Hyvät talvihanskat? Reimatec, Rasavil vai mikä?

  • Viestiketjun aloittaja Kiitoksia avusta
  • Ensimmäinen viesti
Kiitoksia avusta
Kohtahan on taas aika ostaa talvikamppeita ja haluaisin kuulla mielipiteitänne lasten talvirukkasista. Oma lapseni on 3v. Mitkä olis parhaimmat, eli pitäis kosteutta ja olis lämpimät? Muistan jonkun suositelleen Rasavilin Peukalopotteja :/ entä edullisemmat, kuten Jonathanit, ovatko ne mistään kotoisin?

Hyvää alkavaa syksyä kaikille :)
 
Janni79
tyttöni on 3,5v eikä meillä ole ollut yhtenäkään talvena "merkkihanskoja". ilmasta riippuen olen laittanut lapselle käteen yhdet tai kahdet vanttuut päällekkäin ja siihen kurakinnas tarvittaessa. h&m:ltä ostin yhdet toppakintaat isoja pakkasia varten. hyvin on pärjätty eikä ole käsissä ollut kylmä. ehkä ostaisin yhdet paremmat hanskat jos tyttö menisi hoitoon, siellä ollaan yleensä pidempiä aikoja ulkona eikä kukaan vaihtamassa jos kastuu märäksi.
 
yxz
Jos vedenpitävät haluat, suosittelen Hestran gore-tex rukkasia. Ovat yhä vedenpitävät monen talven kovan käytön jälkeen, kun taas Reimatecit saa hetkessä vuotamaan, eivät kestä edes yhtä talvea. Eli useampi lapsisessa perheessä on hyvä investointi. Hintaa noilla on kyllä parhaimmillaan yli 50 euroa, mutta poistokoreista on löytynyt murto-osalla tuosta. Löytyy lähinnä urheiluliikkeistä ja isojen markettien urheiluosastoilta, luokitellaan laskettelutarvikkeisiin.
 
Meillä on kokemusta vaan reimatecistä, enkä suosittele niitä. Viime talvena olivat rikki jo 3kk:n käytön jälkeen, ja ovat sitäpaitsi aika kylmät talvihanskoiksi.
Ensi talveksi aion ostaa juuri nuo peukalopotit, ovat niin ihanan lämpimän tuntuiset =)
 
Minulla ei ole lapsia, mutta työni puolesta haluan kommentoida. Suosittelen sellaisia hanskoja joista voi tarvittaessa kääntää "sisukset" ulos ja kuivattaa kunnolla. Kalliit ja huippu merkkiset eivät aina välttämättä ole parhaat ja käytännöllisimmät.
 
Joo, Sammaa mieltä mulla kans kolme lasta ja Rasavili tosiaankin niin kinttaissa kuin haalareissakin. Niitä ei kyllä saa kuivattaa kuivauskaapissa, mutta eivä't toisaalta taas kastu niin märiksi, et kuivuvatkin äkkiä ilman kuivauskaappia. Ovat pehmeitä, kosteudenpitäviä ja lämpimiä.
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2004 klo 18:24 jane kirjoitti:
Missäs näitä Rasavilin rukkasia sitten myydään, esim. Kuopiossa tai Iisalmessa (ei taida kyllä löytyä...). Löytyykö kokoja 6v pojalle ja paljonko maksavat (noin) ?
www.rasavil.fi oiskohan tuo se osoite?siellä on tietoa.
 
Faktaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2004 klo 18:24 jane kirjoitti:
Missäs näitä Rasavilin rukkasia sitten myydään, esim. Kuopiossa tai Iisalmessa (ei taida kyllä löytyä...). Löytyykö kokoja 6v pojalle ja paljonko maksavat (noin) ?
Löytyy kokoja senkin ikäiselle, lisäksi sitä on saatavilla Cordura-mallina, jossa on "vahvistettu" kärki rajuja leikkejä varten =)

Rasavillin paras puoli on se että kestää vettä niin mielettömät määrät ettei välikausirukkasenkaan kanssa tarvitse olla kurarukkasia erikseen!
 
Jonathanit ostin
hinta 7,50:) Rasavilit olleet isommilla ja nyt pienimmällä kokeillaan Reimatecejä (Käytetyt saatiin) ja noita Jonathaneja. Haalarit oli viime keväänä Jonathanin ja tykättiin kovasti. Samat menee vielä alkutalven ainakin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2004 klo 20:53 kirsi kirjoitti:
Lenne hanskat on parhaita ostin omalle lapselle Lahden lastentarvikkeesta kaverilla oli jo viime vuonna kestää pakkasta ja vetttä ja on aika halpoja
tykkään myös noista lennen rukkasista, ainot jotka pysyy kädessä ja pukku tallessa ja pitää vettä
pesin juur eilen hanan alla päältä päin eikä tullut vesi läpi, hintakin vain n.10? :wave:
 
Meilä on oolut edellisinä talvina kahdella vanhemmalla lapsella Reimatecit,eivät ole hyvät.Ovat tosi kylmät,ja menivät puhki jo muutaman kk:n käytönjälkeen.Tulevaksi talveksi ostin rasavilin peukalopotit,ja ainakin näillä pakkasilla on hyvin pärjätty.En tiedä saako rasavil rukkasia Kuopiosta mutta Siilinjärveltä Pepetto lastenvaateliikkeestä niitä ainakin saa.
 
Hei!

Mä kokeilin Reimatecin talvirukkasia n. 4 vuotta sitten. Ostin ja maksoin niistä muistaakseni 30 euroa (tyhmääää :headwall: ). Ne oli kyllä niin todella huonot ja niissä ei hinta-laatu-suhde ollut yhtään kohdallaan. Pojalla jääty jo pienellä pakkasella kädet ja veinkin ne takas kauppaan ja kysyin voisko niitä palauttaa, kun oli kokeiltu kädessä vain kerran (rattaissa istuen), kun eivät olleet yhtään lämpimät niin, kuin talvirukkasten kuuluisi olla. Reimatecin hanskoissa kiinni olevassa tuote-esittelylapussahan mainostetaan niin niiden erinomaisuutta.Olin pettynyt, koska en saanut palautettua niitä Stocmannille vaan myyjä sanoi minulle vain, että niitä ei voi palauttaa ja tuotetta on turha lähettää Reimalle palautteena mitä P:tä ne valmistaa ja kauppaa. Myyjä tokaisi vain, että Reiman ohjeistuksissakin jo sanotaan, että niiden hanskojen alla olisi hyvä käyttää toista hanskaa, esim. villahanskaa (no enpä sellaista ohjeistusta nähnyt ostaessani "hyvät talvirukkaset" pojalleni). No minkäköhän takia sitten pitäis maksaa noin helv*etin paljon, jos joutuu vielä alle ostamaan toiset hanskat. Talvihanskoja halpoja ja hyviäkin saa n. 10 eurolla ja ajattele olisin tuolla hinnalla saanut kolmet eri hanskat mitkä olisivat olleet sentään lämpimät ja olisin voinut vaihdella niitä, vaikka kolme kertaa päivässä mieleni mukaan.....sairasta rahastusta...sitä mieltä olen Reimatecin hanskoista!!!! <br><br>
 

Yhteistyössä