Hyvä Greta! Hän antaa Suomelle ansaittua märkää rättiä :)

  • Viestiketjun aloittaja Greta the Great
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiinassa ja Intiassa valmistuu vuosittain satoja kivihiilivoimaloita. Siinä sitä on viidellä miljoonalla suomalaisilla sarkaa kompensoida Kiinan ja Intian liki kolmen tuhannen miljoonan ihmisen päöstöt.
Tämähän on hyvinvoivien länsimaiden syytä, koska käytämme niin paljon noiden maiden halpatuotantoa!
Miksi se on halpaa? Miksi käytämme hyväksi ja sitten syytämme? Miksi emme ota vastuuta vaan vaadimme ylellisyyttä muiden kustannuksella? Miksi kulutamme liikaa?
 
vierailija
Suomessa luovutaan pikkuhiljaa kivihiilen käytöstä (esim Martinlaakson voimala) ja kuitenkin Saksassa kivihiili on ihan ok. Aika hassua.
Se nyt vaan on mahdotonta ajaa samaan aikaan hiilivoimaa ja ydinvoimaa alas. Vaikka gretalaiset kuvittelevatkin, että sähkö tulee pistorasiasta metsänymfien avustuksella. Suomessa rakennetaan lisää ydinvoimaa ja Saksassa ajetaan ydinvoimaa alas. Siinä yhtälö, joka ratkaisee kivihiilen käytön.
 
Viimeksi muokattu:
Heja greta <3
Ihan mielenkiinnosta, ketä oikeasti kiinnostaa mitä mieltä tämä lapsi on yhtään mistään? Hän voisi nyt mennä kotiinsa aikuistumaan pariksikymmeneksi vuodeksi ja tulla sen jälkeen kertomaan näkemyksiään.
Harvinaisen typerä kommentti sinulta jota olen aina pitänyt fiksuna :(

Mieti onko hän mikään tavallinen lapsi, no ei ole, koko maailma häntä kuuntelee, ja on jatkuvasti otsikoissa. Älkää mollatko häntä että vanhempansa käyttäisivät hyväkseen, kyllä hän on itse täydestä sydämestä mukana kampanjassaan ❤

ap
 
Harvinaisen typerä kommentti sinulta jota olen aina pitänyt fiksuna

Mieti onko hän mikään tavallinen lapsi, no ei ole, koko maailma häntä kuuntelee, ja on jatkuvasti otsikoissa. Älkää mollatko häntä että vanhempansa käyttäisivät hyväkseen, kyllä hän on itse täydestä sydämestä mukana kampanjassaan

ap


Nuori tyttö, jolla on aivojen kehityksellinen häiriö. Hänen näkemyksensä ovat melko yksikoikoisia vaikka hän varmasti fiksu onkin. Asperger- oireyhtymän kanssa elävillä on omintakeinen tapa nähdä maailma ja he ovat varmasti omaperäisiä, mutta varsin yksityiskohtaisia. Kun tarkastellaan niinkin laajaa asiaa kuin ilmasto, sen muutos ja siihen vaikuttavat tekijät, alkaa yksityiskohtiin takertuminen olla haitallista.

Sen lisäksi huomauttaisin, että yleisesti nuoret henkilöt ovat aivoiltaan kehittymättömiä, eivätkä he oikein aina tiedä mitä tekevät tai ajattelevat vaikka he itse kokevatkin olevansa varsiin valmiita paketteja. Kovin monestakin syystä pidän hulluutena sitä, että näin nuori henkilö asetetaan toistuvasti tilanteisiin, joita hän ei edes ymmärrä. Tyttöä käytetään kuin käsinukkena ja minusta se on vastenmielistä.

Kahdenkymmenen vuoden päästä hän kertoo tästä itsekkin.

Ikävä kyllä, aikuisen ihmisen on oltava varsin naivi edesauttaakseen tämän nuoren tytön maskottina olemisen jatkamista.
Koko touhu on niin sanoinkuvaamattoman vastenmielistä, etten edes löydä sanoja siihen.

Greta on itse varmasti aivan ihastuttava nuori nainen ja siksi haluaisiin hänen vielä jatkavan elämäänsä aivan tavallisena ihastuttavana nuorena naisena. Kun päänuppi alkaa pikkuhiljaa rakentua valmiiksi ja ajatukset sekä näkemykset saaneet pienen ajan kyllästämän annoksen realiteetteja ja logiikkaa, kuulisin mieluusti hänen näkemyksiään.
 
vierailija
Nuori tyttö, jolla on aivojen kehityksellinen häiriö. Hänen näkemyksensä ovat melko yksikoikoisia vaikka hän varmasti fiksu onkin. Asperger- oireyhtymän kanssa elävillä on omintakeinen tapa nähdä maailma ja he ovat varmasti omaperäisiä, mutta varsin yksityiskohtaisia. Kun tarkastellaan niinkin laajaa asiaa kuin ilmasto, sen muutos ja siihen vaikuttavat tekijät, alkaa yksityiskohtiin takertuminen olla haitallista.

Sen lisäksi huomauttaisin, että yleisesti nuoret henkilöt ovat aivoiltaan kehittymättömiä, eivätkä he oikein aina tiedä mitä tekevät tai ajattelevat vaikka he itse kokevatkin olevansa varsiin valmiita paketteja. Kovin monestakin syystä pidän hulluutena sitä, että näin nuori henkilö asetetaan toistuvasti tilanteisiin, joita hän ei edes ymmärrä. Tyttöä käytetään kuin käsinukkena ja minusta se on vastenmielistä.

Kahdenkymmenen vuoden päästä hän kertoo tästä itsekkin.

Ikävä kyllä, aikuisen ihmisen on oltava varsin naivi edesauttaakseen tämän nuoren tytön maskottina olemisen jatkamista.
Koko touhu on niin sanoinkuvaamattoman vastenmielistä, etten edes löydä sanoja siihen.

Greta on itse varmasti aivan ihastuttava nuori nainen ja siksi haluaisiin hänen vielä jatkavan elämäänsä aivan tavallisena ihastuttavana nuorena naisena. Kun päänuppi alkaa pikkuhiljaa rakentua valmiiksi ja ajatukset sekä näkemykset saaneet pienen ajan kyllästämän annoksen realiteetteja ja logiikkaa, kuulisin mieluusti hänen näkemyksiään.
Gretalla tehdään rahaa. Että kehtaavat ja kyllähän he kehtaavat.
 
vierailija
Nuori tyttö, jolla on aivojen kehityksellinen häiriö. Hänen näkemyksensä ovat melko yksikoikoisia vaikka hän varmasti fiksu onkin. Asperger- oireyhtymän kanssa elävillä on omintakeinen tapa nähdä maailma ja he ovat varmasti omaperäisiä, mutta varsin yksityiskohtaisia. Kun tarkastellaan niinkin laajaa asiaa kuin ilmasto, sen muutos ja siihen vaikuttavat tekijät, alkaa yksityiskohtiin takertuminen olla haitallista.

Sen lisäksi huomauttaisin, että yleisesti nuoret henkilöt ovat aivoiltaan kehittymättömiä, eivätkä he oikein aina tiedä mitä tekevät tai ajattelevat vaikka he itse kokevatkin olevansa varsiin valmiita paketteja. Kovin monestakin syystä pidän hulluutena sitä, että näin nuori henkilö asetetaan toistuvasti tilanteisiin, joita hän ei edes ymmärrä. Tyttöä käytetään kuin käsinukkena ja minusta se on vastenmielistä.

Kahdenkymmenen vuoden päästä hän kertoo tästä itsekkin.

Ikävä kyllä, aikuisen ihmisen on oltava varsin naivi edesauttaakseen tämän nuoren tytön maskottina olemisen jatkamista.
Koko touhu on niin sanoinkuvaamattoman vastenmielistä, etten edes löydä sanoja siihen.

Greta on itse varmasti aivan ihastuttava nuori nainen ja siksi haluaisiin hänen vielä jatkavan elämäänsä aivan tavallisena ihastuttavana nuorena naisena. Kun päänuppi alkaa pikkuhiljaa rakentua valmiiksi ja ajatukset sekä näkemykset saaneet pienen ajan kyllästämän annoksen realiteetteja ja logiikkaa, kuulisin mieluusti hänen näkemyksiään.
No höpö höpö. Jos olisit itse niin fiksu, kuin mitä tällä palstalla selität, niin et kirjoittelisi tuollaisia ollenkaan.
Ethän sä tiedä, miten fiksu tuo nuori nainen on tai ei ole.
Sulla on takertunut joku tosi setämiesselitys tuohon asiaasi, "antaa pikkutytön kasvaa, ennenkuin yrittää puhua viisaille aikuisille yhtään mitään".
No onko joku Trump sun mielestä niin viisas, että menee Gretan edelle? HAH. Gretassa on paljon viisautta, kuinka moni 16- vuotias on saanut maailman mahtavimpien valtioiden johtajat älähtämään itselleen. Yritäppä itse, kun olet valmiiksi kehittynyt "aikuinen".
 
Heja greta <3
Jostain se on aloitettava

Länsimaat nyt on periaatteessa ainakin ajattelevampia ja fiksumpia kuin kehitysmaat, mutta ei hyvältä näytä koska mani tooks

ap
Koet siis olevasi parempi ihminen kuin muut. Joku saattsisi kutsua sitä rasismiksi.
Luetun ymmärtäminen on sinulla, huohhhhhh :(

Puhun kansoista! Ja ollaan nyt realisteja, eikö juu ja unohdetaan vaarallinen suvakismi
Kyllä täällä nyt vaan on ihmisarvo(KIN) toisissa ulottuvuuksissa kuin täysin huolettomasti tupruttelevissa kehitysmaissa
 

Yhteistyössä