HYVIÄ VINKKEJÄ TARVITAAN!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja momo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me mentiin tytön kanssa aina yhdessä pissalle. Sitten kun potalla istumisesta tuli mieluista, niin isokiitos pikkupissasta ja kakasta. Kirjoja saa lukea potalla tai lastenohjelmia katsoa olohuoneessa potalla istuen.
Nyt homma sujuu, mutta käyttämättä jäi pottatarrat eli tarrapolku tehdään itse ja aina saa tarran kun pottaan tulee tulosta. Esimerkiksi viiden tarran jälkeen saa namin, lelun tms. mikä perheellä on tapana.

Samaa pohdin ja ikää tytöllä 2v. Käy kyllä potalla joskus pyydettäessä tms. mutta ei sinne aina mitään tule. Mutta sitten kun pissaa vaippaan, niin ilmoittaa "pissa tuli" ja alkaa repimään vaippaa pois ja uutta tilalle. Samoin "kakka tuli" kyllä ilmoittaa heti. Mutta vaikka olen nähnyt (ja haistanut :D ) että nyt taitaa olla kakka tulossa ja vienyt tytön potalle/WC renkaalle, niin ei tee kakkaa sinne. Istuskelee hetken ja sanoo, "ei tule". Sitten 5min päästä kakka tulee vaippaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Samaa pohdin ja ikää tytöllä 2v. Käy kyllä potalla joskus pyydettäessä tms. mutta ei sinne aina mitään tule. Mutta sitten kun pissaa vaippaan, niin ilmoittaa "pissa tuli" ja alkaa repimään vaippaa pois ja uutta tilalle. Samoin "kakka tuli" kyllä ilmoittaa heti. Mutta vaikka olen nähnyt (ja haistanut :D ) että nyt taitaa olla kakka tulossa ja vienyt tytön potalle/WC renkaalle, niin ei tee kakkaa sinne. Istuskelee hetken ja sanoo, "ei tule". Sitten 5min päästä kakka tulee vaippaan.

joo meillä kans tyttö osaa panttaamisen taidon! jos annan olla ilman vaippaa niin ei olekkaan enää mikään kakkahätä ja kun laitan vaipan niin saman tien on tavaraa vaipassa.. mutta meillä tyttö ei suostu ollenkaan istuu pöntöllä eikä potalla!! se tässä onkin hankalaa..

Jos tänään ei onnistu ni unohdetaan hetkeksi ja kokeillaan muutaman viikon päästä uudestaan. Pakottamaan ei kannata alkaa. Meillä 2v ei suostu potalle, mut käy sen siaan mielellään pytyllä, tosin ilman tulosta. Täs ku kevät etenee ja saadaan vaatteita vähemmäksi ni aletaan enempi käymään pytyllä. Mut en ole jaksanu sen enempia panostaa vielä, ku tuntuu ettei tyttö ole vielä valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja manta:
No sitten annat vain ajan kulua. Kylläse itse siitä asiasta kiinnostuu. ehkä siinä vielä jokin pelottaa!

joo, meidänkään poika ei 2-vuotiaana käynyt yhtään potalla. Vasta yli 2,5 vuotiaana alkoi käydä ja oppi koko homman parissa kuukaudessa. Älä painosta, ainakaan meillä ei kannata.

Yhteistyössä