V
väsynyt äityliini
Vieras
Mikähän meillä on mennyt päin mäntyä, vai onko vaan joku "vaihe", kun meidän 10,5kk poika on tähän asti koko ikänsä nukkunut _todella_ hyvin. Alkoi nukkua täysiä öitä 3-4kk iässä. Mutta nyt onkin sitten ihan eri ääni kellossa! Menee nukkumaan ihan ongelmitta omaan sänkyynsä klo20, mutta herääkin siinä klo03-04 välillä ihan virkeänä eikä nukahda sitten millään takaisin unille. Ei nuku omassa sängyssään, ei sylissä, ei viereen nostettuna, ei sitten mitenkään. Pyörii, hyörii ja hölpöttää joskus 30min joskus jopa toista tuntia ennenkuin sitten nukahtaa ja nukkuu n.klo08 saakka. Tätä on siis tapahtunut nyt kahden viikon ajan n.5-6 yötä/viikko. Iltarutiinit on pidetty samoina pitkän aikaa, mitään uusia taitojakaan ei ole just tänä aikana oppinut, että menisi ns. uniin. Herää päikkäreiltäänkin viimeistään klo15.30-16, eli valvoo 4-5h ennen nukkumaan menoa, ettei luulisi liikaa nukkuvan päivälläkään. Nukkuu päikkäreitä 2(-3)h päivässä. Nälkä/janokaan ei tunnu yöllä olevan.
Joskus riittää, että laitan sängyssä keikkuvan lapsen takaisin makuulle ja peiton päälle, niin nukahtaa itsekseen uudestaan, mutta yhdeksän kertaa kymmenestä ei näin onnistukaan. Nyt viimeisen viikon olen ollut itse niin väsynyt, etten enää ole jaksanut taistella vauvaa omaan sänkyyn vaan olen ottanut viereeni ja torkkunut puolinukuksissa, kun lapsi hihkuu ja pörrää vieressä sen tunnin ja lopulta nukahtaa. Menoa ei siis hillitse sekään, että molemmat vanhemmat makaavat reagoimatta silmät kiinni vieressä. Ei siis itke/huuda/raivoa tms. vaan höpöttelee ja hihkuu äitiä sängyssään ja jos vaan antaa hihkua itsekseen, niin yleensä viimeistän vartin jälkeen alkaa sitten kitinä, jos ei äitiä näy.
Apua kovasti kaipailen!
Joskus riittää, että laitan sängyssä keikkuvan lapsen takaisin makuulle ja peiton päälle, niin nukahtaa itsekseen uudestaan, mutta yhdeksän kertaa kymmenestä ei näin onnistukaan. Nyt viimeisen viikon olen ollut itse niin väsynyt, etten enää ole jaksanut taistella vauvaa omaan sänkyyn vaan olen ottanut viereeni ja torkkunut puolinukuksissa, kun lapsi hihkuu ja pörrää vieressä sen tunnin ja lopulta nukahtaa. Menoa ei siis hillitse sekään, että molemmat vanhemmat makaavat reagoimatta silmät kiinni vieressä. Ei siis itke/huuda/raivoa tms. vaan höpöttelee ja hihkuu äitiä sängyssään ja jos vaan antaa hihkua itsekseen, niin yleensä viimeistän vartin jälkeen alkaa sitten kitinä, jos ei äitiä näy.
Apua kovasti kaipailen!