Hyväksyttävää vai tuomittavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kysyn mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan kysyn mielipiteitä

Vieras
Meille tuli suuri lasku eräästä asiasta jonka olin luvannut hoitaa mutta unohdin koko asian ihan täysin. Laskua ei siis olisi tullut ollenkaan jos olisin muistanut hoitaa homman. No, ei siinä mitään. Mä maksan sen, mutta olen sitten seuraavaan palkkaan asti ihan täysin ilman "ylimääräistä" rahaa. Pakolliset laskut saan maksettua, mutta todennäköisesti mies joutuu sitten käymään muutaman kerran useammin kaupassa kun minä.

Nyt mietin et mä en haluisi kertoa miehelle koko mokasta. Mies suhtautuu näihin asioihin paljon vakavammin kuin mä ja tiedän että miehen loman alku (tänään alkaa siis kesäloma) menee täysin pilalle jos kerron. VAIKKA vannoisin et hoidan homman, niin kuin teenkin.

Hyväksyttävää vai tuomittavaa käytöstä multa? =)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Nooo, en kertoisi, jos tietäisin että pärjäisin oikeesti jäljelle jäävillä rahoilla.

No mä pärjään silleen et kaikki mun laskut, siis ne mitkä mä yleensä hoidan, saan maksettua ja yleensä käydään ruokaostoksilla aika 50-50 niin todennäköisesti, riippuu vähän miten onnistun pihistämään tai miten loppuu esim pesuaineita tms, niin todennäköisesti nyt joutuu menemään 60-40 niin et mies ostaa useammin. Mutta mitään ylimääräistä ei jää. Ei siis edes sen verran et voisin poiketa kaverin kanssa kahvilassa :| Toki olen "rangaistuksen" ansainnut kun sössin homman.

Voitko kertoa mistä hommasta kyse? olen utelias Itse kyllä kertoisin miehelle, paitsi jos sen loma menee oikeesti pilalle ton takia niin sitten en. Voithan vaikka salaa lainata vanhemmiltasi/ sisaruksiltasi hieman rahaa ettet ole niin tiukilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Pieni valkoinen valhe, ei ehkä kamalan tuomittavaa. Muista nyt sitten kuitenkin että elät suu säkkiä myöten että tappio tulee itsellesi, ei muille.

muistappa tämä kun on kyse miehen valkoisesta valheesta!

Alkuperäinen kirjoittaja valhe on valhe oli väri mikä tahansa:
Pieni valkoinen valhe, ei ehkä kamalan tuomittavaa. Muista nyt sitten kuitenkin että elät suu säkkiä myöten että tappio tulee itsellesi, ei muille.

Jos valhe olisi tämä ja se tarkoittaisi sitä että mies ottaisi tappion täysin itselleen, esim. jättäisi parit terassikäynnit ja motoajelut väliin korjaakseen vahingon niin ei se minulta pois ole. Vai haetaanko tässä takaa sitä että vastaava miehen valkoinen valhe olisi toisen naisen paneminen ja tällöin minun tulisi kestää se koska olen tätä mieltä tässä. Tyypillinen palstakommentti! :/

Jos valhe olisi tämä ja se tarkoittaisi sitä että mies ottaisi tappion täysin itselleen, esim. jättäisi parit terassikäynnit ja motoajelut väliin korjaakseen vahingon niin ei se minulta pois ole. Vai haetaanko tässä takaa sitä että vastaava miehen valkoinen valhe olisi toisen naisen paneminen ja tällöin minun tulisi kestää se koska olen tätä mieltä tässä. Tyypillinen palstakommentti! :/

Eihän nämä nyt ole samoja asioita, eihän kenenkään parisuhde siihen kaadu jos parit terassikierrokset jää väliin:) Ei loman alkuun kuitenkaan pidä heti räväyttää paskaa tuutin täydeltä.

ei tietenkään haeta muuta mitään pettämistä vaan vastaavasta valheesta olisi kyse. tyypillinen palstavastaus alkaa kärjistelemään heti äärilaitaan!
eihän sinua toki haittaisi jos mies jättäisi aina terassikäynnit ja motoajelut väliin.. mutta mistä ap karsii? kampaajalla käynnistä, uusista kengistä, lounaasta..?
"Pakolliset laskut saan maksettua, mutta todennäköisesti mies joutuu sitten käymään muutaman kerran useammin kaupassa kun minä."
Eli mies joutuu käyttämään omia rahojaan ap:n takia normaalia enemmän vaikka ap yrittääkin karsia menoistaan. Kuulostaako reilulta, hyväksyisitkö saman valkoisen valheen mieheltä jos itse joutuisit maksamaan normaalia enemmän?!

Alkuperäinen kirjoittaja valhe on valhe..:

ei tietenkään haeta muuta mitään pettämistä vaan vastaavasta valheesta olisi kyse. tyypillinen palstavastaus alkaa kärjistelemään heti äärilaitaan!
eihän sinua toki haittaisi jos mies jättäisi aina terassikäynnit ja motoajelut väliin.. mutta mistä ap karsii? kampaajalla käynnistä, uusista kengistä, lounaasta..?
"Pakolliset laskut saan maksettua, mutta todennäköisesti mies joutuu sitten käymään muutaman kerran useammin kaupassa kun minä."
Eli mies joutuu käyttämään omia rahojaan ap:n takia normaalia enemmän vaikka ap yrittääkin karsia menoistaan. Kuulostaako reilulta, hyväksyisitkö saman valkoisen valheen mieheltä jos itse joutuisit maksamaan normaalia enemmän?!

Meillä itseasiassa yhteinen tili. Meillä ei lasketa kuka tuo mitäkin ja kuinka paljon. Mies "elättänyt" mua kun oon lasten kanssa kotona ollut ja mä oon "elättänyt" miestä kun on ollut intissä ja myöhemmin lomautuksilla. Meillä EI siis makseta fifty-fifty orjallisesti vaan raha on yhteistä. En siis pysty kuvittelemaan tilannetta jossa mies joutuisi OMIA rahojaan käyttämään enemmän..

Jos mulle sattuisi tuo moka ja tilanne olisi täsmälleen sama kuin ap:llä niin mä en läväyttäisi mokaa heti loman kärkeen. Mä pistäisin tavaraa kirpparille myyntiin tai sopisin muutaman lisätyövuoron. Kertoisin miehelleni parin päivän päästä ja kertoisin myös että itse siitä kärsin, jätän menemättä kampaajalle ja terassikierrokselle ja hankin myös lisärahaa jotta korvaan kömmähdyksen. Tilanne olisi sillä kuitattu. Minä en siis jättäisi sanomatta, enhän kykenisikään koska meillä se yhteinen tili. :)

Ap:lla mahdollisuus "salata" moka. Sanoin että ei ehkä kamalan tuomittavaa jättää kertomatta JOS pitää huolen siitä että vain itse kärsii nahoissaan mokansa. Ap:han sen ratkaisun loppujen lopuksi tekee, en minä.. Turha siis tulla minun tai mieheni valkoisia valheita ruotimaan. Kyse ei ollut minusta. Ap kysyi mielipidettä, minä annoin sellaisen. Se ei tarkoita että itse tekisin sen tai että ap:nkaan tarvitsisi niin tehdä. ;)