Hyvät vauvan rattaat???

• Viestiketjun aloittaja mimatsu85
  • Ensimmäinen viesti
mimatsu85
Mitkä rattaat olis hyvät pienelle vauvalle.. Mä en tiedä vaunuista yhtään mitään.. :S Ehkä munki pitäs tässä alkaa ottaan selvää tästä asiasta :D
Sen vaan tiedän, että haluaisin mahdollisimman helpot ja kevyet, mutta kuitenkin sellaset hyvä/huippulaatuiset! Ja sit haluaisin, et niillä ois helppoo mennä maastossakin.. ja tietenkin se olis kätevää, et ne ei veis kauheena tilaa autosta.. vaik farkku meil onkin..
Mitäs mieltä ootte merkistä Emmaljunga, Teutonia jne??
KIITOS JO ETUKÄTEEN :))

Mieti missä niitä itse käytät, ja mihin niillä täytyy mahtua. juuri tuo autoon mahtuvuus on tärkeä,(jos omistaa auton) ja Hissiä käyttävillä vaikuttaa sekin..

Meillä oli esikoisella Emmaljungan yhdistelmät, joissa on erikseen kova koppaosa ja ratasosa. Tosi hyvät ja kätevät, vaunut kun sai hissillä viidenteen kerrokseen asti,eikä tarvinnut herättää nukkuvaa vauvaa. Vauva sai jatkaa uniaan parvekkeella...
Ratasosakin näissä on iso, joten 2,5v mahtuu hyvin toppavaatteissa niihin yhä.

Mutta
Nyt kakkosella on samat rattaat käytössä, eikä se kova koppaosa ollutkaan niin hyvä enää,kun asutaan kolmannessa kerroksessa,eikä ole hissiä... Kova koppaosa on niin iso kuitenkin,että sitä en kotiin asti tuonut. tässä olisikin tarvittu siis yhdistelmiä,joissa on pehmeä koppa..
Tosin Emmaljungan oma pehmeä kantokoppa mahtuu hyvin tuohon kovaan koppaan, joten pidin pehmeää kantokoppaa siinä koppaosassa vauvan ollessa pieni. näin meillä ratkaistiin tuo ongelma :)

Mutta, kyllä voin suositella emmaljungaa, joku muu varmaankin suosittelee sinulle teutoniaa tai brioa. käy itse tutustumassa livenä jossakin vaunukaupassa vaunuihin, ja tee lista itsellesi,mitä niiltä (vaunuilta) haluat ja tarvitset...

mimatsu85
juu kiitti.. toivottavasti tänne saadaan lisää mielipiteitä :) Emmaljungista mä oon kauheesti kuullu hyvää... Mut onhan niit muitaki merkkejä. Mut mä haluun kuitenki laadukkaat, hinnalla ei niin hirveesti väliä, kuhan ne ei ylitä 1000e.
Jos ootte käyttäny emmaljungan yhdistelmiä, mitäs niistä suosittelette, vai onko niitä ees usean merkkisii?

Maarianna
Mä suosittelisin uusia Brion Happy-yhdistelmiä. Niissä on ihania raikkaita värejä, saa valita erivärisen ratasosan ja erivärisen kopan, jos haluaa. Meille ostettiin punaiset! :heart:
Niissä on joku uusi runko mikä menee pienempään pakettiin kuin edelliset, tää on ihan uusi juttu ja pelkästään Briolla. Kevyet työntää (tosin vasta tyhjänä testattu) ja kaikin puolin näppärät ja laadukkaan oloiset. Me käytiin katsoo myös Emmaljungaa ja Oraa mutta ei kumpikaan vakuuttanut samalla lailla kuin Brio. Ja Happyssa on ihanat värit!

Onnea vaunuvalintaan! :flower:

Me ostettiin
Gessleinit. Menevät kasattaessa pieneen tilaan, kevyet, mahtavat maastossa hyvän jousituksen ansiosta, laadukkaat, ihania värejä tarjolla, kätevät ja näppärät käsitellä. Ja suosittelen! :)

Teutonia-fani
eli kuomurattaat lennossa vaihdettavalla työntösuunnalla. Niihin osta Teutonian pehmeä kantokoppa, niin saat yhdistelmän joka on sopiva niin vauvalle kuin taaperollekin, menee pieneen tilaan, on hyvännäköinen ja kestävä.
Meillä tuo kantokoppa meni tammivauvalle vielä 2v3kk vanhallekin. www.teutonia.fi -näet malleja muitakin. Mistral s:t on muuten samanlaiset mutta niissä on pienet kääntyvät etupyörät.
Tätä et kadu! Ja hintakaan ei ole hirvittävä:) Itse olen oikea ratasfani ja kaikkea on testattu. Mutta tämä on paras:)

peesi
Meillä on teutoniat. Olen tyytyväinen.
Alkuun oli ihan tavalliset emmaljungan vaunut, mutta .. minä en erityisemmin pidä emmaljungista.

Brion ja teutonian välillä mietitiin kun rattaat hankittiin ja teutoinioihin pädyttiin. ei siis otettu yhdistelmiä, ei kantokoppaa, pelkkä ratasosa vaan.

toinen on tulossa ja nyt on tarkotus hankkia näihin teutonioihin kantokoppa.

Vilijonkka
Itselläni käytössä ollut kahdella lapsella Emmaljungan Cerox:it. Kyseessä siis kuomurattaat joihin saa joko pehmeän tai kovan kantokopan. Kantokoppa laitetaan ratasosan päälle.
Paljon lenkeilevänä ja vaikeissakin maastoissa kulkevana ihmisenä totean valinnan osuneen nappiin. Että sellaiseen käyttöön ovat oikein mainiot. Itselläni on tuo pehmeä koppa ja olen siihenkin ollut tyytyväinen, varsinkin kun sen saa lämpöpussiksi joten käyttöikää löytyy.

Joo Emmaljungal on aikasta monta mallia, et käy kurkkaa valmistajan kotisivut:
http://www.emmaljunga.se/

mimatsu85
Kiitos vinkeistä kaikille. Kävin Emmaljungan kotisivuilla, sieltäpä löytyikin hyvää tietoa. :)
Minua alkoi kiinnostaa Emmaljungan City Crossit, koska ne vaikuttavat käteviltä, kevyiltä, ja siihen saa kaikenlisäksi sen kantokassin vastasyntyneelle, et vastasyntynyttäkin sit voi kuljettaa..

Tossa mainostettiin, et kaupungissa ja maastossa kulkeville on todella kätevät, ja sehän ois mulle huippujuttu, kun liikun todella paljon.

Kertokaapas mielipiteitänne edelleenkin, ja kommentoikaapas näitä City Crosseja, jos jollakulla ois sellaset.. :saint:

mimtasu85
Niin, mä viel lisäisin tohon edelliseen, et ku noissa CityCrosseissa ei oo heittoaisaa, onko se huono juttu??? Mä en oikein kässää kaikkii juttui viel näistä kärryist-- hih :D

Suosittelen todellakin Emmaljungan City Crosseja. Ostin juuri sellaiset erillisellä kopalla ja ovat todella kevyet, paino n.11 kg. Liikun itse myös paljon kaupungissa ja bussilla, jossa ovat erittäin kätevät. Niihin voi myös ostaa pehmeän kantokopan, joista myöhemmin saa lämpöpussin. En ole vielä tänä päivänä tarvinnut kääntyvää työntöaisaa, enkä usko tarvitsevani. Ratasosa on todella pehmeä ja tilava. Mahtuvat myös hyvin hissiin ja menevät pieneen tilaan. Kannattaa käydä Lastentarvikkeessa paikan päällä katsomassa ja kokeilemassa, ja usein on hyviä tarjouksia.

Combit on
Meilläkin on käytössä Emmaljungan Combit pehmeällä kopalla ja olen todennut ne tosi hyviksi.

Katsottiin myös Gessleineja ja jos en väärin muista, niin olivat aika samanhintaisia. Tai meidän tapauksessa se malli, jota me katsottiin, niin se oli noiden Combien kanssa samassa hintaluokassa.

Yksillä tuttavillamme on Gessleinit ja ollaan niitä useasti vertailtu, niin Emmaljungan jousitus on paljon paremman oloinen kuin Gessleinin nahkaremmit ja Gessleineissahan on joka renkaassa oma jarru ja näissä vaunuissa tuntuu jatkuvasti joku jarruista olevan päällä. Gessleineissa pehmeässä kantokopassa se päälisuoja on parempi. Eli se tulee korkeammalle kuin Emmaljungassa ja on mielestäni parempi tuulisella kelillä. Kokoon taitettuina Combit meni pienempään tilaan ja mahtui molempien autojen takaluukkuun.

Valitettavasti en muista mikä toi Gessleinen malli oli. Ja nämä oli ihan meikän omia mielipiteitä. Joku toinen voipi olla tasan eri mieltä.

Kun ostat, niin osta sitten se rengas-vaihtoehto, jota ei tarvitse täyttää ilmalla. En nyt muista miksi niitä kutsutaan; latva laho. :LOL:

Yhteistyössä