Hylkii toista rintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sini77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sini77

Vieras
Siis apua auttakaa!! Meidän 11 viikon ikäinen poika on eilisestä lähtien alottanut aina hirveän itkun, jos tarjoan hänelle nälkään oikeaa tissiäni. Vasen rinta kelpaa ihan hyvin. Oikeaan tissiin poju ei tartu millään vaan aloittaa raivokkaan itkun eikä siis ota rinnasta edes kiinni imemistä aloittaakseen. Eilen sain huijattua syömään oikeasta rinnasta niin, että annoin ensin vähän syödä toisesta ja sitten vaihdettiin tähän hyljeksittyyn tissiin. Maitoa siitä tuntuu tulevan, koska poika nieleksii ja syö sitten reippaasti, kun raivo on rauhoitettu toisella rinnalla. Aamulla soittelin myös soittorasiaa rauhoituskeinona, mutta tuntuu tyhmältä jos syötöt menee tämmöiseksi kikkailuksi.

Tuntuu, että poika olisi myös syönyt eilen vähemmän kuin yleensä. Pirteä on kuitenkin, ja pissaa ja kakkaa tulee. Itse en ole vaihtanut mitään rasvoja, pesuaineita yms. joten en usko, että hyljeksintä johtuu siitä.

Meillä vauva lakkoili samalla tavalla toista rintaa ja syy ei kyllä selvinnyt koskaan. Aina se kiukkuaminen meni kuitenkin ennemmin tai myöhemmin ohitse ja taas molemmat rinnat kelpasivat. Joskus imetysasennon vaihtaminen auttoi esim. istualta makuuasentoon syöttämään. Kärsivällisyyttä!

Kaverin vauva teki samaa ja syyksi ilmaantui se,että vauvan teki kipeää olla siinä asennossa kun toisesta rinnasta piti imettää, oli selkä jotenkin vinksallaan...

Itse olen just miettinyt sitä, että tekis kipeetä olla ko. asennossa, mutta asennon vaihtokaan ei auta. Poikahan kuitenkin myös nukkuu kyljellään ja koitin siinä samaisessa asennossa imettää, mutta ei niin ei. Mietin jopa kaikkea korvakivusta lähtien...

Oletko maistanut itse rinnoista tulevia maitoja. Kummitätini poika kieltäytyi totaalisesti syömään toisesta rinnasta ja syyksi selvisi, että sen rinnan maito maistui happamalta. Tähän makuvirheeseen taas ei syytä löytynyt.

mulla oli hapanta maitoa, kun olin jumpannut ja n. puolen tunnin kuluttua imetin. eli jumppaukset suoritin heti imetyksen jälkeen eikä enää maito ""happaantunu"". ??? tiedä sitä sit.

Moi!

Mulla oli just niin että toisesta suihkusi lujempaa, joten siitä ei mielellään syöty. Tietty yritin sitä aina ekana tyrkyttää, mutta pahimman tilanteen tullen turvauduin ""varmempaan"" rintaan.

..koko imetysajan se ""parempi"" olikin sitten suurempi - kun toimi tietysti paremmin kun oli enemmän käyttöä.

Olin varma että toispuoleiseksi tuo rintavarustus jääkin.. mutta nyt 2 viikkoa imetyksen lopettamisesta - molemmat rinnat ovat yhtä pienet ja suhteessa samankokoiset kuin ennen raskauttakin (kiitos luonnolle edes jostain armosta;)

Meillä on ihan samajuttu ollut jo useamman kuukauden. Vasen kelpaa aina ja oikealle kiukutaan välillä ihan kunnolla.
Olen saanut ottamaan oikean rinnan näin, laitan vauvan kainaloon tyynyjen varaan eli aivan kuin olisi sillä ""paremmalla"" tissillä. Toimii meillä tosi hyvin!
Toinen keino on ollut pitkällään syödessä, käyn selälleen ja vauva on mahallaan päälläni ja syö rintaa siinä asennossa (näyttää tosi hauskalle, aivan kuin vaanisi rintaa, mutta jostain syystä kelpaa), sitten kun imu on hyvä käännän kyljelleen vireeni ihan kuin normaalisti syödessä.
Eli kannattaa sitkeästi yrittää uusia asentoja. Ainiin, pahin hylkiminen kun oli päällä syötin huutotissiä kävellessä. Kun rauhottui syömään kävin istumaan ja senjälkeen söi hyvin.
Maitoa tulee hyvin molemmista rinnoista ja täysimetyksellä ollaan vielä, vauva on nyt juuri 5 kk.

en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta meillä kanssa poika loppuajasta imetystä söi vain vasenta rintaa. Joku nokkela siihen sanoi, että on kuullut että vauva kuulee äidin sydämmen sykkeen ja nauttii enemmän olostaan vasempaa rintaa syödessään... voi olla pelkka tarina, mutta ihan järkensä käypää :) toivottavasti ap olet jo keksinyt syöttöön ratkaisun...

Meillä on meneillään tismalleen sama juttu jo toista kuukautta. Nyt 6-kuinen poika hylkii myös juuri oikeaa rintaa, eli normaalisti istualleen en saa sitä syötettyä. joskus saan huijattua vetämällä pojan vasemmalta tissiltä oikealle, jolloin jalat sojottavat edelleen samaan suuntaan kainaloni alta - pojan asento ei varsinaisesti muutu. myös makuulteen imetys onnistuu useinmiten, varsinkin öisin. Toi sydämen sykkeen kuuluminen voisi olla ihan hyvä teoria, sillä kaikki vauvat näyttävät boikotoivan juuri oikeaa rintaa

Mulla on kaikki vauvat tykänneet enemmän syödä oikeaa rintaa. syyksi epäilen itse sitä, että vasemmasta rinnasta tulee maitoa liian vuolaasti; ainakin lypsäessä vasen luovuttaa maitoa lähes puolta nopeammin verrattuna oikeaan rintaan.

Meillä kun tyttö joskus kieltäytyy syömästä tissiä, ei muistaakseni ole aina sama mitä vieroksuu, mutta joka tapauksessa joskus ei kelpaa vaikka näkee että nälkä on. Saan yleensä aina huijattua hänet syömään niin että otan syliin imetysasentoon, tissi paljaaksi ja lähden käveleskelemään kämppää ympäri. Kohta hän sitten alkaakin syödä... Meillä tepsii kun huomion saa muualle...

Yhteistyössä