Hyvät Palstalaiset,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastaja

Vieras
Miksi täällä takerrutaan pikkuseikkoihin? (Yleensä harmaat.) Jos viestin sisältö ja merkitys tulee selville, tai vastaus antaa ap:lle apua tms, niin minkä vuoksi ihmiset jaksavat takertua esim. pilkkuvirheisiin, yhteenkirjoitukseen tai epäselvään lauseeseen? Lapsuksia sattuu kaikille, eikä aina jaksa paneutua tekstin laatuun tai kertoa koko taustatarinaa niin, että varmasti asian jokainen haara tulee lukijoille selväksi.

Ja ei, en nyt kaipaa kommentteja siitä, millaista tämän tekstin sisältö on. Halusin vain ilmaista oman mielipiteeni siitä, miten turhilta jotkut viestit minusta tuntuvat.

No esimerkiksi siksi, että oikeesti on tosi hankala lukea tekstiä joka on yhdessä pötkössä ilman kappalejakoja.

Jos kielioppivirheitä on paljon alkaa lukija kiinnittämään niihin enemmän huomiota kuin itse tekstin sisältöön. Joten asia hämärtyy ja menettää lähes merkityksensä.

Jonkinmoista kappalejakoa ainakin kannataa yrittää tehdä ja kiinnittää erityistä huomiota räikeimpiin yhdyssana virheisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
No esimerkiksi siksi, että oikeesti on tosi hankala lukea tekstiä joka on yhdessä pötkössä ilman kappalejakoja.

Jos kielioppivirheitä on paljon alkaa lukija kiinnittämään niihin enemmän huomiota kuin itse tekstin sisältöön. Joten asia hämärtyy ja menettää lähes merkityksensä.

Jonkinmoista kappalejakoa ainakin kannataa yrittää tehdä ja kiinnittää erityistä huomiota räikeimpiin yhdyssana virheisiin.

huomaatko että sullakin on virhe tuolla siis tosi tympee lukee!!

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

huomaatko että sullakin on virhe tuolla siis tosi tympee lukee!!

Kuten ap sanoi, lapsuksia sattuu kaikille =)

Yhteistyössä