Ekaksi asennoituisin niin että NYT se lähtee. Ei niin että syö mitä sattuu ja aina aloittaa huomenna tai maanantaina.
Sitten katsoisin ruokavaliota. Pistäisin vaikka viikon ajalta johonkin ylös (netistäkin löytyy esim. tohtori.fi sivuilta ruoka- ja liikuntapäikyt) kaiken mitä olen syönyt. Siis ihan kaikki, nopeasti napsitut keksit yms. muut herkut eritoten. Loppuviikosta näkee helposti mihin syömisiin tulee kiinnittää huomiota ja paljonko on tullut todella syötyä.
Sitten lähtisin korjaamaan ruokavaliota, säännöllinen ateriarytmi (joo, tuohon en itsekään pysty =) ), enemmän kasviksia, pastat tummiksi, enemmän kalaa ja vähärasvaista lihaa, salaattia iso läjä joka aterialla ja joko niin ettei herkkuja lainkaan, tai sitten jos pystyy niin sallii itselleen esim. kerta viikkoon "karkkipäivän". Tuohonkaan en itse pysty, oli pakko tehdä totaali herkkulakko... :headwall:
Sitten liikuntaa edes jonkin verran lisää. Esim. kauppaan kävellen/muun hyötyliikunnan lisääminen, vaunulenkit, edes kerta viikkoon johonkin kodin ulkopuolelle liikkumaan mieleiseen harrastukseen... Tai josset pääse mihinkään, tilaa kotiin joku vempain. Esim. kuntopyörä tms. jolla sitten poljet aina kun on aikaa.
Jos tunnustat että ruokavalio on mitä on, niin siitä on helpp lähteä eteenpäin.
Tässä nyt minun vinkit. Osa voi olla huonoja, osa hyviä. Parhaiten itsensä tuntee niin tietää kuinka siihen painonpudotukseen saa potkua.
Tsemppiä tiputukseen!