hyvä kantorinkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peksi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peksi*

Vieras
Kantorinkka olisi hakusessa tällä hetkellä 1-vuotiaalle lapselle. Mikä olisi hyvä? Onko jollain kokemuksia. Onko olemassa sellaista mallia, jossa lapsi pystyisi nukkumaan ilman, että pää retkahtelee ihan holtittomasti? Deutereita olen lähinnä katsellut, kun niitä tuntuu eniten olevan tarjolla. Aika vähän löysin tietoa esim. Jack Wolfskinssin tai Haglöfsin rinkoista.

Se piti vielä lisätä, että kantoreppuja ei kannata tarjota vaihtoehtona. Manduca meillä on ja sillä viime kesä kannettiin todella ahkerasti. Isommalle lapselle se vaan ei enää tunnu kovin mukavalta tavalta matkustaa pidempiä matkoja. Meillä paljon ulkoillaan eli aktiiviseen käyttöön olisi rinkka tulossa.

Itse olen myös tutustumass asiaan ja kahlattuani pari päivää keskustelufoorumeita ja luettuani artikkeleita olen päätymässä Deuter Kid Comfort 2. Vaikuttaa monipuolisimmalta ja laadukkaalta vaihtoehdolta :) Omaa kokekusta ei siis vielä ole.
http://www.reittipiste.fi/product_info.php?products_id=895

Meillä on ollut Tatonka, todella hyvä ja tukeva vaikka nukkua, lapsi ei pääse repsahtamaan. On kyllä suht kallis, 200e paikkeilla, en kyllä tiedä paljonko nuo mainitsemasi maksaa. Oletko katsellut käytettyjä?

Tätä katselin itse yhdessä vaiheessa:
http://www.minimaraton.fi/epages/AJP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/09042006-133869/Products/17514/SubProducts/17514S

Kuitenkin päätettiin pärjätä Ergo-repulla. Poika nyt 3v ja edelleen matkustaa mielellään siinä. Rinkka voisi silti olla aavistuksen mukavampi kantajalle :) Ei olla rinkkaa kuitenkaan ostettu, koska kaksosten syntymän jälkeen vaunut on pakko ollut pitää mukana ulkoillessa (kolmea lasta ei muuten saa kulkemaan ;) ) ja voidaan repun ja vaunujen välillä vaihdella kuljetettavia. Kunhan lapset hiukan kasvaa, varmaan taas tulee rinkka-ajatus ajankohtaiseksi.

[QUOTE="tea";23367821]Itse olen myös tutustumass asiaan ja kahlattuani pari päivää keskustelufoorumeita ja luettuani artikkeleita olen päätymässä Deuter Kid Comfort 2. Vaikuttaa monipuolisimmalta ja laadukkaalta vaihtoehdolta :) Omaa kokekusta ei siis vielä ole.
Deuter Kid Comfort II[/QUOTE]

Tuosta puuttuu esimerkiksi lapsen päänpäälle asennettava aurinkosuojakatos, samalla vesisateella toimiva, tämä katos löytyy Tatonkan rinkasta. Muuten oli samanlainen kuin Tatonka ja hintaluokka oli samaan.

[QUOTE="vieras";23367927]Tuosta puuttuu esimerkiksi lapsen päänpäälle asennettava aurinkosuojakatos, samalla vesisateella toimiva, tämä katos löytyy Tatonkan rinkasta. Muuten oli samanlainen kuin Tatonka ja hintaluokka oli samaan.[/QUOTE]

Näkyy olevan lisävarusteena tuossa, hintaa en katsonut.

[QUOTE="vieras";23367949]Näkyy olevan lisävarusteena tuossa, hintaa en katsonut.[/QUOTE]

23e oli suosittelen kurkkaamaan tuon Tatonkan ennenkuin ostat tämän, saat varmaankin edullisemmin.

Mä oon tällä hetkellä päätymässä deuter 3 rinkkaan. Kakkosesta puuttuu tosiaan toi katos, jonka saa kyllä lisävarusteena, mutta hinta alkaakin olla sitten jo samaa luokkaa kolmosen kanssa. En kyllä tiedä kuinka tarpeellinen se on? Ulkomailta näytti vanhaa mallia saavan alle kahden sadan. Uuttakin jo vähän päälle kahdella sadalla. Mun silmään näyttäs hinta-laatusuhteen olevan ihan kohdillaan. Suomessa hinnat näytti olevan alkaen 249€.

Yhteistyössä