Hyvinkään sairaala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
laitan tämän tälle puolelle kanssa jos sattuu tulemaan vastauksia.

heippa. olen juuri muuttanut hyvinkäälle ja synnytys lähenee.. olisiko täällä "konkareita" jotka voisi kertoa miten siellä homma pelittää? saako esim. vauvaa yöksi hoitajille tms. onko hyviä kätilöitä/lääkäreitä tms. saako kivunlievitystä helposti vai joutuuko taistelemaan siellä. onko siellä perhe huoneita tms? kertokaa mitä teille tulee mieleenne.
kiitos jotka viitsitte vaivautua raapustamaan minulle vastauksia. :flower:

Itse kävin kättärillä mutta sisko mm on synnyttänyt siellä hyvinkäällä. Perhehuoneen saa jos ei ole ruuhkaa. Kätilöt on kuulemma kivoja samoin lääkärit. Kivunlievityksessä ei olla tiukkapipoja kaikkea saa jos haluaa. Ja kun urakka on ohi niin kuohuviiniä tarjoillaan synnytys saliin (tästä mä oon katkera si kättärillä ollu tollasta)...

Anteeksi, voi olla ihan tyhmää.... M
utta pakko korjata tuo asia, että Hyvinkäällä saisi kuohuviiniä..
Totta on, että siellä tuotiin tuoreille vanhemmille lasilliset, mutta se oli POMMACIA (tai sitten mun raskauden aikainen absolutismi sekoitti pahemman kerran makuhermoja :D).
Lisäksi meille tarjottiin kahvia, pienet leivokset, voileivät ja minulle tuotiin vielä jogurttikin. :)

Mielestäni tämä asia oli aivan ihana! Emme miehen kanssa osanneet sitten yhtään odottaa tällaista tarjoilua ja päätöstä muutenkin hyvin menneelle synnytykselle ja mikä sen ihanampaa kuin nauttia rauhassa kahvit ja syödä leivät ensimmäisen kerran perheenä :heart:
Kyllä siinä meinaan maittoi leivät tuoreelle isällekin mainiosti :)

Hyvinkaan sairaalaa synnytyspaikaksi. Itse olen siellä kahdesti vieraillut asian tiimoilta. Molemmilla kerroilla on palvelu ollut hyvää - vaikkakin olen jäänyt paitsi moisista herkkutarjoiluista. Siihen taas on ollut syynä molempien synnytysten päättyminen kiireelliseen sektioon.

Itse olen synnyttänyt hyvinkäällä 04 ja 05, ja menossa kolmannen kerran 06/07 :)
Kyllä siellä saa kivunlievitystä, kun itse haluaa. Nykyään vauva on koko ajan vierihoidossa, mutta saa toki viedä vauvalaan esim. suihkun ym ajaksi. Synnytyksen jälkeen tosiaan tarjotaan evästä ja ruokahuoneen jääkaapista saa hakea milloin vain syötävää, jos tulee nälkä :) Perhehuoneen saa, jos se on vapaana (1kpl). Mutta myös kahden hengen huoneista voidaan tehdä perhehuone, jos ei ruuhkaa ole.

Kätilöitä on kyllä varmasti joka paikassa moneen lähtöön, rippuu siitä miten kemiat pelaa.

Itse synnytin kakkosen polikliinisena, eli kotiudittiin jo samana päivänä, kun vauva oli n.12h vanha. Kolmannen aion myös samalla tavalla synnyttää, jos kaikki menee ok, joten ajasta osastolla ei ole kokemusta 03/04 jälkeen.

Olen synnyttänyt molemmat lapseni Hyvinkäällä -04 ja -05. Kätilöt ottivat vauvan yöksi lastenhoitohuoneeseen kun ilmoitin että haluan nukkua yön. Itse vietin ensimmäisen lapsen kanssa sairaalassa 10päivää ja toisen kanssa 7päivää.

Pääsin jopa lähtemään kauppoihin ja vein vauvan lastenhoitohuoneeseen hoitoon. Olin "pimahtaa" sairaalassa kun itsellä ei ollut mitään vaan vauvan takia olimme sairaalassa pidemmän ajan. Oli mahdottoman tylsää vain maata sängyssä ja lukea lehtiä ja katsoa kuinka toiset pääsivät kotiutumaan ja minä sain vaan odotella koskapa pääsisi kotiin.
Molemmat lapset syntyivät ennenaikaisesti.

Hyvinkään sairaala oli mielestäni hyvä synnytyssairaala. Toisin kuin joissain Helsingin sairaaloissa Hyvinkäällä sai vaippojakin vaihdella tarpeen mukaan eikä tarvinnut aina ruinata saisikos vaipan vauvalle.

Muuten musta hyvinkään sairaala oli ok paikka, mutta...
Jokainen kätilö antoi erilaisia hoito-ohjeita, jolloin esikoisen saaneena ja täysin untuvikkona menin aivan sekaisin...Ja niin meni vauvakin..
.Lisäksi vauva ei saanut imettyä maitoa tissistä ja näin ollen itki ja raivosi koko ajan...Lisämaitoa sai kinuamalla kinuta, ja silloinkin sitä sai liian vähän. Santsiin sama kinuaminen...Ja aina kun hoitsujen vuoro vaihtui, sai selittää koko homman uusiksi että miksi ja miten haluttaisiin toimia...Ja vaikka pumppasin omaa maitoa pulloon, sitäkin sai kinua samalla tavalla kuin korviketta.
Lisäksi olin tosi kipeä synnytyksen jälkeen, ja tarvitsin apua jopa sängystä nousemiseen...Kun painoin nappia kutsuakseni apua; kerran sanottiin, että tullaan kohta. Ketään ei kuulunut...Mies auttoi sitten ylös kun tuli myöhemmin käymään...Ja kerran tultiin katsomaan, seisottiin sängyn vieressä ja sanottiin että siitä ylös sitten vaan...Sattui niin ***** mutta apua en saanut. Itse piti selvitä.
Nämä kaikki oli paha paikka muutenkin sekavalle ololle...
Kun pääsin kotiin, vauva sai sen verran ruokaa että pysyi tyytyväisenä ja vähitellen löysimme omat tavat toimia. :)
Näin minulla...Hyvä että muilla paremmin.

Yhteistyössä