Hyvä syöttötuoli?

  • Viestiketjun aloittaja ^
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Se Geytherin tuoli. On paljon tukevampi kuin Tripp Trapp, lisäks siinä on vauvalle oma pöytä niin ei tarvii laittaa minkään pöydän lähelle josta vauva saa ponkastua tuolin nurin. Suosittelen, meillä ollu kaks (yhtä aikaa) ja oli aivan loistavia.
me katsottiin myös sitä, ja oltiin jo ostamassakin mutta meille muodostui ongelmaksi siinä se metallikaari, siinä pöydän alla. Poika kun ei itse suostu yhtään auttamaan tuoliin menossa niin ihan mahdoton tehtävä saada rimpuilevaa lasta siihen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan aito tripp trapp kyllä kyseessä ja kaatui kyllä kevyesti. Ja kun se sen työntämisen keksi niin useamman kerran olisi tuolin kaatumaan saanut, ellei vieressä olisi ollut.
Onko säätetty oikein ja laitettu ne liukupalat jalkoihin?
Meillä oppi esikoinen samana iltana kun tuoli tuotiin, miten pöydänreunasta saa vauhtia, mutta ei kyllä kumoon saanut. Aina liukuu taaksepäin....
Kyllä siinä ne liukupalatkin on ja ennen on luistanutkin taaksepäin, mutta nyt työntää jotenkin niin, että se keikkaa eikä enää liu u. Ja mitään mattoa tai vastaavaa ei tuolin takana ole.
Onko ne liukupalat putsattu aina välillä?
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Se Geytherin tuoli. On paljon tukevampi kuin Tripp Trapp, lisäks siinä on vauvalle oma pöytä niin ei tarvii laittaa minkään pöydän lähelle josta vauva saa ponkastua tuolin nurin. Suosittelen, meillä ollu kaks (yhtä aikaa) ja oli aivan loistavia.
Et ne vauvat ei oo sit samassa pöydässä kun muut?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan aito tripp trapp kyllä kyseessä ja kaatui kyllä kevyesti. Ja kun se sen työntämisen keksi niin useamman kerran olisi tuolin kaatumaan saanut, ellei vieressä olisi ollut.
Onko säätetty oikein ja laitettu ne liukupalat jalkoihin?
Meillä oppi esikoinen samana iltana kun tuoli tuotiin, miten pöydänreunasta saa vauhtia, mutta ei kyllä kumoon saanut. Aina liukuu taaksepäin....
Kyllä siinä ne liukupalatkin on ja ennen on luistanutkin taaksepäin, mutta nyt työntää jotenkin niin, että se keikkaa eikä enää liu u. Ja mitään mattoa tai vastaavaa ei tuolin takana ole.
Onko ne liukupalat putsattu aina välillä?
On putsattu.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
mikä ihme siinäkin on että sitä tripptrappia pitää puolustaa henkeen ja vereen? monelta olen kuullut että hyvä tuoli, mutta myös yhtä monelta että ei hintansa veroinen.
onko se nyt sitten niin että kun siihen on rahaa laitettu niin siinä ei vaan saa olla niitä vikoja ja ne kieltäydytään näkemästä.
itse olen todistanut kuinka se kaatuu, mutta varmasti jokaisen tuolin saa kaatumaan jos sattuu huono tuuri käymään.
No pitäähän sitä vilkkaiden lapsien äitinä ihmetellä, miten joku on sen saanut kaatumaan. Jos lattian pinta ja liukupalan pinnat puhtaat=liukuu ja muuten tuolin säädät on oikein, niin mä en vaan ymmärrä miten sen saa joku 1v kaatumaan. Isomman lapsen kyllä ymmärrän, nekun kiipee seinää pitkinkin...

Meillä kun ei vikoja ole huomattu niin haluaisin kovasti tietää miten se on kaatumaan saatu ja mikä tuoli olisi parempi!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
mikä ihme siinäkin on että sitä tripptrappia pitää puolustaa henkeen ja vereen? monelta olen kuullut että hyvä tuoli, mutta myös yhtä monelta että ei hintansa veroinen.
onko se nyt sitten niin että kun siihen on rahaa laitettu niin siinä ei vaan saa olla niitä vikoja ja ne kieltäydytään näkemästä.
itse olen todistanut kuinka se kaatuu, mutta varmasti jokaisen tuolin saa kaatumaan jos sattuu huono tuuri käymään.
No pitäähän sitä vilkkaiden lapsien äitinä ihmetellä, miten joku on sen saanut kaatumaan. Jos lattian pinta ja liukupalan pinnat puhtaat=liukuu ja muuten tuolin säädät on oikein, niin mä en vaan ymmärrä miten sen saa joku 1v kaatumaan. Isomman lapsen kyllä ymmärrän, nekun kiipee seinää pitkinkin...

Meillä kun ei vikoja ole huomattu niin haluaisin kovasti tietää miten se on kaatumaan saatu ja mikä tuoli olisi parempi!
Peesailen tätä! En ole siis millään tavalla henkeen ja vereen puolustamassa tripp trappia, kovin ihmeissään vaan. Itsellä kaksi erittäin vilkasta poika ja kummallakin noi stokken tuolit olleet käytössä jo vuosia. Ja jäppikset eivät ole vielä tuolejansa kumoon saaneet.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
mikä ihme siinäkin on että sitä tripptrappia pitää puolustaa henkeen ja vereen? monelta olen kuullut että hyvä tuoli, mutta myös yhtä monelta että ei hintansa veroinen.
onko se nyt sitten niin että kun siihen on rahaa laitettu niin siinä ei vaan saa olla niitä vikoja ja ne kieltäydytään näkemästä.
itse olen todistanut kuinka se kaatuu, mutta varmasti jokaisen tuolin saa kaatumaan jos sattuu huono tuuri käymään.
No pitäähän sitä vilkkaiden lapsien äitinä ihmetellä, miten joku on sen saanut kaatumaan. Jos lattian pinta ja liukupalan pinnat puhtaat=liukuu ja muuten tuolin säädät on oikein, niin mä en vaan ymmärrä miten sen saa joku 1v kaatumaan. Isomman lapsen kyllä ymmärrän, nekun kiipee seinää pitkinkin...

Meillä kun ei vikoja ole huomattu niin haluaisin kovasti tietää miten se on kaatumaan saatu ja mikä tuoli olisi parempi!
munkin mielestä se on hyvä tuoli, molemmilla lapsilla se ollut ja on edelleen käytössä, lapset 6v ja 4v. Mutta kyllä meillä nuorempi 1,5 vuotiaana sai sen kaatumaan sivuttain kun siinä roikkui. Mun mielestä se on paras tuoli sen takia että sitä voi käyttää pitkään ja itsekin istun siinä mielelläni.
 
vieras
Mä en kyllä suostu uskomaan tätä! Meillä on tripptrapp ja vilkas 1-vuotias, potkii tosiaan pöytää mutta tuoli vaan liukuu taaksepäin. Toisin on sitten näitten ihan tavallisten kanssa, ne kaatuu kyllä tosi helposti, pikkusenkin jos saa pöydänreunasta tönästyä niin sydän kurkussa saa olla että millon se kaatuu sen kanssa. Tripptrapista ei meidän tyttö ainakaan vielä pääse nousemaan seisomaan toisin kuin muissa tuoleissa..
 
vieras
Jos pöydästä potkaisemalla kaataa niin ei sellaista olekaan joka ei jossain vaiheessa kaatuisi ellei tuolia sido kiinni pöydänjalkaan :D Silloin olisi parempi vaihtoehto ostaa tuoli, jossa on erillinen pöytä (lapsi ei yllä ottamaan ruokapöydästä vauhtia). Esim. Ikean muovinen tai perusmalli (Niemen tehtaat?).

Meillä on vauhdikkaat lapest keikutelleet tuolejaan (tavallinen malli sekä Ikean puinen) ja ihan valvomalla on tilanne pidetty hanskassa. Ei niin turvallista tuolia olekaan, ettei sitä jotenkin saisi nurin tai lapsi pääsisi sieltä kipuamaan yli laidan, ei voi valvomatta jättää kuitenkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä suostu uskomaan tätä! Meillä on tripptrapp ja vilkas 1-vuotias, potkii tosiaan pöytää mutta tuoli vaan liukuu taaksepäin. Toisin on sitten näitten ihan tavallisten kanssa, ne kaatuu kyllä tosi helposti, pikkusenkin jos saa pöydänreunasta tönästyä niin sydän kurkussa saa olla että millon se kaatuu sen kanssa. Tripptrapista ei meidän tyttö ainakaan vielä pääse nousemaan seisomaan toisin kuin muissa tuoleissa..
no älä usko, mutta kaadettu on. Ja mä olen silti sitä mieltä että paras tuoli.
t. 6v ja 4v lapset joilla edelleen TrippTrapp käytössä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä suostu uskomaan tätä! Meillä on tripptrapp ja vilkas 1-vuotias, potkii tosiaan pöytää mutta tuoli vaan liukuu taaksepäin. Toisin on sitten näitten ihan tavallisten kanssa, ne kaatuu kyllä tosi helposti, pikkusenkin jos saa pöydänreunasta tönästyä niin sydän kurkussa saa olla että millon se kaatuu sen kanssa. Tripptrapista ei meidän tyttö ainakaan vielä pääse nousemaan seisomaan toisin kuin muissa tuoleissa..
no älä usko, mutta kaadettu on. Ja mä olen silti sitä mieltä että paras tuoli.
t. 6v ja 4v lapset joilla edelleen TrippTrapp käytössä
niin ja meillä ei kaadettu pöytää potkimalla vaan renkumalla siinä sivuttain.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Ikean muovinen rumilus on aivan loistava. Saa kasattua, mahtuu pieneen tilaan, ei kaadu millään, helppo suihkuttaa, saa pöydän mukaan ja halpa. Turvavyö ja mukava istua.
se on muuten ihan ok, mutta vihaan niitä jalkoja kun leviää niin kauas tuolista että potkin aina omat varpaani sinisiksi siinä. Eikä tietty ehkä mahtavan mukava siinä muovikuoressa istua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
meillä Svan ja sitä ei kyllä meidän täystuho saa kaatumaan :) voin lämpimästi suositella! Tripp trapp on yhdellä tutulla ja meidän poitsu kaatoi sen hetkessä kun on tottunut kotona "luottamaan" tukevampaan penkkiin.
Svan meilläkin :) ei mitään pahaa sanottavaa. alkuun en pitänyt ulkonäöstä (enkä vieläkään siitä koivun väristä) mutta nyt silmä tottunut ja aivan ihana. ja vie tosi vähän tilaa, meillä kun todella ahdas keittiö. ja ehdoton vaatimus oli että on lapsella oma pöytä, saa lapsi olla pöydän ääressä, mutta ei revi aikuisten astioita :)
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
mikä ihme siinäkin on että sitä tripptrappia pitää puolustaa henkeen ja vereen? monelta olen kuullut että hyvä tuoli, mutta myös yhtä monelta että ei hintansa veroinen.
onko se nyt sitten niin että kun siihen on rahaa laitettu niin siinä ei vaan saa olla niitä vikoja ja ne kieltäydytään näkemästä.
itse olen todistanut kuinka se kaatuu, mutta varmasti jokaisen tuolin saa kaatumaan jos sattuu huono tuuri käymään.
Voin mä sen vian sanoa, että veemäinen se on puhdistaa. Mut en kyllä tajua, miten on fyysisesti edes mahdollista kaataa Tripptrapp, jos alla on sileä laminaatti tai parketti. Tuolin ohjeessakin kun painotetaan, että lattian on oltava liukuva ja tasainen.
 
Svan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
meillä Svan ja sitä ei kyllä meidän täystuho saa kaatumaan :) voin lämpimästi suositella! Tripp trapp on yhdellä tutulla ja meidän poitsu kaatoi sen hetkessä kun on tottunut kotona "luottamaan" tukevampaan penkkiin.
Svan meilläkin :) ei mitään pahaa sanottavaa. alkuun en pitänyt ulkonäöstä (enkä vieläkään siitä koivun väristä) mutta nyt silmä tottunut ja aivan ihana. ja vie tosi vähän tilaa, meillä kun todella ahdas keittiö. ja ehdoton vaatimus oli että on lapsella oma pöytä, saa lapsi olla pöydän ääressä, mutta ei revi aikuisten astioita :)
meillä myös ja hyvä on ollut. plussaa että siitäkin saa normaalin tuolin lapsen kasvaessa.
 
vanhakonsti on parempi kuin pussillinen uusia eli osta ihan perus syöttötuoli ja jotain paksumpaa narua. Laita syöttis omalle paikalleen ja nieraa se molemmista "etujaloista" pöydän jälkoihin kiinni! Ei kaadu muuten kirveelläkään! Näin munkin syöttis on ollut, silloin kultaisella 80 luvulla
 
tuoli hankinnassa
mikäs sitten olisi hyvä, palatakseni ap.n alkuperäiseen kysymykseen? meillä tuolin hankinta edessä ja mielelläni kuulisin kokemuksia muistakin tuoleista kun tämä ketju meni nyt vaan taisteluksi siitä kaatuuko se tripp trapp vai ei.
sellaista en missään nimessä halua, mutta mitäs niitä muita olisi? Svan kuulosti hyvältä ja Geuther... oman pöydän haluisin minäkin vauvalle ja mielellään puisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Se Geytherin tuoli. On paljon tukevampi kuin Tripp Trapp, lisäks siinä on vauvalle oma pöytä niin ei tarvii laittaa minkään pöydän lähelle josta vauva saa ponkastua tuolin nurin. Suosittelen, meillä ollu kaks (yhtä aikaa) ja oli aivan loistavia.
Et ne vauvat ei oo sit samassa pöydässä kun muut?
Kyllä vauva syö saman pöydän ääressä kun muutkin, mutta jalat ei ylety ponkasemaan "aikuisten pöydän" reunasta vauhtia, kun on se oma pöytälevy siinä välissä. Mä halusin tän tuolin just siks että siinä on vauvalle oma pöytä jossa voi rauhassa harjoitella syömistä, ei haittaa vaikka tulee vähän sotkua =) .
 
Tuulis
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Se Geytherin tuoli. On paljon tukevampi kuin Tripp Trapp, lisäks siinä on vauvalle oma pöytä niin ei tarvii laittaa minkään pöydän lähelle josta vauva saa ponkastua tuolin nurin. Suosittelen, meillä ollu kaks (yhtä aikaa) ja oli aivan loistavia.
Et ne vauvat ei oo sit samassa pöydässä kun muut?
Kyllä vauva syö saman pöydän ääressä kun muutkin, mutta jalat ei ylety ponkasemaan "aikuisten pöydän" reunasta vauhtia, kun on se oma pöytälevy siinä välissä. Mä halusin tän tuolin just siks että siinä on vauvalle oma pöytä jossa voi rauhassa harjoitella syömistä, ei haittaa vaikka tulee vähän sotkua =) .
Mistä tollasia tuoleja saa? Oon koittanu katella lastentarvikeliikkeiden sivuilta, vaan ei oo löytyny..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuoli hankinnassa:
mikäs sitten olisi hyvä, palatakseni ap.n alkuperäiseen kysymykseen? meillä tuolin hankinta edessä ja mielelläni kuulisin kokemuksia muistakin tuoleista kun tämä ketju meni nyt vaan taisteluksi siitä kaatuuko se tripp trapp vai ei.
sellaista en missään nimessä halua, mutta mitäs niitä muita olisi? Svan kuulosti hyvältä ja Geuther... oman pöydän haluisin minäkin vauvalle ja mielellään puisen.
Geuther on puinen ja siinä on oma pöytä, jonka saa pois kun haluaa. On hyvät ja helpot säädöt. Mulla ois vielä se toinen ..
 

Yhteistyössä