Hyvä drinkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bilettäjä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elvis: Koskenkorva Beatchia, Bolls-likööriä (sinistä) ja appelsiini-ananasmehua. Raikas ja hyvä. Jos haluaa vielä vähän tujakkuutta siihen, niin minä ainakin olen lisännyt lorauksen Suomiviinaa.
Drinksu tehdään suureen lasiin. Viimeisenä lisätään likööri, jolloin juoma värjäytyy upean näköisesti keltaisesta uhkaavan vihreäksi B)
Namnam. Milloinkahan minä seuraavan kerran saan Elvistä maistaa...? Heh, menee varmaan vuosi! :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Bilettäjä:
Sanotaan että drinkki vois olla sellanen raikas, hieman kirpsakka, ei liian makea...

Ivan collins on mun herkku! Siihen tulee 4cl vodkaa, 2cl sitruunamehua ja 1 cl sokerilientä. Nää kaikki raivstetaan keskenään ja sitten lisätään soodaa tai vissyä. Nam!

Ja tosiaan sitruunamehun ja sokeriliemen annostelulla voi vaihdella makeuden ja kirpsakkuuden rajoja.

Onko tehesekoitinta käytössä? Jos on, tämä on hyvä: etukäteen jäädytä vesimelonilohkoja, sitten kun on aika drinkkejä tehdä mätä sekoittimen astiaan lohkoja noin puoleen väliin asti, noin desi valkoista rommia, yhden limen mehu, pari ruokalusikallista sokerisiirappia tai tomusokeria ja sitten vaan kone surraamaan. Tulee ihanaa vaaleanpunaista juomaa. Jos ei meinaa nesteytyä tarpeeksi, vähän ananasmehua sekaan. Ja alkoholittomaan versioon lisää ananasmehua. Nigellaa mukaellen tämä ohje =)

Tästä annoksesta tulee noin 6 pientä coctaillasillista.

tähän on pakko vastata eli oma keksimäni(ajalta kun olin baarissa vuoropäälikkönä..)
CHEVY
2CL ABSOLUT KURANT
2CL CREME DE CASSIS
2CL SITR.MEHU
COKISTA ,JÄITÄ
oikea oppisesti tehdään tuoppiin ja jäillä täytettynä :p
ei ehkä kuullosta hyvältä mutta useimmat ihastuneet jahka maistelleet :wave:

Ajattelin sitten tehdä tollasia "Elvis" drinksuja.
En kylläkään muistanut laittaa ylös noita raaka-aineita kun Alkoon lähdin :( ja ostin persikanmakuista koskenkorvaa (koskenkorva Peach) ja sinistä Bolls-likööriä (karamellimaisen sitrusmainen...). Meniköhän ihan persielleen vai tuliko oikeat? Entäs sopisiko tuohon vaikka sprite limu tuon mehun sijaan? Olis vähän hiilihappoja joukossa antamassa raikkautta :)

yks mun suosikki on Sparkling Rose, sellanen mieto, raikas pitkä drinkki.

4cl Dubonnet'ta
6cl siideriä (kuiva on hyvä)
10cl Spriteä
jäitä
vapaaehtoinen omenalohko

sekoitetaan korkeassa lasissa kaikki+jäät, koristeeksi voi laittaa omenaa. B)

ja mä en tiedä miksi tuo vinkkaaja tuli sulkumerkin paikalle :o

BOOLI

Aprikoosi likööriä
Giniä
Sitruunamehua
Russiania
Karpalomehu

Drinkkinä:
2cl aprikoosi brandya
2cl giniä
1cl-2cl sitruunamehua
Puolet karpalomehua