Hyvä kuntopyörä aloittelijalle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
osaisitteko neuvoa? Mulla on ollut yksi joka oli vuosia käytössä. Tiedän että kuntopyörää ei pidä hankkia tuosta vaan koska kokemattomissa käsissä (tai no, jaloissa) se saattaa olla enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Ja aina on hyvä että on aikaisempaa kokemusta kuntopyöristä. Vähän niinkuin koirissa, että aloittelija ei voi ostaa mitä tahansa rotua. Voiko noihin painorajoituksiin luottaa, koska haluan sellaisen joka on todella tukeva. Jos esitteessä lukee että käyttäjän paino max 100 kg niin entä jos itse painaa 99,5 kg, eikö silloin pitäisi olla jo järeämpi malli varmuuden vuoksi? Esim. painoraja 120 kg?

Entä kannattaako ostaa jonkun tunnetun merkin valmistama? Minkälaisen ostaisit jos itse olisit kuntopyörää hankkimassa? Hintakaan ei saisi olla kohtuuton, 150 e - 170 e alkaa olla jo kipurajoilla. Tulisi suunnilleen päivittäiseen käyttöön, yhdelle henkilölle. Olikohan tässä jo tarvittavat tiedot.. jos joku olisi niin ystävällinen että viitsisi auttaa niin olisin kiitollinen :love:
 
vierailija
Fitness 24/7 -jäsenyys maksaa 19,90€/kk. Ei paljon kannata ostaa pyörää pölyyntymään kotiin tai vaatetelineeksi. Ja kun jäsenyys on, niin sitä tulee kans käytettyä, toisin kun kotona.
 
vierailija
Jos olet reilusti ylipainoinen, niin voin luvata että kuntopyörähankinnalla et kiloistasi eroon pääse. Unohda koko juttu ja pidä mielessä, että persereikä on pienempi kuin suu. Ala kontrolloimaan sitä, mitä ja kuinka paljon lapioit kyselyaukostasi sisään päivittäin. Kävele normaalisti yli 10 000 askelta päivässä jos olet kävelykykyinen. Jos sinulla on älypuhelin, sinulla on askelmittari. Elämäntapamuutos tekee näkyviä muutoksia, pölyttyvä kuntopyörä ei. Se ostos on vain sinulle keino valehdella itsellesi ja muille, että muka teet ongelmallesi jotain.
 
vierailija
Saisiko asiallisia vastauksia? Jaa mutta tällä palstallahan se ei kyllä yleensä onnistu. Turha vinkua että mene ulos tai että et sä sitä saa ostaa kun et kuitenkaan käytä sitä. Mä pyysin suosittelemaan hyvää kuntopyörää, en kommentoimaan jonninjoutavaa paskaa.
 
vierailija
Jos olet reilusti ylipainoinen, niin voin luvata että kuntopyörähankinnalla et kiloistasi eroon pääse. Unohda koko juttu ja pidä mielessä, että persereikä on pienempi kuin suu. Ala kontrolloimaan sitä, mitä ja kuinka paljon lapioit kyselyaukostasi sisään päivittäin. Kävele normaalisti yli 10 000 askelta päivässä jos olet kävelykykyinen. Jos sinulla on älypuhelin, sinulla on askelmittari. Elämäntapamuutos tekee näkyviä muutoksia, pölyttyvä kuntopyörä ei. Se ostos on vain sinulle keino valehdella itsellesi ja muille, että muka teet ongelmallesi jotain.
Et sinä tiedä mitä olen jo tehnyt pudottaakseni painoani. Oletko oikeasti tyhmä vai teeskenteletkö vain?
 
vierailija
Saisiko asiallisia vastauksia? Jaa mutta tällä palstallahan se ei kyllä yleensä onnistu. Turha vinkua että mene ulos tai että et sä sitä saa ostaa kun et kuitenkaan käytä sitä. Mä pyysin suosittelemaan hyvää kuntopyörää, en kommentoimaan jonninjoutavaa paskaa.
Sinä et päätä mitä täällä saa vastata ja kommentoida. Minkä ihmeen takia tulet tänne kyselemään, jos et olet noin herkkänahkainen? Tässä ketjussa on karuja mutta täyttä asiaa olevia kommentteja. Ota itseäsi niskasta kiinni.
 
vierailija
Oletko sinä oikeasti noin yksinkertainen vai teeskenteletkö vain? Etkö kestä kuunnella totuuksia? Et ilmeisesti, koska petät itseäsi jollain hölmöllä kuntopyörähaaveilulla. Get real.
Ehei, katsos kun mulla on aikaisemminkin ollut kuntopyörä, jonka avulla (ja oikean ruokavalion tietysti) pudotin toistakymmentä kiloa. Ihan ensimmäisellä kerralla jaksoin polkea vain 5 minuuttia, mutta lopulta olin niin hyvässä kunnossa että jaksoin polkea puolitoista tuntia yhtä soittoa. Siksi tiedän että minä kyllä oikeasti hyödyn kuntopyörän hankkimisesta. Niitä neuvoja sopivan löytämiseksi vain kaipailin, mutta sehän oli tietysti virhe :ROFLMAO:
 
vierailija
Jos on hyvin lihava, kannattaa hankkia rekumbentti eli sellainen jalat eteenpäin -malli. Ne ovat tukevampia ja niissä on isompi istuin. Jos on ongelmia liikkumisessa esim. nivelrikkojen takia, pitää pyörä koeajaa ensin. Muuten voikin olla niin, ettei hyvää ajoasentoa saa. Muuta pyörän valinta on hintapeliä. Kalliimmalla saat enemmän ohjelmia, mutta tarvitsetko niitä? Todennäköisesti et.
 
Jopas on tässä ketjussa kummallisia vastauksia!!! Ensinnäkin, kuntopyörä sopii kaiken tasoisille kuntoilijoille, eikä sitä pahemmin voi ”tehdä väärin”, periaatteessa sama homma kuin pyörällä ajo. Totta kai pitää aloittaa kevyesti ja omaa vointia kuulostellen, ja jos polvet kipeytyy, niin sitten kannattaa tarkistaa ne esim. fyssarilla. Tässä on yksi sivusto, josta löytyy kaiken mallisia kuntopyöriä ja oikeastaan kaikkea muutakin: Kuntopyörät kahvakuula juoksumatto you name it, niillä on. Linkki viimeisenä suoraan kuntopyöriin. Tosi asiatonta valittaa et mene ulos tai syö vähemmän, kun kaikkeen liikuntaan tulisi aina kannustaa ja monet ei tonne pakkasilla halua ulos mennä.
 
vierailija
Jopas on tässä ketjussa kummallisia vastauksia!!! Ensinnäkin, kuntopyörä sopii kaiken tasoisille kuntoilijoille, eikä sitä pahemmin voi ”tehdä väärin”, periaatteessa sama homma kuin pyörällä ajo. Totta kai pitää aloittaa kevyesti ja omaa vointia kuulostellen, ja jos polvet kipeytyy, niin sitten kannattaa tarkistaa ne esim. fyssarilla. Tässä on yksi sivusto, josta löytyy kaiken mallisia kuntopyöriä ja oikeastaan kaikkea muutakin: Kuntopyörät kahvakuula juoksumatto you name it, niillä on. Linkki viimeisenä suoraan kuntopyöriin. Tosi asiatonta valittaa et mene ulos tai syö vähemmän, kun kaikkeen liikuntaan tulisi aina kannustaa ja monet ei tonne pakkasilla halua ulos mennä.
Tällä palstalla ei kannusteta mihinkään vaan lytätään aina, oli aihe mikä tahansa. "Et sä osaa/ et sä kuitenkaan kykene/ oot läski ja tyhmä" jne.
 
vierailija
Osta joku hyvä läskipyörä niin saat samalla mielen virkistystä kun liikut ulkona. Paino silläkään ei tipu itsestään vaan se lähtee ennen kaikkea ruokavaliosta.

t. läskipyöräilevä läski
 

Yhteistyössä