Hyvän kakkupohjan ohje

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedän että niitä löytyy googlella miljoona mutta kun kaikkia kehutaan. niin mikä niistä valita. Aina olen valinnut väärin, sellaisen "kovan" kakkupohjan, haluaisin sellaisen pehmeän. Lisää perunajauhoja vinkin olen saanut, ei ole toiminut. Auttakaa joku!

6 munaa, 3dl sokeria, 1 1/2 dl perunajauhoa ja 1 1/2 dl vehnäjauhoa, 2 tl leivinjauhetta. Vatkaa munat ja sokeri hyväksi vaahdoksi, laita kone pienelle teholle ja lisää siivilän läpi jauhoseos hitaasti.

Ota 3 samankokoista lasia. Riko yhteen laseista esim. 4 munaa tai lisää munien määrää jos tahdot isomman pohjan. Mittaa toiseen lasiin saman verran sokeria. Sekoita munat ja sokeri, kunnes vaahto on vaaleaa ja siihen jää "vatkaimen jälki". Mittaa kolmanteen lasiin jauhot ja leivinjauhe, ite käytän tosiaan ½ perunajauhoa ja ½ vehnäjauhoa. Sekoita muna-sokerivaahtoon siivilän läpi koko ajan sekoittaen - monitoimikoneessa terän pyöriessä pienimmällä nopeudella. Kun jauhot on kunnolla sekoittuneet that's it :)

1 lasi munia, 1 lasi sokeria vatkataan , lisätään 1 lasi jauhoja+1,5tl leivinjauhetta ja niitä ei saa enää vatkata vaan ainoastaan sekoittaa joukkoon. paista 200 asteessa n. 30-40 min.

Usein tulee liian kovaa jos jauhojen laiton jälkeen vielä vatkaa paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En käsitä mitä tee väärin, siitä kakusta tulee sellaista liian kiinteää, jopa vähän sitkasta. En haluaisi sellaista murustuvaa kakkua vaan pehmeän.

Vatkaatko jauhojen lisäämisen jälkeen? Jauhot vaan sekoitetaan joukkoon, ei vatkata enää sen jälkeen.

Olen leikannut kyllä heti kun on jäähtynyt ja ehkä olen vatkannut sitten liian kauan:( Harmi kun ei voi olla näkemässä kun joku muu tekee niin sitten huomaisi heti virheensä :D

Yhteistyössä