Hyviä videoita 1-vuotiaalle?

Paavo-Riikka
Meillä tuijotetaan Maisaa. Myös Barbapapa on kokoelmissa, muttei ihan vielä ymmärrä sen päälle. Kuulemma Baby Einstein -sarjassa on jotain ihan hyviä ja "opettavaisia".
 
ANU24
meillä tyttö katsoo ti-ti nallea..tykkää kun siinä lauletaan.
teletappeja oon saamassa kohta,tykkäs kun koneelta kerran näytin.
Videoita katsotaan parina-kolmena aamuna viikossa sellainen ½h kerrallaan.<br><br>
 
Muumit ovat meillä aivan ykkösjuttu!Tytöllä on jopa omat suosikkinsa,tosin vaihtelevat jaksoittain =) .Pikku Myy ja Nipsu saavat aikaan suurimmat hymyt :heart: .Tyttö on reilu 1v2kk ja kovasti tykkää.Ja sopii myös vanhemmille.Meillä käy usein niin,että mä katson jaksot loppuun,jos neiti ei jaksa enää kiinnostua.Pääsen suihkuunkin rauhassa,kun muumit vie musta voiton,neiti istuu syöttiksessä ja popsii sormiruokaa innoissaan.

SUOSITTELEN!Ja Muumeissa tarinoissa on aina jokin opetus =)
 
Ihan oikeestikko etsit hyviä videoita yksi vuotiaalle? En enää ihmettele kun jotkut lapset eivät enää osaa leikkiä ollenkaan, vaan heitä on opettettava kädestä pitäen. Ja näitä lapsia on paljon! Uskomatonta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 07:45 hipsu kirjoitti:
Ihan oikeestikko etsit hyviä videoita yksi vuotiaalle? En enää ihmettele kun jotkut lapset eivät enää osaa leikkiä ollenkaan, vaan heitä on opettettava kädestä pitäen. Ja näitä lapsia on paljon! Uskomatonta!
Varmasti on olemassa lapsia,jotka eivät osaa leikkiä ja ovat muutenkin passivoituneet tv:n takia.Väitän kuitenkin,että suurin osa lapsista osaa leikkiä ja elää normaalisti tv:n katselusta huolimatta.

Meillä katsotaan muumeja,teletappeja ja muita lastenohjelmia ja kyllä lapsemme osaa leikkiä.Meillä on lähes aina tv päällä eikä tyttö (1v2kk) oikeastaan kiinnitä siihen huomiota sen enempää.Musiikkiin reagoi,mutta ei läheskään jokaiseen sointuun tai säveleen.Meillä tv on osa kotonaoloa,enkä koe olevani huono äiti tai ihminen sen vuoksi.Olen tarkkaillut,aiheuttaako tv rauhattomuutta eikä tässä vaiheessa ole huomattavissa mitään siihen viittaavaa.

Toki tytön kasvaessa ja kun hän alkaa ymmärtää enemmän,tilannetta tarkistetaan uudelleen.Väkivaltaa meillä ei katsota muutenkaan,mutta kieltämättä uutiset ovat usein "nähtävissä".Ja jos tv näyttää vaikuttavan käytökseen,tv pannaan kiinni.

Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.Itse olen miettinyt asioita liittyen telkkariin.Jos joku minut tämän takia tuomitsee huonoksi tai vastuuttomaksi äidiksi,ei se mua heilauta.Meillä eletään ihan tavallista elämää,leikitään ja lauletaan runsaasti,halitaan ja pusitaan,syödään,nukutaan,siivotaan.Ja katsotaan tv:tä.Meillä on tietoisesti tehty se valinta,ettei tv:stä tehdä mitään "suurta" juttua.Siinä se töllö on ja pysyy,ei se meidän elämää hallitse.Ymmärrän myös,jos joku ei halua,että OMA lapsi katsoo tv:tä.Tuomitseminen tässäkin asiassa on turhaa.Ei ole vain yhtä oikeaa tai väärää tapaa.Kohtuus kaikessa.
 
Työssäni lasten parissa, erottaa kyllä joukosta lapset, jotka katsovat paljon tv:tä ja ne lapset, jotka kuluttavat aikaansa leikkien ja mielikuvitustaan käyttäen. Ja ikävä tosiasiahan on, että vaikutukset näkyvät vasta sitten kun vahinko on jo päässyt sattumaan. En väitä, että vähäinen tv:n katselu olisi vahingoksi, mutta että tv on jatkuvasti auki taustalla, on se jo aikuiselta tyhmää!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 13:58 hipsu kirjoitti:
Työssäni lasten parissa, erottaa kyllä joukosta lapset, jotka katsovat paljon tv:tä ja ne lapset, jotka kuluttavat aikaansa leikkien ja mielikuvitustaan käyttäen. Ja ikävä tosiasiahan on, että vaikutukset näkyvät vasta sitten kun vahinko on jo päässyt sattumaan. En väitä, että vähäinen tv:n katselu olisi vahingoksi, mutta että tv on jatkuvasti auki taustalla, on se jo aikuiselta tyhmää!!!!
Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä,että tv:n katselun vaikutukset näkyvät vasta vuosien kuluttua.Kuten edellisessä viestissäni totesin,meillä kuitenkin eletään ihan normaalia elämää ja tehdään paljon muutakin kuin tuijotetaan tellua.Päivisin meillä on auki nimenomaan musiikkikanava,koska tyttäremme rakastaa musiikkia ja yhdessä tanssahtelemme ja leikimme musiikin tahdissa.Kuuntelemme toi myös lastenlauluja,mutta tyttöä kyllä viihdyttää enemmän aikuisten musiikki.

Meidän tv:ssä on kuitenkin myös volumen säätö,joten äänen saa hiljaiselle.Ja sama kai se on,kuunteleeko radiosta vai tv:stä musiikkia.Mummoillahan on usein aina radio päällä,eikä kukaan siitä nipota.

Lapset ovat erilaisia.Toiset eivät osaa keskittyä,kun on ääntä,toiset osaavat.Toisia tv passivoi,toisia ei.Kaiken a ja o taitaa kuitenkin olla siinä,että vanhemmat tuntevat OMAN lapsensa ja tiedostavat asioita.

Vaikka olet kuinka ammattilainen lasten kanssa,ei sinulla ole oikeutta tuomita jonkun "metodeja" tyhmiksi tapaamatta lasta tai aikuista.Meillä tv ei missään nimessä ole lapsenvahti muuten kuin silloin,kun haluan käydä suihkussa.Meillä ei tuijoteta nyt eikä tulevaisuudessakaan koko päivää tv:tä.Tv saattaa tulevaisuudessakin olla auki paljon tai sitten luovun siitä kokonaan.En tiedä.Uskon kuitenkin tuntevani oman lapseni parhaiten ja jo nyt voin sanoa,että jos lapseni on rauhaton,ei se johdu yksinomaan tv:stä.

Ap tässä ketjussa oli kai tarkoitus keskustella hyvistä lapsille sopivista videoista,joita voi silloin tällöin katsella.Voin myös suositella Disneyn pitkiä perheleffoja.Pikku pätkä leffasta ajaa saman asian kuin jakso muumeja tms.Kun lapsi on tarpeeksi iso katsomaan koko leffan,on se jo valmiina.
 
Ihan hyvää keskustelua syntyi tästä. Meillä tyttö on rauhallinen luonteeltaan, nauttii kun saa leikkien välillä istuskella sohvalla ja kiljuu ihastuksesta katsellessaan Teletappeja.

Aion hankkia lisäksi ainakin tota Titi-nallea, sitä näkyy monet kehuneen.

Kohtuus kaikessa kuitenkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 13:58 hipsu kirjoitti:
Työssäni lasten parissa, erottaa kyllä joukosta lapset, jotka katsovat paljon tv:tä ja ne lapset, jotka kuluttavat aikaansa leikkien ja mielikuvitustaan käyttäen. Ja ikävä tosiasiahan on, että vaikutukset näkyvät vasta sitten kun vahinko on jo päässyt sattumaan. En väitä, että vähäinen tv:n katselu olisi vahingoksi, mutta että tv on jatkuvasti auki taustalla, on se jo aikuiselta tyhmää!!!!
Olen samaa mieltä. Mun vanhempi poika on kohta 1,5 v. eikä katso "aktiivisesti" tv:tä. Eli meillä ei ole televisio auki oikeastaan koskaan. Joskus kun vaihdan nuoremmalle vaippoja, saatan avata tv:n hetkeksi. Poika on muutenkin hyvin liikkuvainen ja "raisu", joten en ole istuttanut häntä tv:n edessä, tuskin edes malttaisi siinä paria minuuttia kauempaa ollakaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 22:10 tiiuli kirjoitti:
meillä katsotaan videoita 2krt päivässä,aina sen ajan kun nukutan vauvaa,päivä/yö unille.Pysyy esikoinen rauhallisena ja saan imettää rauhassa.
Itse käytän myös telkkua esikon viihdyttämiseen (1v 11kk) kun kuopus tarvii enemmän hoivaa. Ja joskus kun meno sisällä äityy hurjaksi, leppoisan piirretyn katselu tuntuu päinvastoin tyttöä rauhoittavan! Meillä ainoastaan Nalle Puh-leffan käytössä, niihin ollaan molemmat ihastuneita, äiti ja tytär! :LOL:

Oon samaa mieltä sen kirjoittajan kanssa, joka sanoi ett telkku osa jokapäiväistä elämää. Miksi siitä tarvis tehdä joku kummajainen, jonka salaperäisyydessään kiinnostaa kahta enemmän??? Kun sitä saa katsoa, kiinnostus vähenee. Ja pienikin lapsi oppii valitsemaan - kyllä lempileffa on monesti vaihtunut leikkeihin ja muihin hommiin, vaikka itse olisinkin jostain syystä toisin toivonut! :D Ja joskus voi lapsellakin olla vähän "siipi maassa" tai väsyttää, kyllä mun mielestä silloin saa telkun ääressä lötkötellä ja ladata akkuja. Niin me aikuisetkin tehdään! Ei aina tarvi olla reipas, kekseliäs,...
 

Yhteistyössä