Hyväksyisitkö jos miehesi naispuolinen kaveri kävisi neuvomaan sinua avioliitossanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Meillä käynyt nyt näin pari kertaa.. Kerran vietimme iltaa ja tuli puhe jonkun tutun tutun polttareista ja tätä kautta strippareista. Mieheni tähän tokaisi "Maija (minä) on sanonut, ettei haluaisi, että menisin polttareissakaan tuollaisiin paikkoihin". Tähän tämä hänen kaverinsa alkoi sepostaa, että "älä nyt ole niin nipo, ei se nyt niin vakavaa ole, huvia vain" jne. Kävi kyllä vähän v*tuttamaan. Eriäviä mielipiteitä saa tämänkin asian suhteen olla, mutta mielestäni ei ole ok, että miehen naispuolinen kaveri tulee minulle kertomaan, että mitä MINUN pitää hyväksyä avioliitossaNI.

Toinen tapaus sattui tässä taanoin: minulla ja miehelläni oli riitaa miehen ajan käytöstä. Mieheni kun saattaa hyvinkin olla lähes joka ilta harrastuksissaan ja vielä viikonloppunakin olisi menossa. No, tämän kuultuaan tämä sama kaveri tuli puhumaan minulle, että " Kuule Maija, mun mielestä sun ei pitäs noin rajoittaa Pertin menoja. Sellainen ei tee hyvää suhteelle"..

Ja sanonpa vielä, ettei jää epäselväksi: mistään mustasukkaisuudesta ei ole kyse, sillä tämä neuvojakin on naimisissa. Sillä erotuksella, ettei heillä ole lapsia ja ovat muutoinkin aika erilaisia ihmisiä (neuvot..).

Mitä mieltä olette? Olenko liian herkkänahkainen kun ärsyynnyn tällaisesta? Mitä itse tuumaisitte?

En ylipäänsä pidä siitä, että kukaan tulee minua pyytämättä neuvomaan, mutta ylläkirjoitetun voisin hyväksyä siinä tapauksessa, että kyseinen kaveri on tuntenut mieheni huomattavasti kauemmin kuin minä. Mutta varmaan ärsyttäisi kuitenkin.

Sen ei todellakaan pitäisi puuttua teidän asioihin, eikä varsinkaan neuvoa sinua. Jos välttis haluaa puuttua, niin neuvoisi sitten sun miestä, et miten se vois olla sulle enemmän mieliksi.

Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä "neuvomaan" ystäväni puolisoa. Etenkään missään strippareihin liittyvissä menoissa.

Sen sijaan saattaisin kysäistä mieheltä, mitä mieltä hänen vaimonsa on siitä että mies on harrastuksissaan pitkin viikkoa ja onko hän tullut ajatelleeksi, että vaimo joutuu vastaamaan yksinään perheen hoidosta.

Olet herkkis, tuohan on ihmisten välistä normaalia keskustelua, ja jos näistä käy loukkaantumaan, niin puolet elämääsi murjotat jotakin.

Tuohon viimeiseen sinun olisi pitänyt vaan jatkaa Maijan kanssa puhelemista siten, että hän olisi ymmärtänyt sinunkin näkökulmasi ja syysi rajoittaa miehesi menoja, mutta sinä kai torppasit hyvän mahdollisuuden keskusteluun.

Mutta en myöskään tarkoita, että sinun pitää tehdä sillä tapaa kun olet kokenut sinua neuvottavan.

On se kyllä mieheltäkin aika inhottavaa, että menee sanomaan naispuoliselle kaverilleen, että menisi kattoonn strippareita, mutta että vaimo ei anna mennä. Siinä tilanteessa on sit niinkuin kaksi yhdessä sitä vaimoa vastaan, mikä ei ole reilua.

Joo, mun miehen naispuoleinen kaveri neuvo eroomaan, kun oli vaikeaa ja oli itse just eronnu.
No, seurashan siitä, me ei olla sen naisen kaa tavattu nyt sen jälkeen ja miehenkin kanssa sen välit on aika kaukaiset, ei ne oo montaa kertaa nähneet. Synty railo, josta tuli kuilu ja sitä rataa. Ennen ehkä on ollut niin, että miehen tyttökaverit on jääneet ystävälle kakkosiksi, mutta sitten kun tyttökaveri onkin enemmän ystävä ei voikkaan enään vaikuttaa.

Toivottavasti saadaan kuitenkin välit jossain vaiheessa kuntoon, mitään ilmiriitaa ei oo ollu, kylmyyttä vaan...oishan se kiva jos voitas vaikka kahvitella taas. Toisaalta se miehen ystävä oli meijen molempien ystävän kanssa yhessä ja siitä eros ja me ollaan edelleen sen exän kaa paljon tekemisissä.

On se kyllä mieheltäkin aika inhottavaa, että menee sanomaan naispuoliselle kaverilleen, että menisi kattoonn strippareita, mutta että vaimo ei anna mennä. Siinä tilanteessa on sit niinkuin kaksi yhdessä sitä vaimoa vastaan, mikä ei ole reilua.
Eihän siinä ihan tarkalleen ottaen sanottu niin. Ehkä annettiin ymmärtää tosin.

Kyllä mä vetäisin tollasista herneen nenään, kyllähän se ukko menis jos se sille olis niin kamalan tärkeää. Hienoa vain että miehelle on tärkeämpää kunnioittaa vaimonsa mielipidettä ja olla perheensä kanssa.

Mulle ylisti yks mun ja ukon yhteinen kaveri joskus kuinka hän antoi miehensä kyllä mennä ja rellestää vaikka itse oli raskaana ja vauvojen kanssa ym. juuri siihen tyyliin että niin minunkin pitäisi tehdä... Tässä on kaksi jännää pointtia: 1. Tämä kyseinen nainen oli ennen suhdettamme toistuvasti yrittänyt lähestyä miestäni seksin saralla ym. (vaikka oli itse siis naimisissa ja perheellinen). Nykyään ovat eronneet... Väkivallan ja alkoholismin seurauksena käsittääkseni.. 2. Ukko tuntee velvollisuutensa ja on vapaaehtoisesti perheen kanssa (tätä kohtaa en ymmärräkkään, miten kukaan edes voisi pakottaa olemaan kotona ja perheen kanssa??)..
Ja kolmas jännä pointti on, että kyllä tuo ukko menee ihan yhtä paljon kuin minäkin... Tiiä sitten paljonko pitäis antaa mennä että kaverit olisivat tyytyväisiä :laugh:

Onko tässä nyt vähän siitäkin, että neuvoja on nainen eikä mies. Aloin vaan itse miettimään, niin helpommin itse ärsyyntyisin, jos miehen naispuolinen kaveri tuli neuvomaan kuin jos se olisi mies.

Hyväksyisin, jos sillä kaverilla olisi jutussaan pointti. Samalla kaveri tulisi tuollaisia kertoessaan hyväksyneeksi myös sen, että mulla on lupa vastaavalla tavalla kommentoida hänen suhteeseensa liittyviä asioita.

Joo siis tuo stripparikeskustelu minun ja mieheni välillä on käyty enemm'nkin yleisellä tasolla, eikä niin, että mies olisi ilmaissut halunsa/aikeensa mennä strippipaikkaan.

Ja kyllä siinä mielestäni on ero, että neuvoja on nainen. En ehkä täysin tiedä itsekään, että mikä.. Ehkä se, että jos olisi miespuolinen ajattelisin, että tottakai jakaa miehenä mieheni näkemyksen. Luulisi naisella olevan enmmän ymmärrystä toista naista kohtaan.

ap

Yhteistyössä