Hyvänlaatuinen asentohuimaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaan

Vieras
Onko kenelläkään todettu hyvänlaatuinen asentohuimaus? Kauanko oireet kesti ja auttoike ne asentohoidot ?
Uusiutuuko tämä?
Eilen sain diagnoosin ja jäin pohtimaan. Kunhan kokemuksia kysyn jos jollain muullakin "nuorella" on ollut. Olen hiukan myös säikähtänyt että tällaista voi tulla ilman syytä :(

Mulla oli ensimmäiset kohtaukset murrosiässä, silloin en niitä osannut diagnosoida ja lääkärin mielestä ne olivat stressiä. Odottaessani toista lastani 24 vuotiaana, sain pahempia huimauskohtauksia ja lääkärissä oireille nimen.
Tein harjoituksia silloin säännöllisesti ja nyt kohtauksia ei ole ollut vuosiin. Välillä on saattanut huipata hieman mutta se auttaa kun tietää mistä on kyse niin ei säikähdä.
Niihin on kai olemassa joku lääke. Itse en saanut reseptiä kun olin silloin raskaana.

Mulla oli aikoinaan tuota asentohuimausta, joka tuntuu tosi ikävältä : /. Minä sain avun fysioterapeutin tekemällä manööverihoidoilla. Kertahoito riitti ja huimaus hävisi : ).

Mulla on ollut tuota pari kertaa. Ensimmäisella kerralla raskaana ollessa, meni ohi muutamassa päivässä. Toisella kerralla tuli 3v. myöhemmin ja kesti 2 kamalaa viikkoa! Viimein yksi tuttu neuvoi erilaisia liikkeitä mitä sairaalasta oli ohjattu ja huimaus alkoi hellittää parissa päivässä.

Tosi kamala vaiva

Yhteistyössä