Hyvin turhaa pohdintaa ristiäiskuvista ja sisaruskateudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mietin tässä... Että kun esikoisen ja kakkosen ristiäiskuvat on kauniisti laitettu samaan albumiin joka on hyvin tehokkaasti käytetty viimeistä sivua myöten. Kuvat on liimattu, joten niiden muokkailu ei juuri ole mahdollista. Toki ne jostain koneelta tai levyltä löytyvät jos ne haluaisi kokonaan uudestaan teettää...

Mutta siis nyt kun on tulossa tämän pikku kolmosen ristiäiset. Niin tuntevatko nuo kaksi vanhempaa (nyt vasta 4v. ja 2v.) myöhemmin että he ovat vähemmän erikoisia tms. jos pistän nuorimmaisen ristiäiskuvat ihan omaan albumiinsa ja vanhemmilla lapsilla on tuo yhteinen?

Hieman turhaa mietintää juu... Mutta kaikkea sitä pitää hormoonilaskuissaan pohtia!

Eiköhän vanhemmat sisarukset vanhempina aikanaan ymmärrä, että jos ekasta albumista loppuu sivut on kolmannelle pakko laittaa kuvat omaan albumiin :)

:D Itse mietin, että tunteeko esikoinen kateutta/huonommuutta, kun hänellä on 3:n kuvan 1-vuotiskuvasarja ja kuopuksella 4:n?! Eripaikoissa nuo kuvat otettu. En vakavissani mieti, mutta huvittavaa, mitä kaikkea sitä päähän pälkähtääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei turhaa pohdintaa :):
Eiköhän vanhemmat sisarukset vanhempina aikanaan ymmärrä, että jos ekasta albumista loppuu sivut on kolmannelle pakko laittaa kuvat omaan albumiin :)
Vaikea kuvitella, että aikuiset ihmiset alkaisivat tappelemaan valokuva-albumista. ja saahan sen tosiaan pistettyä palasiksi, jos nuoriso niin lopulta haluaa. Eli samaa mieltä kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei turhaa pohdintaa :):

No toivottavasti kun olen niin kovasti nähnyt vaivaa tuon heidän albuminsa eteen enkä millään haluaisi alkaa sitä purkamaan tai tekemään uutta (eikä se käytännössä olisi mahdollistakaan koska tuossa albumissa on ristiäisvieraiden tervehdykset kirjoitettu suoraan siihen sivulle). Vaikka varmaan mie näissä hormoonihuuruissa väsäisin kaikille omat albumit ettei vaan kukaan pikku murusista luule olevansa vähemmän rakas! :xmas: Juu... taitaa olla nukkumaanmeno aika minulla! :D

Mä olen tehnyt niin, että olen tilannut samaa kuvaa aina pari/useita kappaleita. Meillä on erikseen vanhempien albumit, jossa on kaikkien lasten kuvat sekaisin aikajärjestyksessä. ja sit olen tehnyt jokaiselle lapselle oman albumin. olen ajatellut, että nuo omat albumit lapset saa sitten isona itse muistoiksi. Kun tilaa kuvia isoja määriä ja tsekkaa tarjoukset, niin ei toi teettäminen nyt niin hintoihinsa tule...

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
:D Itse mietin, että tunteeko esikoinen kateutta/huonommuutta, kun hänellä on 3:n kuvan 1-vuotiskuvasarja ja kuopuksella 4:n?! Eripaikoissa nuo kuvat otettu. En vakavissani mieti, mutta huvittavaa, mitä kaikkea sitä päähän pälkähtääkin.
Mulla on vauvakirja esikoisesta, mutta ei kuopuksesta. Ei ole kumpikaan vielä - nyt siis 23 ja 18 v - vaubakirjojensa perään kyselleet. Mahtavatko muistaa edes, että sellaisiakin ehkä olisi mahdollisesti olemassa :D

Ihanaa huomata, että mutkin miettii tällaisia. En olekaan ainut joka voi saada päähänsä tällaisia ajatuksia.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:
Ootko miettinyt jos teille tuleekin vielä joskus neljäs lapsi ? ;)

No juu, mutta nämä ovat nyt niin peräkanaa syntyneitä ettei ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen! Ehkä sitten kun nämä on sopivasti kasvatettu lapsenvahti-ikään ja miestä on se kymmenen vuotta väsymättä pehmitetty! :laugh:

Minä mietin sellaista, että kun esikoisella on vain yksi vauvakirja ja kuopuksella kolme, niin tuleekohan siitä sitten isompana sanomista... Kuopukselle annettiin sairaalasta joku väestöliiton vauvakirja, esikoiselle sitä ei annettu. Sitten ostin jo odotusaikana vauvakirjan tietämättä että vauva saikin kummisedältään ristiäisissä lahjaksi vauvakirjan. Että niitä on nyt kolme.

Ja tarkoitus oli että olisin edes tuohon sairaalasta saatuun läpyskään täyttänyt esikoisen aikaisia tietoja, mutta olinkin innoissani ja ajankuluksi täyttänyt sitä jo siellä sairaalassa kuopukselle :ashamed:

Pitäisiköhän vielä ostaa esikoisellekin toinen vauvakirja, tasapuolisuuden nimissä. Kuopuksenkin kirjat (siis nuo isommat kirjat, ei se sairaalan lehtinen) ovat onneksi erilailla täytettäviä. Toinen keskittyy vauvavuoteen ja toinen menee kouluikään asti. Että hankkisi samanlailla esikoisellekin vauvavuosikirjan erikseen, nykyinen kirja menee pidemmälle ajassa.

Mietin vaan että kuulenko muutamien vuosien päästä tytön suusta että "äiti, miks tolla on kolme vauvakirjaa ja mulla vaan yks?"

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla on vauvakirja esikoisesta, mutta ei kuopuksesta. Ei ole kumpikaan vielä - nyt siis 23 ja 18 v - vaubakirjojensa perään kyselleet. Mahtavatko muistaa edes, että sellaisiakin ehkä olisi mahdollisesti olemassa :D

Kun saavat itse lapsia voi muistua mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Crazy Cat Lady:
Minä mietin sellaista, että kun esikoisella on vain yksi vauvakirja ja kuopuksella kolme, niin tuleekohan siitä sitten isompana sanomista... Kuopukselle annettiin sairaalasta joku väestöliiton vauvakirja, esikoiselle sitä ei annettu. Sitten ostin jo odotusaikana vauvakirjan tietämättä että vauva saikin kummisedältään ristiäisissä lahjaksi vauvakirjan. Että niitä on nyt kolme.

Ja tarkoitus oli että olisin edes tuohon sairaalasta saatuun läpyskään täyttänyt esikoisen aikaisia tietoja, mutta olinkin innoissani ja ajankuluksi täyttänyt sitä jo siellä sairaalassa kuopukselle :ashamed:

Pitäisiköhän vielä ostaa esikoisellekin toinen vauvakirja, tasapuolisuuden nimissä. Kuopuksenkin kirjat (siis nuo isommat kirjat, ei se sairaalan lehtinen) ovat onneksi erilailla täytettäviä. Toinen keskittyy vauvavuoteen ja toinen menee kouluikään asti. Että hankkisi samanlailla esikoisellekin vauvavuosikirjan erikseen, nykyinen kirja menee pidemmälle ajassa.

Mietin vaan että kuulenko muutamien vuosien päästä tytön suusta että "äiti, miks tolla on kolme vauvakirjaa ja mulla vaan yks?"

Mie sain kans kakkosen kanssa tuon MLL:n vauvakirjan ja tasapuolisuuden nimissä jätin täyttämättä kun ei ollut kyseistä kirjaa esikoisellakaan... :xmas: Nyt en edes tainnut saada sitä... Ehkä hyvä niin...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Ehdithän tuota vielä. Mun äiti täytti meidän kolmen lapsen vauvakirjat loppuun kun olin 18-vuotias ja veljeni ovat mua sentään 8 ja 9 vuotta vanhempia. Ja hyvin täyttikin, joka sivu täynnä tekstiä ;)

ei sitä aikuisena niin välitä tommosista, sitä on mitä on, sai mitä sai, meillä ei erityisiä muistoja kenelläkään, mutta keskimmäinen sai 3:n kuvan kuvasarjan, me muut ei mitään. Eikä tuo ole haitannut.

Apua, en ole edes osannut tuollaisia ajatellakaan... :D

Ainoa mitä välillä on miettinyt, on että muistaisi kuopuksesta aina välilä ottaa jotain kuvia tms muistoja. Esikoisen vauva-ajalta on paljon sellaista kuvaa ym muistoa mitä tuli aikansa kuluksi keräiltyä. Silloin joskus kun oli aikaa kaikkeen. Kuopuksen vauva-ajalta muistan lähinnä sen että tämän oli kova huutamaan... :whistle:

Esikoisen ensimmäisen ja vähän toisenkin vuoden valokuvia tuli keräiltyä kansioon josta kuopus on ollut kovasti kiinnostunut. Tajusin silloin vasta että hänestä ei ole mitään sellaista tehnyt ja sitten tenkin hänestä oman kirjan, kuvia hänestä mamman masussa ja ihan vastasyntyneenä ja siitä yhä isommaksi. Muistoja matkoilta ja kuvia tärkeistä leluista ja asioista mistä hän pitää. Tuohon kirjaan (tai oikeastaan kansioon) teen aina uusia sivuja kun on jotain jännää tapahtunut, pienien tekstien kera. Hän saa sitten kuljettaa sitä mukana päiväkodissa ja esitellä vieraillekin kun ei autistisena ole niin taitava itse muuten kertomaan asioita.

Tasapuolisuutta en ole noissa noin ajatellut vaan lähinnä lasten itsensä tarpeita sekä sitä minkä verran milloinkin on ollut aikaa ja kiinnostusta tuollaiseen näpertelyyn.

Yhteistyössä