hyödynkö mä mitään kuntouttavasta työtoiminnasta mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmjaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmjaaa

Vieras
Sellaista mulle ehdotettiin. Ei ole siis pakko mennä kun ei oo vielä niin pitkää työttömyyttä takana. Tuo annettiin vain vaihtoehdoksi koska en voi päästä siihen normaaliin työkokeiluun. En pääse siihen koska käyn yhtä koulutusta (pph) sivutoimisesti. Siihen oli joku syy miksei voi opiskella sivutoimisesti ja samaan aikaan olla harjoittelussa.

Tuossa kuntouttavassa häiritsee se että

En oo kontutuksen tarpeessa. Sen myönsi myös työkkäri etten tarvitse kuntoutusta tms.

Miksi kuntouttava menee ns sossun kautta? En halua olla sossun asiakas enkä olekaan koska mulla on tienaava avopuoliso niin ei sieltä mitään tuliskaan.

Jos menen kuntouttavaan joudun maksamaan päivähoitokulut lapsesta. Bensakulut. Tiedän että saa 9€ päivässä ja se kattaa juuri ja juuri bensan. Meillä omat rahat ja mies on helvetin pihi. Ei suostu maksamaan hoitomaksua.

Lisäks häiritsee että sopimus tehään vähintään 3kk. Työkokeilussa oli mukavempaa ku sopimuksen sai tehdä eka 1kk ja sitten jatkaa jos haluaa.

Hyvä puoli on tietty se että saisin vähän kokemusta millaista työ on päiväkodissa tai ryhmiksessä.

Itse olenkuntouttavassa ja saan oman auton käåytöstä kilometrikorvaukset tai vastaavasti työkkäri ostaa linja-autokortin.

Itsekin olen pihi ja mietin kaikki aina tarkkaan mikä tulee halvimmaksi, mutta totta kai maksatte lapsen hoidon puoliksi. Vai eikö lapsi ole miehen?

Itse olenkuntouttavassa ja saan oman auton käåytöstä kilometrikorvaukset tai vastaavasti työkkäri ostaa linja-autokortin.

Itsekin olen pihi ja mietin kaikki aina tarkkaan mikä tulee halvimmaksi, mutta totta kai maksatte lapsen hoidon puoliksi. Vai eikö lapsi ole miehen?

Ei täällä ainakaan sosku liity millään tavalla kuntouttavaan, miksi liittyisi?

Tuosta lapsen hoidosta vielä: Jos olisit yksin lapsen kanssa, niin työttömänä sinulla saattaisi olla jopa ilmainen hoito, mutta miehen kanssa asuessa hoitomaksu on korkeampi miehen ollessa töissä. Onko mies (olipa hän isä tai ei) tietoinen tästä, että hänen vuokseen joudut (tte) maksamaan korkeampaa hoitomaksua?

kuinka paljon on kilometrikorvaus? Lapsi on miehen kyllä. Täytyy ehdottaa tuota puoliksi maksamista sitten. Vaikka epäilen että se kiukuttelee siitäkin jotain.

Hyvää kokemustahan sä siitä saisit. Vaikka en kyllä ymmärrä miksi kuntouttavaa tomintaa tarjotaan ihmiselle, joka ei sitä tarvi.

Silmiinpistävintä viestissäsi kuitenkin oli se miksi olet lapamatomiehen kanssa, jota ei selvästikään voisi vähempää kiinnostaa oma lapsi tai vaimo?

Ei täällä ainakaan sosku liity millään tavalla kuntouttavaan, miksi liittyisi?

Tuosta lapsen hoidosta vielä: Jos olisit yksin lapsen kanssa, niin työttömänä sinulla saattaisi olla jopa ilmainen hoito, mutta miehen kanssa asuessa hoitomaksu on korkeampi miehen ollessa töissä. Onko mies (olipa hän isä tai ei) tietoinen tästä, että hänen vuokseen joudut (tte) maksamaan korkeampaa hoitomaksua?

työkkäri sanoi että sossuntäti on automaattisesti mukana siinä jossaki palaverissa missä sovitaan kuntouttavasta.
"Kuntouttavan työtoiminnan järjestäminen perustuu aktivointisuunnitelmaan, jonka työ- ja elinkeinotoimiston ja kunnan sosiaalihuollon viranomainen laativat asiakkaan kanssa."

On mies tietoinen siitä. Mutta ei piittaa. Olis valmis jopa "eromaaan" leikisti jotta sais ilmaista hoitoa. :(

Turhaa vaivannäköä, sinulla on lapsi joten osaat hoitaa lasta. Sinussa ei ole mitään vikaa, eli et tarvitse kuntouttavaa työtä. Sossutäti ja työkkäri palaverissa sinun takiasi=nöyryyttävää.

[QUOTE="vieras";29207440]Mä olisin valmis eroamaan oikeasti, jos mies tuollaista ehdottaisi...[/QUOTE]

Niin minäkin voisin erota. Mutta siitähän vasta seurais sitten mukava huoltajuuskiista. Se kyllä tekis kaikkensa jotta sais pitää lapsensa lähellä hyvin lähellä.