Hyviä kotikuntoilu-ohjeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Eli halu olisi kiinteytyä ja pudottaa n. 5kg painoa. Ruokavalion oon saanut kohdalleen ja toimivaksi, mutta kaipaisin hyviä kotijumppa-ohjeita! Oma mielikuvitus ei riitä jotain perus vatsalihasliikkeitä pidemmälle, ja vähän kokonaisvaltaisempaa treeniä kaipaisin. Olisiko jotain nettisivuja esim. mistä löytyisi hyviä ohjeita? Salille ei ole valitettavasti mahdollista päästä niin kotona täytyisi tämä hoitaa. Zumba dvd:tä kokeilin mut oli turhan vauhdikasta meikäläisen rytmitajulle :D

Kiinteytymiseen on hyvä pilates. Youtubesta löytyy pilates for dummies, se on ollu kiva.
Lihaskuntoahan voit tehdä vaikka tekemällä kyykkyjä, punnerruksia, istumastanousuja.

en tiiä mitä tykkäät, mua miellyttää callanetics koska sitä on helppo soveltaa semmoiseen viidentoista sekunnin pikaliikuntaan, ja tuntee silti jotain tehneensä. se lisäsi mun tietoisuutta omasta fysiikasta myös kivasti, ja auttoi korjaamaan ryhdin.

miten olis hyppynaru?

Kyllä painon pudottamiseen tarvitsee yleensä vähän hengästymistä ja kunnon hikoilua vaativaa liikuntaa ja sitä on vaikea ihan kotijumpalla saavuttaa. Aloita keväällä juokseminen ja jatka sitä syksyyn asti ainakin, niin eiköhän ala kilot tippua.

Tässä on yksi aivan huippu!
http://www.huippukuntoon.fi/liikunta/supernaisen-pikatreeni
Toi on mun lempi treeni, oon jo jonkun aikaa tota seurannu ja hyvältä tuntuu.
Liikkeitä voi myös vaihdella jos haluaa. Tsemppiä!

Kyllä painon pudottamiseen tarvitsee yleensä vähän hengästymistä ja kunnon hikoilua vaativaa liikuntaa ja sitä on vaikea ihan kotijumpalla saavuttaa. Aloita keväällä juokseminen ja jatka sitä syksyyn asti ainakin, niin eiköhän ala kilot tippua.

Kuinka niin?

Kyllä minun kotiliikunnallakin (apuvälineinä vain pikkupainot, kahvakuula, steppilauta, jumppamatto, hyppynaru) oikein hyvin saa hien pintaan ja sykkeen ylös.

Ei sitä tarvitse puolivillaisesti tehdä, vaikkei kukaan kiljukaan sitä "vielä jaksaa":ta. :D

Mahdollisuuksien mukaan sitten juoksemista, uimista, hiihtoa jne. (mihin nyt kiinnostusta ja pystymistä on). Kyllä sillä paino tippuu! Tsemppiä ap:lle. :)

Mä käytän Wiitä. Ostin sille pelin, easports activity, jossa on josjonkinnäköstä jumppaa ja treeniä, esimerkiks step aerobicia. Olen tykännyt kovasti. Tulee hiki ja syke nousee. Ja on edes jonkinlainen vahti, että liikkeet tulee tehtyä suunnilleen oikein.
Ilman wiitä teen lihastreeniä kuminauhan avulla, vastikään ostin jumppapallonkin, ja alan sillä harjoittelemaan.
Vapaa tanssi on myös hyvä sykkeen nostattaja, eli ei muuta kun volyymit täysille ja pyrähtelemään ihan omaan tahtiin. :)

Suuret kiitokset vastauksista! Tuli lasten kanssa hässäkkää niin jäi tältä illalta tämä homma, tutustun huomenna linkkeihinne, eiköhän sieltä jotain sopivaa löydy :)

Huippuja lihaskunto/kiinteytys/rasvanpoltto-videoita löytyy youtubesta hakusanalla jillian michaels. Itse ihastuin erityisesti No more trouble zones-nimiseen tunnin mittaiseen pätkään, joka kylläkin on pieniin osiin jaettuna you tubessa. KUitenkin helppo löytää kaikki osat. On monipuolinen ja sopivan raskas, hiki tulee ja tuloksia syntyy!!! Suosittelen!!

Yhteistyössä