Hyvät kuomurattaat? Mitkä kannattaisi ostaa, jos ei halua matkarattaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Katia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Katia"

Vieras
Hei!

Meillä on käytössä Hartan Topline X yhdistelmät ja kesällä ostettiin Carenan matkarattaat (oli muuten tosi huon ostos, onneksi saatiin myytyä rattaat eteenpäin...). Nyt siis tarvittaisiin jotkut hyvät kuomurattaat tms. noiden yhdistelmien lisäksi. Noita yhdiestelmiä käytetään vielä pehmeän kantokopan kanssa, eli ei vielä rattaina.

Lähinnä tarve olisi matkarattaiden tapaan, eli kaupassakäyntiä ja matkoja varten, tarvittaisiin pienemmät ja kevyemmät rattat, jotka olisi helppo ottaa mukaan. Matkarattaita ei enää haluta ostaa, vaikka ne ovatkin pienet ja kevyet, niin kuitenkin liian "heppoiset". Noissa kuomurattaissa vauvaa (nyt 11 kk) voisi nukuttaakkin tarvittaessa.

Tuollaisia kuomurattaita ollaan katseltu - onko kenelläkään kokemuksia niistä? Olisiko ne hyvä ostos yhdistelmien lisäksi? Minkä merkkiset kannttaisi ostaa, ja toisaalta minkä merkkisiä ei missään nimessä?

Sen verran ollaan noita kuomurattaita katseltu, että Brio (Ponyt ?) on liian pienet. Hartanin Timmyt olisi aika ok, samoin Emmaljungan Scooterit. Mitä muita merkkejä/vaihtoehtoja onkaan olemassa?

Eli apua, vinkkejä ja käyttökokemuksia kaivataan kipeästi!

Minä tilasin juuri Hartanin Topline S rattaat, niihin saa myös vaunukopan tarvittaessa.

Heittoaisa, kääntyvät pyörät, saa täysin makuuasentoon, neljä rengasta, jousitukset, älyttömästi ominaisuuksia.

Tällä palstalla ei kehuta yleensä kun Brioja, koska ovat halvat (aina tarjouksessa!) ja jokaisella on sellaiset.

Minä kyllä teinä pitäytyisin niissä olemassa olevissa yhdistelmissä. Meillä on kokemusta Scootereista ja Ponyista ja ei ne kyllä kauhean hyviä ole. Kaikennäköistä pikkuvikaa, mitä ei koskaan löydy samojen merkkien yhdistelmistä ja puuttuu mota ominaisuutta joita itse ainakin arvostaisin. Istumasuuntaa ei voi vaihtaa joten lapsi on aina vasten kaikkia tuiskuja ja tuulia, rattaat on turhan köykäisiä jos tavaraa on käsissä enemmänkin (kuten kauppareissuilla), ynnä monta muuta. Varsinkin jos Ponyt on teille pienet, niin en ostaisi mitään muitakaan kuomurattaita, ne kun ei ole mitenkään normaalia pienemmät.

Nuo Hartanin yhdistelmät ovat kyllä olleet nappiostos, mutta nyt joka kauppareissulle tms. joutuu rattaat purkaa (eli irroittaa sen kantokopan yms.) - tuntuu välillä hankalalta, eli haluttaisiin sellaiset "autorattaat", jotka kulkisivat koko ajan mukana ja toimisivat kyläreissuilla myös päikkärinukkumapaikkana, kun tuo "vauva" haluaa nukkua päikkärit ulkona. http://kaksplus.fi/images/icons/icon7.png

Rattaat saisivat siis olla aika suojaista, eli ettei kaikki tuiskut ja tuiverrukset ole vauvan silmillä... olisiko muita vaihtoehtoja kuin nuo perinteiset Teutoniat (aika kalliit), Emmaljungat ja Briot?

Onko se niin iso vaiva irrottaa pehmeä kantokoppa rattaista? Siis eikö se ole vain nostaa pois? Vai millainen systeemi niissä oikein on. Mitä jos ostat niihin vaikka lämpöpussin tai käytätte äp:n makuupussin kaltaista pussia niissä rattaissa? Tai sitten ostatte jotkut toiset yhdistelmät ilman sitä vaunuosaa.

[QUOTE="vieras";22843115]Onko se niin iso vaiva irrottaa pehmeä kantokoppa rattaista? Siis eikö se ole vain nostaa pois? Vai millainen systeemi niissä oikein on. Mitä jos ostat niihin vaikka lämpöpussin tai käytätte äp:n makuupussin kaltaista pussia niissä rattaissa? Tai sitten ostatte jotkut toiset yhdistelmät ilman sitä vaunuosaa.[/QUOTE]

no ei kai se periaatteessa olisi niin iso vaiva, mutta kun nuo vaunut on sisällä ja haluttaisiin siis toiset s ellaisest jotka kulkisi koko ajan autossa, joita ei tarvitsisi kuljetella edes takaisin. Lämpöpussikin meillä on - mutta silti nuo "autarattaat", jotka siis saisi olle kevyemmät ja pienemmät kuin nuo Hartanit, kiinnostaisi! :) Mitään hirveitä rahasummiakaan en haluaisi noista kakkosrattaista maksaa, eli toiset yhdistelmät ei taida tulla kysymykseen...

Mä olen itse vähän pähkäillyt samaa asiaa. Meillä on käytössä Teutonia funit ja hyvin mennään joka paikkaan niillä, mutta ongelmana on lähinnä, etten jaksa enää nostaa niitä kellarista lapsi toisessa kainalossa. Nyt olen alkanut haaveilemaan vähän pienemmistä ja kevyemmistä rattaista, mutta en ole yhtään varma, että kannattaakohan se tässä tilanteessa.

Yhteistyössä