Hyvät talvikengät??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä ostin lapsille viking goretexit ja vaikka on paksumpi sukka välissä niin jalat on ihan kylmät. Hain sitte kuomat lapsille ku totesin, että goretexit on nollakelin kengät. Kuomissa ei oo ikinä lasten jalat palelleet. Sit pienille (kokoon 26 asti) on tepsut- merkkisiä kenkiä, joissa on aito lampaankarvavuori. Viime talvena kuopuksella oli sellaiset ja ne oli ihanat ja lämpimät.

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Mulla on sellaiset neulosmateriaalista valmistetut Uggit. Ihanan lämpimät ovat =) . Sadekeleillä on painellut kumppareissa, laittaa vaan villasukat alle.

samat mulla ja paljaassa varpaassa maailman lämpimimmät =)

Lapsilla on viking coreja ja kuomat. Olen kokeillut niitä itsellekin, mutta jotenkin ne vaan ei istu mukavasti jalassa. Parhaat ovat nahkasaappaat, jotka ovat reilun kokoiset, niin että mahtuu kunnon villasukka jalkaan. Mutta kaipaisin tosiaan toiset ulkoilukengät, jotka pitäisivät hieman kosteuttakin. Mutta en vain löydä mistään sellaisia, jotka olisivat hyvät jalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsilla on viking coreja ja kuomat. Olen kokeillut niitä itsellekin, mutta jotenkin ne vaan ei istu mukavasti jalassa. Parhaat ovat nahkasaappaat, jotka ovat reilun kokoiset, niin että mahtuu kunnon villasukka jalkaan. Mutta kaipaisin tosiaan toiset ulkoilukengät, jotka pitäisivät hieman kosteuttakin. Mutta en vain löydä mistään sellaisia, jotka olisivat hyvät jalassa.

Veit sanat suustani :)

Se on vähän niin, että saadakseen hyvät ja etenkin lämpimät kengät, on vähän tingittävä siitä hyvännäköisyydestä. Itsekin olen viluvarvas, ja viime talvena ostin kalliit goretexit hyvännäköistä vähän kapeampaa mallia, ja kylmäthän ne ovat. Ostin tänä talvena leveämmän malliset, ei niin sievät ja sirot, mutta oikeasti lämpimämmät. Jos oikein lämpimät pakkaskelin kengät haluat, osta Kuomat ja sen verran isot, että niihin mahtuu villasukat. Mainiot lasten kanssa ulkoilukengät nimenomaan pakkaselle, mutta ei loskakeliin.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mä ostin lapsille viking goretexit ja vaikka on paksumpi sukka välissä niin jalat on ihan kylmät. Hain sitte kuomat lapsille ku totesin, että goretexit on nollakelin kengät. Kuomissa ei oo ikinä lasten jalat palelleet. Sit pienille (kokoon 26 asti) on tepsut- merkkisiä kenkiä, joissa on aito lampaankarvavuori. Viime talvena kuopuksella oli sellaiset ja ne oli ihanat ja lämpimät.

Meillä ei 12v jalat oo ikinä ollu kylmät missään gore kengissä, mut 5v niitä ei voi ostaa, pakkasella aina varpaat jäässä.
Nuoremmalla on leveämpi jalka kuin vanhemmalla, johtuisiko sitten siitä, tiedä häntä. Jos johtuu, paksumpi sukka ei auta asiaa.

Ostin viime talvena nahkaiset, lämminvuoriset maihinnousukengät. Varpailla tilaa heilua :) ja tosi lämpimät. Vähemmän sirot, mutta käytännölliset. Prismasta löysin ja maksoi jotain 50-60 ?. Suosittelen!

...samantyyppiset talvisaappaat, kun tilasin pikkujalat.fi verkkokaupasta Kanadansaappaat pojalle, ne ovat lämpimät :) Huomasin pojalle tilatessani, että kokoja näistäkin on ihan 40 saakka. Mulle kävi 37/38 näistä toppavartisista, valkoiset tilasin, niitä oli liilana myös, aika makeet nekin. Kanadansaappaat jotka tilasin pojalle on kanssa tosi lämpimät, ne on -ilmeisesti sen paksun irroitettavan vuoren takia- pienempää kokoa kuin yleensä, mutta sehän ei oo ongelma kun niitten kenkien sisämitat on siellä kaupassa esillä, niin sen perusteella sitten valittiin koot. Tässä linkki vaikka valkoisista vähän huono kuva... http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=158

http://verkkokauppa.hipposport.fi/Aigle-Paddy-tallinkenk

Tuommoiset mutta mustat hankin. On lämpimät, miellyttävät jalassa, edes vetisen jään päällä en päässyt liukastelemaan, pitää vettä...
Halvemmallakin vastaavia saa kun etsii vain hakusanalla tallikenkä.

Yhteistyössä