hyllyvää ihraa liikaa 30kiloa..auttakaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos olet vuosia tottunut juomaan kolmekin litraa päivässä limsaa niin mun neuvo olis että yritä alkuun pudottaa se määrä vaikka puoleen litraan.

On paljon helpompaa yrittää vähentää kun jättää joku huono tapa kerralla pois. Sitten ne himot vasta jyllääkin.

[QUOTE="Muu";27893500]Kannattaa katsoa Yle Teemalta tullut dokumentti Ylipainoinen USA osa2. Oli todella paljon kouriintuntuvaa tietoa miten laihdutus onnistuu. On katsottavissa yleareenasta vielä.

areena.yle.fi/tv/1761992[/QUOTE]

Katso myös liviltä Jutta ja superdieetit!

Limu veks kertalaakista, kroppa suu mukaanlukien kiittää. Annoksia pienemmiksi (paljon kasviksia). Kävelyt rattaiden kanssa hyviä, niitä lisää ja kaikkea muutakin liikkumista/touhua mahdollisimman paljon. Itse ainakin huomaan, että nämä konepäivät ovat petollisia, tässä tulee syötyä yhtä ja toista samalla ja persus levii tässä tuolilla/sohvalla.
Jos miehen ei ymmärrä, että tarvit omaa aikaa ja käyttäisit sen vielä oman terveytesi eteen, annan sinulle neuvon: älä ainakaan hanki hänen kanssaa enempää lapsia.

Ei tollanen ylipaino lähde pois kävelemällä, ei mitenkään. Ekaksi vaihdat limpparin lightiin ja sitten ruoka kunnolla remonttiin.

Ekaks vaikka joku tiukka dieetti, että saat vatsalaukun pienentymään ja sitten terveillä elämän tavoilla loppupaino kuriin. Mutta joo, ei toi paino laske, ellet lopeta sitä lipitystä ja hanki tervettä suhtautumista ruokaan.

Aivan joutava aloitus

"Yhyy, olen lihava ja tiedän myös mistä se johtuu, mutta en kuitenkaan millään halua tehdä niitä elämäntapamuutoksia, joista lihavuuteni johtuu, älkää edes ehdottako".

Ok. So what's the point?

En jaksanut ihan kaikkia vastauksia lukea läpi, anteeksi siis jos tulee toistoa...

Älä pakota itseäsi liian suuriin elämänmuutoksiin heti.
30kg ylipainossa auttaa jo pelkkä ruokavalion muutos aikast nopsasti.
Sitten kun paino alkaa pudota, motivaatio nousee,skee polte päälle ja hingut sinne kärrylenkeille kipeänäkin.:)
Miltä kuulostaisi näin aluksi vaihtaa limppari sokerittomaan?

Myöhemmin voit sitten vähentää päivittäistä määrää.

Kertomasi perusteella uskon tämän jo auttavan paljon!

Ekaksi ruokavalio kuntoon. Kaikki muu tulee siihen päälle bonuksena. Limpparit kevytlimppareihin, paljon proteiinia, kasviksia, vihanneksia, hiilarit alemmas. Pikki hiljaa käyt lenkeillä. Ota tavoite hiljakseen, esim. käyn tällä viikolla kerran lenkilla. Pikki hiljaa nostelet siitä.

Olen samaa mieltä kuin edellinen että muutokset vähitellen sillä on vaara että liian tiukkaan vedettynä tulee repsuja ja kaatuu koko homma.

Pienet muutokset on SE JUTTU, trust me.;)

Minulle syömishäiriöisenä ei sovi millään tavalla esim. jonkun ehdottama Jutan superdieetti, todennäköisesti se johtaisi tiukkaan kuuriin ja sen jälkeen hallitsemattomaan syömiseen ja
painon nousuun.

Olen aika ihmeissäni tuosta ohjelmasta ja sen tyylistä, uskon että se altistaa tiukkuudessaan syömishäiriöille.
Myös pysyvät tulokset ovat ne, joita vahvasti epäilen.

Korostan, että olen itse syömishäiriöinen ja omat mielipiteeni kumpuavat omasta elämästäni ja kokemuksistani.

Sallivuus ja"mieluummin melkein oikein kuin täysin väärin" ovat ne jotka ohjaavat mun syömisiä ja elämää nyt.:)

Alkuperäinen kirjoittaja Syömishäiriöstä toipuva;27893844:
Olen aika ihmeissäni tuosta ohjelmasta ja sen tyylistä, uskon että se altistaa tiukkuudessaan syömishäiriöille.
Myös pysyvät tulokset ovat ne, joita vahvasti epäilen.

Niin, varmasti helppo ajatella noin syömishäiriöisenä. Jos pää on kunnossa (syömishäiriöthän ovat mielenterveysongelmia mitä suurimmissa määrin), niin näen kyllä aikamoisena liioitteluna sanoa, että tuo altistaisi tervettä ihmistä syömishäiriölle.

Superdieetissä nimenomaan opetellaan syömään säännöllisesti ja oikein. Miten ihmeessä säännöllinen ateriarytmi ja terveellinen ravinto altistaa syömishäiriölle:D Jos on sh-taustaa, niin tilanne voi ollakin toinen. En näe, että superdieetti eroaisi millään tavalla muunlaisista elämäntapamuutoksista. Itsekuria ja luopumista laihtuminen vaatii aina. Se on fakta.

Jos on lihava, niin joka tapauksessa joutuu siistimään syömisiään ja elämäntapojaan, tavalla tai toiselle. Ihan yhtä lailla minkä tahansa tavan voidaan ajatella altistavam syömishäiriölle.

Pysyvät tuloksethan riippuvat aivan sitten sen dieetin jälkeisestä toimintatavasta. Sanomattakin on selvää, että entiseen ei ole syytä palata, mutta myöskään yhtä tiukalla linjalla ei tarvitse jatkaa.

Edelliselle; mikä on sinusta syömishäiriö?

Minusta syömishäiriö on todella yleistynyt suomessa.
Ala-asteikäiset laihduttavat ja normaalipainoiset näkevät itsensä lihavina.
Jutan superdieetit uppoavat kuin kuuma veitsi voihin.

Jos itse olisin nähnyt Jutan superdieetti-ohjelman pari vuotta sitten, taatusti olisin kokeillut!
Tiukka ruokavalio (korjaa jos olen väärässä, salliiko tämä ruokavalio siis normaalin syömisen leipineen, kotiruokineen, juhlineen?), tiukka dieetti, just se mun juttu.

Olen kokeillut varmaan kaikki dieetit mitä oon löytänyt.
Ja väistämättä liian tiukkaa dieettiä seurasi retkahdus, kun elimistö vaati ravintoaineita.

Perustan äskeisen kirjoitukseni väitteen siitä, että esim. Jutan superdieetit altistavat syömishäiriöille ihan keskusteluihin muiden syömishäiriöisten sekä syömishäiriöitä hoitavien kanssa.
Ja tämä väite kyllä pätee muihinkin tiukkoihin dieetteihin tai kuureihin.

Jos ajattelee tokaluokkalaista tyttöä, joka laihduttaa ja karppaa, niin millaisena näkyy hänen tulevaisuutensa syömisen kannalta? Minusta ei kovin terveeltä ja hyvältä pohjalta.