Hyvä vai paha nenäkannu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En aktiivinen - huutelen, jos saan allergiakohtauksen tai kun on flunssaa.

Yhden poskiontelotulehduksen hoidin sillä pois. Huuhtelun aikana niistäessä tuli elämäni suurin köntti *krhm* eritettä toiselta puolelta, keltaista sellaista.
Sen jälkeen parani, loppui kipu poskesta ja loputon niistäminen.

Välillä auttaa, välillä ei tuo huuhtelu. Pidän aika huuhaana koko hommaa, mutta placebo-vaikutuskin on ihan ok, kun olo on ihan kauhea. Sain kannun ilmaiseksi, äiti osti.

Kerran töissä aloin aivastella ihan yhtäkkiä, eikä se loppunut millään. Eikun kertakäyttökuppiin vettä ja suolaa ja vessaan huuhtelemaan (osa meni ohi, mutta jotain sain sisäänkin). Silloin auttoi. Mitään allergialääkkeitä ei siis ollut mukana, eikä lähellä apteekkia.

Mä en pysty käyttämään, mulla aiheuttaa tukehtumisen tunteen (korvissa joku vika pienenä sairastetun korvatulehduskierteen jäljiltä), mutta mun mies ja äiti on molemmat kehuneet että auttaa paremmin kuin esim. nenäsumute. Äiti on käyttänyt jo ehkä 20 vuotta, mies vasta pari kertaa.

Saako joku muka nenänsä auki nenäkannun kanssa, jos nenä on täysin tukossa? Minulta ei mene silloin pisaraakaan läpi, joten kannu ei pelkästään käy kunnon flunsaan hoitoon. Saan poskiontelotulehduksen jos nenäni on vähänkään pidempään tukossa, joten pistän jotain nenäsumutetta nenän aukaisemiseen ja sen jälkeen teen huuhtelun. Tuo on korva- ja kurkkutautilääkärini suositus, että pidän nenän vaikka väkisin auki sumutteilla ja sitten käytän nenäkannua limakalvojen hoitamiseksi. Siitä on jotain tutkimustuloksiakin, että suolavesi vähentää turvotusta ja ihana olohan nenään tulee huuhtelun jälkeen:)

Mie kärsin pahasta heinäallergiasta kesäisin, ja tuolla kannulla olen saanut suuren helpotuksen.
kahdesti päivässä kun huuhtelee merisuolalla, niin ei ole ontelot täynnä siitepölyä joka aiheuttaa sen allergiakohtauksen.

kannattaa kokeilla myös suolapiippua.

itselläni on molemmat, piippu ja kannu, ja toisinaan vesi ei mene sieraimista läpi niin käytän pari päivää suolapiippua niin johan auttaa.

googleta suolapiippu. on edullisempikin ostaa netistä kun apteekista(n 65 e)