hyperi juuri ennen raskaustestin tekoa?

Tarkoitus on tehdä raskaustesti ylihuomenna, mutta nyt alan olla aika huolissani...Eilisestä aamusta alkaen niskani ja selkäni jumahtivat totaalisen lukkoon ja kivut ovat olleet kovat. Tänä aamuna myös alkoi pahoinvointi: oksettaa ja hieman huimaakin. Soittelin klinikalle kysyäkseni mitä särkylääkettä voisin ottaa ja hoitaja siellä epäilikin hyperstimulaatiota! Voiko se tosiaan tulla näin myöhäisessä vaiheessa?
Muuten kaikki sujui hoidon aikana hyvin eikä missään vaiheessa ollut mitään viitteitä hyperiin. Join itse hoitojen aikana tosi paljon ja vielä viikon siirron jälkeenkin. Sen jälkeen juominen on kyllä jäänyt vähemmälle.

Kokemuksia ja tietoja kiitollisena ottaa vastaan Vera
 
Ei itsellä ole kyllä kokemusta,mutta eikös hyperi voi pukata päälle kun raskaushormoonia alkaa syntyyn? Tää on vaan sellasta palsta tietoo,jota olen lukenut ;)
Toivottavasti joku osaa auttaa sua kysymyksessäs.Toivotaan,että se olis nyt siitä johtuvaa,et olis tärpänny :)
 
kiitos iinariina vastauksesta. Taisin nyt kuitenkin säikähtää onneks turhaan. Hoitaja soitteli äsken klinikalta ja sanoi ettei lääkäri uskon hyperstimulaation mahdollisuuteen, kun ei mulla mitään muita siihen viittavia oireita ole.
Kyl tää vaan on niin tätä. Epätietoisuuden kanssa painimista ja hirveetä jännittämistä.
 
Hei,

Minulla tuli erittäin paha hyperi puolitoista viikkoa siirrosta ja jouduin sunnuntaina sairaalaan kun keskiviikkona olisin saanut tehdä testin. Minun käsityksen mukaan ja mitä minulle kerrottiin niin kyllä se voi tulla myöhemminkin ja juuri siinä tapauksessa yleensä tulee myöhemmin kun raskaus on onnistunut ja istukka hormoonia alkaa kehittyä. Minä jouduin viettämään osastolla toista viikkoa ja minulle laitettiin myös se maha treeni jonka kautta sitä nestettä sitten poistettiin. Minä sinuna kävisin tarkistuttamassa ainakin ettei vaan ole hyperiä. Nimittäin on aivan kamalaa jos se pääsee pahaksi niin kuin minulla meni. Toivottavasti sinulla ei ole kuitenkaan hyperistä kysymys, sitä en toivoisi kenellekään.

Niin ja oireita minulle oli sellaisia että henki meni ahtaalle, tuli kylmä hiki, oksetti, pyörrytti ja oli aivan kamala tuska rinnan alla. Pahimmat vesialtaat minulla oli maksan ympärillä, mutta oli sitä nestettä vatsaontelossakin.

Liinu

 

Moi Liinu!

onpa sulla hurja kokemus takana, pahoitteluni. Toivottavasti sen jälkeen kaikki on kuitenkin ollut kunnossa.

Alkoiko oireet sulla heti noin rajuna? Mietin tässä vaan, et mun kohdallanihan lääkäri ei nyt sitten uskonut et hyperistä ois kysymys..Aamuinen pahoinvointi kesti vaan hetken ja meni ohi, tosin mua kyllä kylmää välillä aika ankarasti. Ei sulla ollu mitään tälläistä lihasjäykkyyttä? Ihmettelin kun hoitaja epäili hyperiä heti pelkästään kun kerroin niskan ja selän olevan jumissa. En oo itse kuullut et hyperi oireilis noin, mut mistäs siitä tietää.

Niin kun sä sanoit, voishan sitä tilanteen käydä varmuuden vuoksi tarkistuttamassa, ettei ainakaan pahaksi ehdi äityä. Eikähän sit tartteis jossitella.

Mukavaa maanantai-illan jatkoa sulle! * Vera
 
Hei Vera


Ei minulla ollut yhtään mitään oiretta ennenkuin silloin puolitoista viikkoa siirron jälkeen ensimmäiset ja ne olikin jo sitten melko voimakkaat heti kerralla. Lihasjäykkyyttä ei ollut, mutta silloin kun tilanne oli pahimmillaan niin alkoi tuntumaan ikävältä pistolta tavallaan oikeanpuoleisessa olkapäässä.

Nuo sinun kuvaamat oireet voi olla myös raskauden oireita.
Minä kun odotin esikoista niin minua palelsi aivan tosi paljon ja oksensin joka päivä. Mutta sehän varmistuu sitten ylihuomenna joten onnea testailuun.

Niin ja meillä hoito siis onnistui hyperistä huolimatta ja tänään näin ensi kerran pienen sykkeen.

Liinu
 
ei ollut meidän vauvan vielä tarkoitus syntyä maailmaan. testasin negan tänään (pp13). Eli eipä tartte hyperistäkään huolehtia.
En malttanut odottaa huomiseen, kun mulla on tänään vapaa päivä. Tekee ihan hyvää sulatella negauutista rauhassa omissa oloissaan. Käskivät klinikalta testailla vielä huomenna uudestaan, mutta mihinkä se tulos tosta enää vuorokaudessa muuttuisi.

Liinu, sulle kuitenkin lämpöiset onnittelut :hug:
On varmaan ihan mieletön tunne (etenkin tollaisen koettelemuksen) jälkeen kuulla pienen sydämen sykkivän. Enkeleitä matkaan :saint:

-Vera
 

Yhteistyössä