Hyytelökakun ohje! Auttakaa! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Justiina

Vieras
Auttakaapas ihmiset! Tarviisin sellaisen hyvän ja helpon hyytelökakun ohjeen. Sellaisen, jossa pohja tehty jostain keksin muruista. Ja ohjeet sit ihan rautalangasta väännettynä,kiitos :D Koska en ole koskaan tehnyt hyytelökakkua enkä käyttänyt liivatetta joten kaikki ihan uutta ja uppo-outoa! Mutta mieli teksi kokeilla osaiskohan sellaisen tehdä...Kiitos jos helppo ja hyvä ohje löytyy :)

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=2727&rname=muhkea_omena-kanelitorttu

Tuota aattelin itse tehdä huomenna. Tosi helpon tuntuinen ohje, sillä pohja on valmistaikinaa. Itse tehdystä pohjasta on _vaikea_ saada leikattavaa.. (Ainakin mulla.. :D ) Leikkaamiseen olisi tarvinnut vähintääkin sirkkeliä tai rautasahaa.. :D

paketti keksejä murskataan, sekaan sulatettua voita että on tasaisen kostea massa. se sitten painellaan vuoan pohjalle ja kylmään. 2dl kermaa, 2dl tuorejuusto ja 2dl rahkaa, sokeria maun mukaan ja ripaus van.sok. Makua antavaa ainetta mitä tahtoo että maistuu :D en koskaan mittaa paljonko. 5 liivattea liotetaan kylmässä vedessä ja sulatetaan pieneen tippaan kuumaa vetta. massan sekaan ja sekoitetaan, kaadetaan pohjan päälle ja hyytymään

Mä tykkään tehdä näin:
200g esim. digestivejä
75g voita

Murusta keksit ja kaada sekaan sulatettu voi. Taputa tiiviisti vuoan pohjalle (sellaisen, jossa on irrotettava reunus) halkaisija 24-26 cm.

Hyydyke
Purkki vaniljakastiketta
5 dl jugurttia
0,5 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
7 liivatelehteä
0,5 dl vettä

Laita liivatelehdet kylmään veteen likoamaan. Vaahdota vaniljakastike. Sekoita joukkoon muut aineet. Kiehauta vesi ja liuota siihen puristetut liivatelehdet. Kaada ohuena nauhana seokseen ja sekoita. Kaada pohjan päälle ja laita jääkaappiin hyytymään muutamaksi tunniksi.

Päälle marjoja, esim. mustikoita, vadelmia, mansikoita oman maun mukaan

5 dl vettä tai mehua
2,5 dl hyytelösokeria

Kiehauta vesi. Kaada joukkoon hyytelösokeri koko ajan sekoittaen. Jatka kiehuttamista, kunnes liemi kirkastuu. Lusikoi marjojen päälle vähän kerrallaan. Laita jääkaappiin hyytymään muutamaksi tunniksi.

Yhteistyössä