Hyviä näpäytyksiä miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Mikä ois hyvä näpäytys aviomiehelle, joka ryyppää aika paljon (nyt vkonloppunakin katosi pariksi päiväksi ryyppyretkilleen), ei kauheesti auta kotona (jos sattuu auttamaan esim. tiskaamaan tai katsomaan vauvaa aamun, että minä saan nukkua, niin kauhea marmatus asiasta monta päivää) ja muutenkin tuntuu, ettei hän arvosta minua. Asiasta ollaan puhuttu vaikka kuinka monta kertaa ja aina hän lupaa parantaa tapansa - jonku aikaa meneekin hyvin kunnes sitten taas alkaa sama juttu. Oon sanonut, että lähden lapsen kanssa jossei asiat muutu. Välillä tuntuis niin helpolta vaan heittää pyyhe kehään ja laittaa mies vaihtoon!!

Mitä ihmettä sä tollasen vätyksen kanssa enää edes olet? Jos mies ei arvosta niin tuskin tosiaan käytöstään mihinkään muuttaa. Ja miksi oikeastaan edes muuttaisi? Etpä sinä sitä kovinkaan topakasti tosiaan ole aatinut kun tilanne edelleen tuo.

Nakkaisin äijän pellolle. Siinä olisi näpäytystä ja se saisi miehenkin ehkä miettimään asioita uudemman kerran.

Voi vitsi miten helpolta välillä tosiaan tuntuiskin ottaa ero tuosta ja ottaa parempi tilalle ;)

Mutta sitten mietin, että hänellä kuitenkin alkoholiongelma ja siks on tuommonen. Olen parhaani mukaan yrittänyt tukea että lopettais juomisen mutta takapakkeja tulee aikas usein. Tulee itselle semmoinen olo, että jättäisin toisen just kun hän eniten apua tarvii... Ehkä oon liian kiltti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi vitsi miten helpolta välillä tosiaan tuntuiskin ottaa ero tuosta ja ottaa parempi tilalle ;)

Mutta sitten mietin, että hänellä kuitenkin alkoholiongelma ja siks on tuommonen. Olen parhaani mukaan yrittänyt tukea että lopettais juomisen mutta takapakkeja tulee aikas usein. Tulee itselle semmoinen olo, että jättäisin toisen just kun hän eniten apua tarvii... Ehkä oon liian kiltti?

Et ole liian kiltti, olet idiootti. Ja tätä en tarkoita haukkumisena vaan mun mielestä ei ole viisasta taikka järkevää ajatella että toisen alkoholiongelman vuoksi ei voisi ottaa eroa.

Pulloon tarttuminen alun alkaen kuitenkin on ollut miehen oma päätös. Pulloon tarttuminen jatkossakin on miehen oma päätös. Sinä et ole valinnut rinnallesi alkoholistimiestä (paitsi jos hän on ollut tätä jo suhteenne alussa, sitten asia on vähän niinkiuin voivoi) eikä sinun tarvitse häntä näinollen siinä katsella.

Itsehän snaoit ettei sinun apusi ole ollut riittävää (kun tulee niitä takapakkeja) joten anna olla. Olet yrittänyt, se riittää. Ei sinun tarvitse loppuelämääsi tuhlata hänen aökoholisuutensa vuoksi.

Voit tukea häntä ihan ystävänäkin, ei sinun tarvitse sitä varten olla vaimo.

Siis ihan kuin mun elämää kirjoitit! paitsi ettei mies ole reissuillaan päiviä enää nykyään, mutta la lähti lasten kanssa pitsalle. Lapset tuli kotiin ja mies jäi baariin, tuli 1 yöllä!! Tehnyt nyt muutaman viikon aikana turhan usein tuon, että alkaa olee keinot loppu.
Ja kun hän ei voi juoda ilman että tulee känniin, mitä järkeä olisi edes juoda??? MIEHET!!!
Meillä vaan tulossa yhteinen vauva muutaman kk sisään, enkä tiedä pärjäisinkö yksin lasten kanssa. Talo kyllä mun, että pihalle voisin heittääkin..
Mä teen kans tota samaa, eli haen perusteluja miksi niin tekee yms. Mutta oikeesti ollaan molemmat ihan liian kilttejä!!
Toivottavasti teillä helppaa!

Kuulepa ap, alkoholiongelmiin on tänä päivänä saatavissa monenlaista apua. Jos miehesi ei tähän päivään mennessä ole mihinkään niistä tarttunut, ei meno tuosta miksikään muutu. Ihan liian kiltti olet, sinun ei missään nimessä tarvitse eikä pidä tuhlata omaa elämääsi hänen kanssaan. Anna hänelle vielä yksi mahdollisuus, mutta todellakin vain yksi. Joko hakeutuu HETI hoitoon ja alkaa osallistumaan teidän perheen elämään ihan eri tavalla ja jättää ne ryyppyreissut, tai sitten on lopullinen ero edessä. Ei mitään päänsilittelyjä enää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulepa ap, alkoholiongelmiin on tänä päivänä saatavissa monenlaista apua. Jos miehesi ei tähän päivään mennessä ole mihinkään niistä tarttunut, ei meno tuosta miksikään muutu. Ihan liian kiltti olet, sinun ei missään nimessä tarvitse eikä pidä tuhlata omaa elämääsi hänen kanssaan. Anna hänelle vielä yksi mahdollisuus, mutta todellakin vain yksi. Joko hakeutuu HETI hoitoon ja alkaa osallistumaan teidän perheen elämään ihan eri tavalla ja jättää ne ryyppyreissut, tai sitten on lopullinen ero edessä. Ei mitään päänsilittelyjä enää!

Oon ajatellut tätä koko ajan... Kaipasin kai vaan että joku kertoo mulle saman! Kiitos.

Jos mies ei usko järkipuhetta ja muuta tapojaan, kokeilisin ehkä vielä pariterapiaa, jonne velvoittaisin miehen tulemaan, tai ero olisi varma. Jos mies ei tajuaisi senkään jälkeen hoitaa alkoholismiaan kuntoon ja alkaisi ottamaan vastuuta kodista ja perheestä, pistäisin eron vireille. Jos mies ei puolen vuoden harkinta-ajankaan aikana muuttaisi tapojaan, ottaisin lopullisen eron. Kiltti saa olla, mutta myös itseään pitää rakastaa, ja haluta itselleen hyvää elämää. Ihminen on onnellisempi ilman parisuhdetta, kuin vastuuta kantamattoman juopon kanssa.

Käske valita, joko sinä tai alkoholi! Jos valitsee alkoholin, niin se on heippa ja hyvästi, jos valitsee sinut, niin alkottomuus.

Kun nyksän kanssa suhde alkoi olla jo niin vakavaa, että suunniteltiin yhteenmuuttoa, niin käskin valita, valitsi minut ja alkottoman elämän. Täysin absolutisti ei ole, mutta on juonut nyt vajaan kymmenen vuoden aikana saman verran kuin ennen viikossa :).

Yhteistyössä