väestössä antaneet en kuulemma hyödy kun verikokeet eli sokeri normaali ja kun ei ole pco:ta..joo haluisin kanssa jatkaa yksityisellä mutta raha tulee taas vastaan,pakko mennä julkisen ivf hoitoon,ei voi mittää..
tuliko kohdun ulkoinen sinulla luomuna vallan,voiko ivf muuttua icsiksi vaikka miehen simpat kunnossa eli munasolujen laatuko myös määrittää ivf vai icsi,mutta samapa se kumpi hoito.

Heip,

KU tuli ihan luomusti, silloin oli vielä putki paikoillaan. ;)

IVF voi periaatteessa muuttua lennossa ICSI:ksi, mutta yleensä kyseessä on nimenomaan miehen simppojen laatu, joka sen ratkaisee. Munasolujen laatu ei minun tietääkseni vaikuta ko. asiaan.

Kyllähän tuo yksityinen maksaa, se on ihan totta, mutta ajateltiin miehen kanssa, että rahat on vaan revittävä jostain, koska palvelukin on sitten jotain ihan muuta. :D

Munikset on ihan ok. En tiedä "millaisia" ne on. Osa hedelmöittyy ja osa ei. Osa jakautuu normaalisti ja osa ei. En muuta osaa sanoa. Hoito aloitettiin Synarela suihkeilla ja sitten 11 päivää piikittelin Puregonia ja Menopuria. Tulin ennen KU:ta helposti raskaaksi, joten ei sitä luomuilua ehtinyt olla kuin 3 kk. Nyt onkin sitten eri juttu. :o

Minulla auttoi painon pudotukseen parhaiten liittyminen kiloklubiin. Siellä opin syömään oikein ja oikeita määriä. Paino putosi kuin itsestään. Minulla ne on vain nuo hormonit jotka turvottaa, joten kannattaa kyllä kokeilla tuota kiloklubia.

Yhteistyössä