Hyvissä duuneissa olevat - miten sujuu työn ja perhe-elämän yhdistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hard working mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hard working mama

Vieras
Hei hyvissä duuneissa olevat. Miten teillä sujuu työn ja perhe-elämän yhdistäminen. Vaatiko työ matkustelua? Onnistuuko erilaiset työaikajärjestelyt?

Tää ketju ei oo sitten niille inisijöille, joiden mielestä äidin paikka on kotona maailman tappiin asti.

Oletan, että kysyt tätä siis sellaisilta äideiltä, jotka kamppailevat ns. uran ja perheen yhdistämisen kanssa.
Sujuuhan se, kun työnjako on puoliksi eli mies osallistuu täysipainoisesti. Aikatauluttamista ja sopimista se vaatii.

Niin, millaista työtä mahdatkaan tarkoittaa? itse olen yrityksemme tj, ei mikään valtava yritys mutta hyvin tulemme toimeen. Välillä pitkiä paiviä, välillä matkustelua. Mies ja äitini jakaa kanssani lastenhoitovastuuta. Viikonloput pyhitän täysin perheelle.

no vastailen tähän silti. en koe työn ja perheen yhteensovittamisessa mitään ongelmia. kunnon logistiikka, ennakointi ja suunnittelu takaavat sujuvan elämän. mies ei ole mikään äidin apulainen vaan täysipainoinen vanhempi. kun olen töissä, olen siellä ja kun olen kotona, olen siellä. jos jollekin asialle ei ole aikaa, se pyyhitään kalenterista pois. organisoimalla saa paljon aikaa ja telkkarin katsomisen poisjättämisellä esim. en näe mitään ongelmaa käydä ansiotyössä ja olla perheellinen.

Itse olen tyytyväinen. Olen osakas firmassa, jossa meitä osakkkaita on 3. Työni on sellaista, että teen projekteja ja usein pidän vaikka useamman viikon tai kuukauden vapaata työn jälkeen. Olen sisustusarkkitehti ja oman firman kautta on helppo suunnitella työt niin, että kotiinkin jää aikaa lapselle. Meillä 1 lapsi ja kaksi koiraa. Lapsi osa-aikaisesti tarhassa. Matkustelua kuuluu työhön reilusti. Välillä reissataan koko perhe mun työmatkoilla. Mies on valokuvaaja, joten pystymme aika hyvin järjestämään kotielämän. Olen tyytyväinen.

No hyvä duuni on tietysti sellainen, mikä kullekin parhaiten sopii ja mistä nauttii. Mutta ehkä tässä yhteydessä tarkoitin nimen omaan ns. ura-äitejä ja korkeissa tehtävissä toimivia. Itse olen toimialajohtaja. Ihan mielenkiintoista nähdä, montako urä-äitiä täältä löytyy ja millä tavoin kukin työn ja perhe-elämän yhdistämisen kokee.

Yhteistyössä