Hyviä karppiruokia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitteleva karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukkakaalimuusi on ehdottomasti kokeilun arvoinen juttu, eli haudutat kukkakaalin, paat puol pakettia koskenlaskijaa ja sörssit sileäks sauvasekottimella. Sopii esim. murekkeen kanssa tosi hyvin.

Keittoja on helppo tehdä ilman perunaa, laitat vaan enempi porkkanaa ja lanttua yms.

Kaaliraaste korvaa yllättävän hyvin pastan esim. jauhelihakastikkeen kanssa. Raasteeseen kun laittaa rypsiöljyä ja herbamarea niin on ihan sikahyvää sellasenaankin.

Kasvispihvejä juustoraasteella kantsii tehä jos ei liha maistu kauheesti.

Uunilohi kera kukkakaalin ja kerman on herkkua :p

Kanawokki kaaliraasteella, paprikalla ja sipulilla pitää vielä mainita.
Niin ja lapset voi ihan hyvin syödä karppiruokaa, ei hiilareita tarvii vetää joka aterialla. Lounas ja päivällinen karppia, aamu- ja iltapalalla esim. puuroa ja hedelmiä ja marjoja.

Blenderissä sekasin pari tomaattia, 150g juustoraastetta, 2 kananmunaa, 1dl vettä ja yrttejä. Pilkot vuokaan kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia yms ja ruskistat jauhelihan ja tunget vuokaan. Kaada blenderissä tehty soossi päälle ja sekota se varovasti joukkoon. Uuniin 20min. NAM!

Paistettu kananfilee tai muu lihaköntti, sekä höyrytettyjä kasviksia. Parsaa, kukkakaalia, munakoisoa, tomaattia jne mitä kaapista löytyy... Yleensä lisään myös raejuustoa tai pala fetaa lautaselle.

[QUOTE="Rane";24491658]Hyviä on mm. karppipihvit, karppikeitto ja savukarppisalaatti. Paistettuna leivän päällä sellaisenaan. Muista juoda paljon kermaa ja pekonia![/QUOTE]

Pekoni onkin hyvää juotuna. Tykkään erityisesti pekonimehusta, pekonikaljasta ja pekonisimasta, kaikki todella karpisti tehtyjä vailla yhtäkään silakkaa tai hiilaria.

[QUOTE="Rane";24491658]Hyviä on mm. karppipihvit, karppikeitto ja savukarppisalaatti. Paistettuna leivän päällä sellaisenaan. Muista juoda paljon kermaa ja pekonia![/QUOTE]

Karppisushi on on myös hyvää. Karppeja voi jokainen kasvattaa myös itse akvaariossa tai pihasuihkulähteessä. Helsingissä hyvä karppien ongintapiste löytyy kaupungin talvipuutarhasta, ovat lihavia ja hyvinsyötettyjä. Melko kesyjäkin, että ihan melkein sain viimeksikin paljain käsin pyydystettyä. No, oli mulla sellainen akvaariohaavi apuna :)

voi taivas mitä paskaa te syötte jos haluatte laihtua ja pysyä kunnossa niin syökää ihan normaalisti ja käykää urheilemssa. läskit!!!!

Aikuismaista käytöstäkö tuo viimeinen kommentti? avaa silimäs ja ajattele : kaikkia EI kiinnosta urheilu ja kaikki EI ole huonokuntoisia vaikka ovatkin ylipainoisia! Ja monet ylipainoiset ovat tyytyväisiä painoonsa ja karppaus ON hyvä juttu! Miksi ylipainoiset yleistetään sohvaperunoiksi joidenka kunto on nolla??? olen ylipainoinen ja omistan hyvän peruskunnon liikkumalla omiksi tarpeikseni,olen tyytyväinen ilman sairauksia! Älkää yleistäkö!

Miksi karppien pitää syödä niin paljon lihaa? Eikö se ole vähän itsekästä ja ekologisesti kestämätöntä?

Minä kyllä karppina syön vähemmän varsinaista lihaa (paitsi kanan ja kalan) kuin ennen karppaamista. Minun mielestä se lihan kulutus ei muutu oikeestaa mikskää ellei oo aikasemmin ollu kasvissyöjä. Moni ei ota huomioo että suomalainen syö perusruokavaliossaan aika paljon lihaa jauhelihan muodossa. Sitähän tungetaan jokapaikkaan ja siitähän se kunnon kotiruoka tehdään. Minä taas lopetin jauhelihan syönnin kokonaan karppauksen aloittaessani, ja sen takia punaisen lihan syönti on jäänyt melkeimpä kokonaan. Syön vain kanaa ja kalaa.

Yhteistyössä