Hyvä joulumieli -ketjusta

• Viestiketjun aloittaja vieraskin.
  • Ensimmäinen viesti
vieraskin.
Itsekin tuolla lahjoittajana. Eipä tule lahjapyyntöjä. Jotenkin muistelen, että aikaisempina vuosina ihmiset otti enemmän yhteyttä. Onkohan tuosta huonoja kokemuksia vai eikö kehdata pyytää apua. Voisiko sittenkin olla parempi, että lahjaa toivovat laittaisi ketjuun ilmoituksensa ja lahjoittajat voisivat ottaa yhteyttä. Näinhän se alussa oli.

"hmm"
itsestäni tuo ketju tuntuu jotenkin sarkastiselta tällä palstalla. kaksplussan perinteinen vastaushan siihen, jos joku erehtyy mainitsemaan rahapulaa tai köyhyyttä, varsinkin joulun osalta, on vaan älytöntä pätemistä siihen miten tilanne on täysin itseaiheutettu ryyppäämäällä ja tupakoimalla ja syömällä kaikki lasten rahat, olemalla työtön luuseri tai niin tyhmä ettei osaa säästää rahaa jokaiseen tyhjästä tulevaan tai ennalta-arvattavaan rahareikään.

huarmoo
[QUOTE="hmm";30435325]itsestäni tuo ketju tuntuu jotenkin sarkastiselta tällä palstalla. kaksplussan perinteinen vastaushan siihen, jos joku erehtyy mainitsemaan rahapulaa tai köyhyyttä, varsinkin joulun osalta, on vaan älytöntä pätemistä siihen miten tilanne on täysin itseaiheutettu ryyppäämäällä ja tupakoimalla ja syömällä kaikki lasten rahat, olemalla työtön luuseri tai niin tyhmä ettei osaa säästää rahaa jokaiseen tyhjästä tulevaan tai ennalta-arvattavaan rahareikään.[/QUOTE]

Ja edelleen se joulu yllättää joka vuosi niin ettei edes yhden yhtä pakettia voi koko vuoden aikana etukäteen hankkia,
vähän samaan kastiin menee kuinka talvi yllätti autoilijat :LOL:
Ja molemmat sieltä on jokavuosi tullut ;)

no eihän
Kaikki antajat haluavat tavata kasvotusten jotta pääsevät nauttimaan toisen ahdingosta. Sairasta touhua.
Ei todellakaan siksi, että voisi nauttia toisten ahdingosta. Vaan siksi että 1) säästää itse postikuluissa 2) on todennäköisempää, että lahja menee tarpeeseen, kun nähdään 3) saa tavallisen (ei nöyristelevän eikä ylsitävän) kiitoksen. Postissa olen vuosien saatossa lähettänyt muistaakseni 5 pakettia (mm. uusia lasten kirjoja, lautapelin jne) ja en saanut edes tietoa, onko lahja mennyt perille puhumattakaan yhdestä sanasta:kiitos.

Itsekin olen ilmoittanut haluni muistaa lasta/perhettä jouluna. Yhteydenottoja en ole saanut, mutta haluaisin todella auttaa. Tapaamalla autettavan tietäisin paremmin, että apu menee sitä tarvitsevalle ja on paikallista. Tämä voisi siis olla minuutin tapaaminen esim. ostoskeskuksessa tms. Toivottavasti ei ole yleinen uskomus, että tässä haetaan jotain muuta... Vilpitön halu auttaa ja joulun tunnelman välittäminen on minulle tärkeintä. Enkä tosiaan kaipaa pitkiä perusteluita avun tarvitsemiselle, pari lausetta riittää ja tieto siitä, mitkä ovat lapsen/lasten/ perheen toiveet.. Toiveena kaikille lämmin joulumieli!

mä...
Palstalla pyöriessä on tullut niin varovaiseksi kaiken avunpyynnön suhteen. Itse olen opiskeleva totaaliyh, joten talous tiukilla, mutta emme näe nälkää ja säästeliäästi eläen olen saanut hommattua lapselle kaiken tarvitsemansa. Ehkä jos tupakoisin tai käyttäisin alkoa niin rahat ei riittäisi ja voisin pyytää apua. Mutta nyt tuskin olen kenenkään kohderyhmää.

Yhteistyössä