Hypokondria,kamala tauti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä pelkään erilaisia sairauksia kans ihan järkyttävästi. Oon perinyt sen ihan varmasti äidiltäni. Hän on pelännyt kaikkia mahollisia ja hänellä ei oo ollu mitään tähän asti. Hän on nyt 55 v. ja hyvässä kunnossa ja toivon todella että hyvä kunto jatkuu pitkään. Mutta en kestä tätä omaa pelkoani välillä. Pelkäsin kaksi vuotta joka ikinen aamu, että mulla on paha endometrioosi ---> lapsettomuuteen --> kohdun ja munasarjojen poistoon ja vaikka mihin avanteisiin (jos suolistossa ois ollu paha endo….). Se rajotti mun elämää niin paljon, että pääsin lopulta laparoskopiaan jossa selvisi et mulla ei ollu endoa. Vielä senkään jälkeen en heti meinannu uskoa!!! Nyt uskon. Mulla oli 2 vuotta joka päivä mahakipee. 2 vuoden aikana oli ehkä 1 viikko ja 1 pv ettei ollu kipee. Nykyään en ees enää pidä endometrioosia niin kamalana tautina kuin silloin… Sillon tein sen virheen, että luin netistä kauhutarinoita ja oon päättäny et enää EN LUE!!! Vaikka pelkäisin, et mulla ois mikä tahansa sairaus!!!! Se on niin virhe!

Nyt pelkään ALS-tautia tai muuta lihastautia. Oon siis 23 v. Kävin yleislääkärillä lihasnykinöiden takia ja hän sanoi, että tuskin mitään vaarallista mut kandee silti kysyä neurologilta ja meninpä sitten heti samana päivänä yksityiselle.. En jaksanut odottaa kuukautta !! Ja mulle tehtiin neurologinen tutkimus ja hän sanoi, että oon terve.. Et ei suosittele jatkotutkimuksia.. Lihasnykinät / elohiiret kuulemma ihan normaaleja ilman muita oireita (pelkään koko ajan et tulee muita oireita enkä ihmettele vaik saisin ne muut oireet mulle jollain ajatuksen voimalla).. Mitä enemmän nniitä elohiiriä aattelen sitä enemmän niitä mulla tuntuu… :S :(

Kaikista kamalinta.. Mulla ekg:ssä näkyi Pq- aika olevan 0.2 ja sen pitäis olla alle 0.2 ja oon tietysti järkyttävän huolissaan siitä, koska mulla on välilllä kai rytmihäiriöitä/sydämen tykytystä / ahdistavaa tunnetta rinnassa.. Ja lisäks lääkäri viel kuuli yhtäkkiä sivuäänen… Heikon sellaisen , mut ei oo ennen kukaan sanonu et mulla kuuluis selllane!!! Vaikka se sano et se kyl kuulostaa hyvänlaatuiselta.. Noh, nyt oon kuitenkin sit menossa HOlter- tutkimukseen 24 h ja kardiologille.. En vaan jaksais millään oottaa 2 kk et pääsen sinne kardiologille kun tää ei kai ollu nin kiireellinen juttu. :( En tiiä mulla siis voi olla joku sydänongelma ja se ahdistaa suunnattomasti välillä. Ja välillä taas aattelen, et tuo voi olla "väärä hälytys" ja tää kaikki voi johtua mun stressistä ja sairauden pelosta. Ja sivuääni voi olla ollu mulla koko elämän, mut niin heikkona ettei kukaa muu lääkäri oo vaan kuullu sitä ku tuokaa ei kuullu sitä makuullaan. Ainoastaan heikosti kun istuin..Ja sydämentykytyksiäkin on ollu viimeks maaliskuussa. Mut nyt taas välillä tuntuu et syke on korkeella mut leposyke silti 60. Ja rasituksen jälkeen saattaa hetken olla 80.. Huhhuh on tää elämä rankkaa ku joutuu pelkäämää! :D Oon aatellu et tästä on tultava loppu. Enää en halua antaa peloille niin paljo valtaa kun tuollloi endometrioosia pelätessäni. Ja sairauksiinki voi suhtautua niin eri tavalla!!!! Ne pitää vaan ottaa vastaan siten miten ne tulee! Ei pelätä järkyttävästi!!!!!! Kumpa pystyisin siihen! Ja kumpa mulla ei olis vielä mitään sairautta!

Onkohan täällä enää ketään? Kertomuksenne ovat kuin omasta elämästäni. Toivoisin niin paljon, että löytäisin ihmisen joka ymmärtäisi tilanteeni. Vanhempani ja poikaystäväni eivät jaksa varmastikaan enää kuunnella tätä. Olen 21-vuotias ja aloitin opiskelut syksyllä ja muutin ensimmäistä kertaa omaan asuntoon. Jo ennen tätä kesällä minulle alkoi ilmaantumaan oireita joille ei löydetty syytä. Laihduin, mahakipua, pääkipua, nivel- ja lihaskipua sekä nykimistä ja tunnottomuutta ja tuntuukin että koko kroppani on kipeä. Olen kesän ja syksyn aikana "sairastanut" kaiken mahdollisen. En tiedä miten saisin elämäni takaisin raiteilleen. Tällä hetkellä olen varma melanoomasta sillä minulle on ilmestynyt varmaankin 20 uutta luomea ja löydän niistä koko ajan jotain vikaa. Toisaalta en ennen ole edes tutkinut itseäni näin tarkasti. Toivoisin että saisin apua jostain. Itken kaikki illat yksin kotona koska pelkään että kuolen. Pelkään myös että vanhempani kuolevat koska en pärjäisi hetkeäkään ilman heitä. Tämä todella rajoittaa elämääni. Uudella paikkakunnalla minulla ei juuri ole ketään jolle puhua.

Onkohan meitä hypokondrisia vielä täällä palstalla =) Miten teillä muilla menee?

Mä sain taas hirvittävän ahdistuksen päällensä kun rupesin proppuja katsoon kurkustani ja totesin että kitalaki ja tuolla risojen takana limakalvo on kellertävä. Täys paniikki päällä ja googletan. Järjellä yritän ajatella että on vaan värjäytynyt/pinttynyt aikanaan tai nyt viimepäivininä jostain ruoka-aineesta, tai enhän mä edes tiedä vaikka sitä on kaikilla? Mieheni suun jo tarkistin ja hällä kyllä on. Mutta rakkaat ihmiset, onko teillä muilla?

Onkohan meitä hypokondrisia vielä täällä palstalla =) Miten teillä muilla menee?

Mä sain taas hirvittävän ahdistuksen päällensä kun rupesin proppuja katsoon kurkustani ja totesin että kitalaki ja tuolla risojen takana limakalvo on kellertävä. Täys paniikki päällä ja googletan. Järjellä yritän ajatella että on vaan värjäytynyt/pinttynyt aikanaan tai nyt viimepäivininä jostain ruoka-aineesta, tai enhän mä edes tiedä vaikka sitä on kaikilla? Mieheni suun jo tarkistin ja hällä kyllä on. Mutta rakkaat ihmiset, onko teillä muilla?

Ja jatkan vielä, että niin hullua kun mä en tänään oikein edes tiedä mitä mä pelkään tuossa kellertävässä kohdissa suussa. Hirveää tämä pelkääminen kun se iskee. Välillä on aikoja että menee ihan hyvin. Niin ja mä en tupakoi, ei siis voi johtua siitä, en ole koskaan tupakoinut....

Onkohan täällä enää ketään? Kertomuksenne ovat kuin omasta elämästäni. Toivoisin niin paljon, että löytäisin ihmisen joka ymmärtäisi tilanteeni. Vanhempani ja poikaystäväni eivät jaksa varmastikaan enää kuunnella tätä. Olen 21-vuotias ja aloitin opiskelut syksyllä ja muutin ensimmäistä kertaa omaan asuntoon. Jo ennen tätä kesällä minulle alkoi ilmaantumaan oireita joille ei löydetty syytä. Laihduin, mahakipua, pääkipua, nivel- ja lihaskipua sekä nykimistä ja tunnottomuutta ja tuntuukin että koko kroppani on kipeä. Olen kesän ja syksyn aikana "sairastanut" kaiken mahdollisen. En tiedä miten saisin elämäni takaisin raiteilleen. Tällä hetkellä olen varma melanoomasta sillä minulle on ilmestynyt varmaankin 20 uutta luomea ja löydän niistä koko ajan jotain vikaa. Toisaalta en ennen ole edes tutkinut itseäni näin tarkasti. Toivoisin että saisin apua jostain. Itken kaikki illat yksin kotona koska pelkään että kuolen. Pelkään myös että vanhempani kuolevat koska en pärjäisi hetkeäkään ilman heitä. Tämä todella rajoittaa elämääni. Uudella paikkakunnalla minulla ei juuri ole ketään jolle puhua.

Tekis mieli niin poistaa kaikki pelot kaikilta ihmisiltä! <3 Itelläkin on hirveitä pelkoja sairauksien suhteen. Mutta yritän pikkuhiljaa päästä niistä ja toivon ja rukoilen, että oireetkin loppuis siihen.. just tota nykinää yms.. :/ Tsemppiä ihan hirveesti sinulle ja kaikille ketkä tästä hypokondriasta kärsii <3 elämästä pitää ja saa nauttia! <3 Mutta kuten huomaatte, et ole ainut joka kärsii näistä asioista. Mutta toivottavasti saamme kaikkia apua!!!

Yhteistyössä