Hyvä vihreä salaatti joulupöytään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sanna80

Aktiivinen jäsen
24.05.2004
14 725
5
36
Mikkeli
Antakaas vinkkejä! Jotain muutakin salaattipuolta rosollin lisäksi kaipaisi, mutta ei ihan sitä perus tomaatti-kurkku-jäävuori-linjaa jaksaisi. Viime jouluna tein kiinankaali-viinirypäle-leipäjuusto version ja se oli hyvää, mutta olisko joku muu juhlava ja hedelmäinen vaihtoehto olemassa?

Mitä te teette?

No joo, siis meillä kanssa rosolli ja sienisalaatti. Sitten graavilohi ja lämminsavulohi tavallaan "alkuruokia". Ehkä mä jätän koko salaatin! Ei sitä kukaan syö kuitenkaan kuin pienen nokareen ja loput menee kompostiin kuten aiempinakin vuosina. Meillä ei ole edes noita herneitä, tänä vuonna mun sisko ei tule meille syömään niin ei tarvii laittaa. Se on ainoa joka noita vaatii...

Kyllä mä kaipaan vähän jotain raikastakin noiden rosollin ja sienisalaatin kanssa. Eihän muuten koko jouluna ole mitään tuoretta tarjolla (jos ei sipulia ja omenaa rosollissa lasketa).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä kaipaan vähän jotain raikastakin noiden rosollin ja sienisalaatin kanssa. Eihän muuten koko jouluna ole mitään tuoretta tarjolla (jos ei sipulia ja omenaa rosollissa lasketa).

AI! Meillä on kyllä muuten tuoretta tarjolla: aamulla leivän päälle kurkkua ja tomaattia, hedelmiä isossa vaasissa josta voi napostella välipalaksi ja jälkiruuaksi...

Kyllä mäkin tavallaan kaipaan sitä raikasta salaattia, mutta en ole ihan varma että kehtaanko tehdä jos sitä syö tasan minä ja ehkä yksi muu ja tosiaan se annoskoko ei päätä huimaa kun on niin paljon muuta mutustettavaa...

Niin, jouluruokapöydän tuoretta siis kaipasin. :) Ne perinteiset ruoathan on hyvin keitettyjä, paistettuja tai säilykepitoisia (johtunee entisaikojen huonoista säilytysmahdollisuuksista). Jouluomenoita ja -mandariineja pitää kyllä olla tarjolla reilusti koko joulun ajan!

tehdä seuraavaa: Lollo rossoa/ rucolaa (riippuu kumpaa meidän pikkumaalaiskaupasta mahtaa saada), aurinkokuivattua tomaattia, viinirypäleitä, cashewpähkinöitä, kirsikkatomaattia ja tuore kurkkua ehkä vielä. Jotain tuohon vielä kaipaisi, mutta itse olen raskaana niin jää nuo homejuustot välistä.

Yhteistyössä