Hyvä ja hiljainen yleiskone?

Hei!
Kertokkeehan kokemuksia ja suosituksia.
Aiemmin oon tapellut lähinnä sähkövatkaimen kanssa kun edellinen taivahan vanha masiina piti niin hirveen metelin ettei sitä kestänyt käyttää->nakkasin sen siis pois....
 
r0s
Ja mun pitää sanoa et jos burgeripihvissä on muutakin kun lihaa niin se on mureke ei pihvi.

Jees. Lihaa vähän pyöritellään kätösissä ja tintataan hieman sämpylöitä suuremmaksi pyöryläksi ja sit pannulle. Maustetaan kun on valmis. Nii ja jos aikoo juustoa burgeriinsa ni se heti pihvin päälle sulamaan kun pihvi on käännetty. Tosin siinä vaiheessa ripottelen paistopinnalle suolaa ja pippuria juuston alle.
 
  • Tykkää
Reactions: poika
vierailijannamies
Jees. Lihaa vähän pyöritellään kätösissä ja tintataan hieman sämpylöitä suuremmaksi pyöryläksi ja sit pannulle. Maustetaan kun on valmis. Nii ja jos aikoo juustoa burgeriinsa ni se heti pihvin päälle sulamaan kun pihvi on käännetty. Tosin siinä vaiheessa ripottelen paistopinnalle suolaa ja pippuria juuston alle.
Pippuri tulee juuston päälle.
 
Mikä burgeripihvitaikina. Otat lihan kätösiin ja veivaat pari sekuntia, sit painat litteäksi ja grilliin. Suolaa ja pippuria päälle.
Eipäs. Vaan jauheliha napataan pyöriin yleiskoneeseen jokuseks minuutiks jotta massasta tulee tiivis, mausteita joukkoon.
Sitten siitä pyöritellään tasakokoisia tiiviitä palloja, painellaan ihan ohuiksi pihveiksi leivinpaperin väliin ja laitetaan pakkaseen. Pakkasesta paistetaan jäisenä tulikuumalla pannulla. Saa sellasia oikein "big mac" burgeripihvejä.
Mä en oikein lämpene sellasille paksuille pihveille hampurilaisessa.
Ei saa elämä olla liian helppoa:ROFLMAO:
 
r0s
Eipäs. Vaan jauheliha napataan pyöriin yleiskoneeseen jokuseks minuutiks jotta massasta tulee tiivis, mausteita joukkoon.
Sitten siitä pyöritellään tasakokoisia tiiviitä palloja, painellaan ihan ohuiksi pihveiksi leivinpaperin väliin ja laitetaan pakkaseen. Pakkasesta paistetaan jäisenä tulikuumalla pannulla. Saa sellasia oikein "big mac" burgeripihvejä.
Mä en oikein lämpene sellasille paksuille pihveille hampurilaisessa.
Ei saa elämä olla liian helppoa


Nouuuuu!

Just varattiin ensi viikonlopuksi "mökki" mis ei oo sähköä saati vettä. Pihvi siis tehdään just niinko sanoin ja paistetaan avotulella ja heitetään sen limpun väliin mitä sattuu matkassa olemaan.

Ja seuraavan päivänä toivottavasti saadaan kalaa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Ellimaar
Eipäs. Vaan jauheliha napataan pyöriin yleiskoneeseen jokuseks minuutiks jotta massasta tulee tiivis, mausteita joukkoon.
Sitten siitä pyöritellään tasakokoisia tiiviitä palloja, painellaan ihan ohuiksi pihveiksi leivinpaperin väliin ja laitetaan pakkaseen. Pakkasesta paistetaan jäisenä tulikuumalla pannulla. Saa sellasia oikein "big mac" burgeripihvejä.
Mä en oikein lämpene sellasille paksuille pihveille hampurilaisessa.
Ei saa elämä olla liian helppoa
Mulla on aina pakkasessa burgeripihvejä jotka on käsin paineltu ja grillataan jäisenä. maustan toki vasta grillissä eikä niistä paksuja tule.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Nouuuuu!

Just varattiin ensi viikonlopuksi "mökki" mis ei oo sähköä saati vettä. Pihvi siis tehdään just niinko sanoin ja paistetaan avotulella ja heitetään sen limpun väliin mitä sattuu matkassa olemaan.

Ja seuraavan päivänä toivottavasti saadaan kalaa.
No ehkä se tuollaisessa paikassa ei olis niin justiinsa, siellä maistuu kaikki kuitenkin aina hyvälle kun tunnelma tekee osansa:D
 
Mulla on aina pakkasessa burgeripihvejä jotka on käsin paineltu ja grillataan jäisenä. maustan toki vasta grillissä eikä niistä paksuja tule.
No sitten ollaan samoilla jäljillä. Mä en kyllä oo käsin edes koittanut massaa vaivata, oon aatellut et se lämpiää vähemmän kun koneella vääntää. Ja leivinpaperin välissä ne saa tosi ohuiksi.
Olen siis katsonut tuon ihan videona jostain netistä ja kun testaamisen tuloksena oli tosi hyvä niin pitäydytty siinä:).
Aikaa kyl lyhennettiin kun muistaakseni siinä käskettiin vaivata koneella 10 minuuttia....
 

Yhteistyössä