Hyvä kantoliina?

• Viestiketjun aloittaja liinanen
  • Ensimmäinen viesti
liinanen
Hakusessa hyvä kantoliina, ei kuitenkaan sellanen 100m pitkä tuhannella eri tavalla sidottava. :D
Vaan rengasliina mitä suosittelette vauva on nyt 6viikkoa saako rengasliinalla vauvan tukevasti ja turvallisesti kannettua silleen ihokontaktissa ettei roiku missää pussukassa, ja kyllä minulla ei ole yhtää liinoista kokemusta, sitä pitkää pidän aikaa vievänä ja liian monimutkaisena.

"joo"
Jos trikooliinan sitoo kietaisuristikakkoseen (ei ole hankala, kun kerran opettelee), se ei ole aikaavievä toimenpide. Yhtä lailla sun täytyy rengasliina kiristellä ja vauva sinne asetella. Ja rengasliina ei ole koskaan yhtä turvallinen kuin tuo kietaisuristikakkonen, siinä vauva on oikeasti niin, ettei ole mahdollista pudota.

"vieras"
heip, meillä oli sellainen mollavauvan tai joku sen niminen. Se oli ihan hyvä, helppo sitoa paitsi meidän vauva vihasi siinä oloa ja se jäi sitten käyttämättä. Muuten oli kiva ajatus :)

slingbling
Ei kaikki kudotut/trikoo liinat ole 100m pitkiä eivätkä todellakaan niin monimutkaisia kun aluks tuntuisi :) Hommaa trikoinen kantoliina. Noin pienen kanssa pärjää perus sidonnalla eteen todella pitkään ja sidonnan voi tehdä ns. valmiiksi päälle ja sit vaan sujauttaa vauvan siihen tarvittaessa. Eli ei joka kerta tarvii ees takas purkaa ja sitoa (esim kaupungilla/kaupoissa/autoillessa). Rengasliina on siitä haastava että ihan pieni ei välttämättä viihdy jatkuvasti kehtoasennossa (meillä esim ei lainkaan) ja taas pystymmässä ei noin pientä voi vielä renkulalla kantaa. Liinalla saa pienenkin vauvan sidottua "pystympään" asentoon turvallisesti. Toisekseen pitkää aikaa kannettaessa liina on käyttäjäystävällisempi.
Onnea liinailuun :)

"sandra"
Meillä oli käytössä kahdella vauvalla hug-a-bub trikooliina ja oli tosi helppo, nopea ja turvallinen. Ihan sitä perussidontaa käytin joka sen liinan mukana tulevalla dvd:llä esiteltiin yksityiskohtaisesti. Sitä suosittelen!

"ninnananna"
Mä kanssa en aluksi halunnut pitkää liinaa. Sitten löysin kirpparilta uudenveroisen Me&Mama trikooliinan edullisesti ja päätin kokeilla. Tämän opettelin ja ihan huippu helppo ja mukava: http://www.isohali.fi/lastenhoito/sidontaohjeet.php

Alkuun pidin pikkumiestä vatsa minua vasten, mutta aika pian päädyttiin niin että hänen selkä on minua päin. Hyvin menee vielä vaikka juuri tänään täytti 1v:) Mutta hän onkin pikkuriikkinen..painoa alle 8kg.

slingbling
^Siis kannatko edessä vai selässä?
Ihan vaan sellanen, et älkää pikkuvauvaa missään nimessä sitoko liinalla naama menosuuntaan (paitsi budha-asento!!). Todella epäergonominen asento vauvalle kuten BBrintareputkin on. Jos lapsi ei viihdy naama kantajaa päin niin kantsii opetella selkäsidonta, johon tosin tarvii kudotun joustamattoman liinan.
Siis ei millään pahalla missään nimessä! Mut siis oikeesti, pitäkää huoli että vauvan jalat on ns sammakkoasennossa (peppu alimmaisena) eikä roiku haaroistaan siten kuten noissa rintarepuissa.

Yhteistyössä